Fenekére hízott a Kia ProCeed
Háromajtós ferdehátú helyett kombiként él tovább a ProCeed
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Sejtelmes skiccek és sötétben megvillantott vonalak után végre megmutatták teljes valójában az új Kia Proceedet.
A kombi mellé egy shooting brake is érkezik a Ceed családba
Érdekes módját választotta a Kia, hogy a ProCeed nevet tovább vigye. Eddig az alsó-középkategóriás típuscsalád sportos modelljei érdemelték ki ezt a nevet, három ajtóval és dögösebb dizájnnal. Utóbbin nem esett csorba, hiszen a shooting brake formavilág telitalálat, viszont kérdéses, hogy a már létező kombi mellett tud-e nyújtani valami pluszt a vizuális kényeztetésen kívül.
[BANNER type="1"]
A ProCeed szabad magassága 5 milliméterrel alacsonyabb, mint a kombié és a karosszéria magassága is 43 milliméterrel kisebb
A számok alapján nem, ugyanis a 4605 milliméter hosszú, 1422 mm magas ProCeed ugyan hosszabb 5 milliméterrel, mint az SW (és 43 milliméterrel alacsonyabb), csomagterének mérete „csak” 594 liter alaphelyzetben - a kombi 625 literjével szemben. Azt a bizonyos pluszt a futóműben érdemes keresni. Bár ugyanazt a független kerékfelfüggesztést alkalmazzák, a geometrián azért változtattak és így agilisabbá vált és pontosabb visszajelzéseket ad. Emellett merevebb első és hátsó rugókat és más stabilizátorokat kap a ProCeed, amelyek sokkal inkább alkalmassá teszik a kanyarvadászatra.
Némely szögből kicsit a Stingerre is emlékeztet
A GT-Line modellekhez háromtagú a motorpaletta. Az egyliteres, turbós benzines 120 lóerős, az 1,4 literes, szintén turbós benzines 140 lóerős, míg az 1,6 literes dízel 136 lóerős. Mindhárom motorhoz választható a hatfokozatú manuális sebességváltó mellett a hétfokozatú, duplakuplungos automatizált váltó is.
A csúcson elhelyezkedő GT modellhez 1,6 literes turbófeltöltéses benzines jár 204 lóerővel és 265 Nm forgatónyomatékkal, illetve az automatizált, hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós váltóval, kormánykerék mögötti váltófülekkel.
Sportosabb menettulajdonságokat ígér a Kia a ProCeedhez







Szerintem a Stingerből kellett volna(vagy kéne) ilyet kihozni, nekem valahogy ez most nem adja ki annyira. Nem elég áramvonalas, sportos hozzá a Ceed design-ja – de összességében szerintem a prémium- és a sportkocsi-kategóriában van a helye a shooting brake-nek. De szimpatikus az a bátorság, hogy már elég stabilnak érzik magukat ahhoz, hogy új színt vigyenek egy szegmensbe – kérdés, hogy lesznek-e követőik…
Hatulról erősen hasonlít az új Panamera-ra… 🙂