Az eddigi legerősebb négyhengeres BMW motort kapja az új 3-as
Közeleg az új 3-a BMW bemutatója, megosztottak róla pár igen fontos részletet
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Még ugyan álcázva, de lényegében bemutatkozott az új 3-as BMW, egyenesen a márkától származnak a fotók és az információk, minden idők legerősebb négyhengeres BMW motorját kapja.
A Nordschleifén edzették a 3-as BMW új futóművét, mely nem csak sportos, de kényelmes is lesz alapból
Nagy verseny dúl a sportos középkategóriás szedánok között, ahol a 3-as BMW volt a legrégebbi darab, ám ez csak októberig lesz igaz. Akkor ugyanis bemutatkozik a legújabb generáció, amiről most ízelítőként szinte mindent elárult a gyártó, ami a technikát illeti. Az új 3-as BMW minden eddigi alap hármasnál is sportosabb lesz, súlypontja 10 milliméterrel került alacsonyabbra az elődhöz képest, karosszériamerevsége 15-20%-kal javult, súlya 55 kilóval lett kevesebb az azonos motorral szerelt változatoknál mérve.
[BANNER type="1"]
Motorból egyelőre nem lesz forradalmian új megoldás, nagyjából megegyező kínálattal érkezik, mint elődje, ám első körben nagy szerepet kap a 30i megjelölésű négyhengeres. Öt százalékkal tudták takarékosabb üzeműre venni, a tisztább működésért pedig már itt is részecskeszűrő dolgozik, ugyanakkor erősebb is lett, amivel a minden idők legerősebb négyhengeres BMW motorja címet is elnyerte a márkánál. A frissített motor állítólag 7-8 lóerővel lett erősebb, ami azt jelenti, hogy elérte a 260 lóerős teljesítményt, miközben nyomatéka is nőtt egy keveset.
10 milliméterrel került lejjebb a súlypontja, 55 kilóval lett könnyebb és 15-20%-kal merevebb a karosszéria
Az új 3-as nem is lehetne sportos megfelelő futómű nélkül, ezért már alapból jár egy trükkös, egyszerre sportos és kényelmes megoldás. A rugóút-szinkronizált lengéscsillapító-megoldás még nem az adaptív futómű, ám egész hasonlóan működik, figyeli a még maradék rugóutat a spirálrugóknál, és annak megfelelően változtatja a csillapítás erősségét. Elérhető továbbá az M Sport futómű is, mely 10 milliméterrel lejjebb engedi a karosszériát, valamint a hátsókerekes verzióknál szintén elérhető lesz a részlegesen önzáró sperr differenciálmű is. Az M Sport futómű nagyjából 20%-kal feszesebb csillapítást biztosít az alap megoldásnál, valamint csak változó áttételű kormányzással lesz rendelhető.
A 330i kb 260 lóerőre hízik, ezzel a BMW legerősebb négyhengeres motorja lesz az új 3-asban. A hajtás alapból továbbra is hátul, opciós az xDrive összkerék







