A már eladott autóit tenné utólag klímasemlegessé a Stellantis

A Stellantis is aktívan teszteli az e-üzemanyagok használatát korábbi belsőégésű motorjaiban

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az Euro 6-os Stellantis motorok akár klímasemleges e-üzemanyaggal is futhatnak a jövőben, de továbbra is cél a villanyautók elterjesztése.

"Csak villanyautókat tervezünk értékesíteni 2030-tól Európában" - nyilatkozta a Stellantis, ám most egy erős "de" kerül a mondat végére. Aktívan foglalkoznak ugyanis a belsőégésű motorjaik fejlesztésével is, akár még visszamenőleges megoldásokat is alkalmaznának, hogy a károsanyag-kibocsátási célértékeket teljesítsék. Ez persze jogos igény, hiszen a villanyautók magas ára miatt piaci elterjedésük üteme valószínűleg nem lesz elég gyors ahhoz, hogy a szükséges célokat ezzel el lehessen érni. További szempont, hogy jelenleg nagyjából 1,3 milliárd belsőégésű motorral szerelt jármű járja az utakat, és még ha olcsók is lennének az elektromos autók, ezek akkor sem tűnnének el egyik napról a másikra.
Hirdetés
A Stellantis abban reménykedik, hogy ez nem is okoz problémát, ha ugyanis e-üzemanyaggal is tudnának futni, akkor ezek is elérnék a klímasemlegességet. Az e-üzemanyag lényege, hogy a légkörbe már kiszabadult szén-dioxid megkötéséből készül, megújuló forrásból származó energia felhasználásával, és kompatibilis a már használatban lévő motorokkal is. A Stellantis 28 motorcsaládján kezdte el tesztelni az e-üzemanyagok használatát. Ezek 2014 után gyártott, legalább Euro 6-os erőforrások, vannak köztük dízel és benzines változatok is. Azt kutatják, hogy az e-üzemanyag tankolása után hogyan alakul a károsanyag-kibocsátás, az olajfogyasztás mértéke, az indítás megbízhatósága, a motor ereje, a szűrők és csövek tömítettsége. Ha sikeresnek bizonyul a megoldás, akár 28 millió Stellantis motor válthat utólag e-üzemanyagra, már amennyiben persze ez elérhető lesz a töltőállomásokon. Ezzel akár 400 millió tonna széndioxid-kibocsátást is meg lehetne akadályozni 2025 és 2050 között.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?