Máris kidurrant a villanyautó-lufi? Nem várt számok érkeztek

Az erős emelkedést stagnálás követte az amerikai piacon

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Évről-évre erőteljesen növelték piaci részesedésüket a villanyautók, de úgy tűnik, hogy a tengerentúlon elérte jelenlegi határait a villanyautózás.

Rengeteg új modell, hangzatos ígéretek és felfelé ívelő görbék jellemezték az elektromos járművek értékesítését, azonban hirtelen megtorpant a kereslet növekedése. Darabszámot tekintve az óriási amerikai piacon még így is rengeteg villanyautó fogy, de az utóbbi évek felívelő pályája sem volt elég ahhoz, hogy kétszámjegyű piaci részesedést érjenek el. A tavalyi év első felében 7,1%-ot sikerült kihasítaniuk a tortából, pontosan ugyanannyit mint idén. A piacot a Tesla uralja, az eladott villanyautók 60,3%-a az övék, ez 329 ezer autót jelentett fél év alatt. Elon Musk cégét látótávolságon kívül követi a Chevrolet, ők mindössze 34 ezer elektromos autót értékesítettek, a BMW az ötödik helyre futott be 17 ezer járművel. A stagnálás oka, hogy kezd helyreállni a mikrochip-ellátás, ezáltal a népszerű hagyományos modellek újra nagy számban elérhetők. Továbbá az árcsökkentések ellenére a villanyautók még mindig drágábbak, az átlagáruk átszámítva 18,7 millió forint, míg a dugattyús társaik 17 millióba kerülnek, a luxusautókat kivonva a főként benzines modellek 15,8 millió forintnyi dollárba kerülnek.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?