Szakértők szerint a korai átállók már vásároltak villanyautót, így ők most nincsenek a piacon, az amerikai vásárlók jelentős része a hagyományos modelleket keresi. Az autógyártók következő feladata ennek a csoportnak a meggyőzése lesz
Rengeteg új modell, hangzatos ígéretek és felfelé ívelő görbék jellemezték az elektromos járművek értékesítését, azonban hirtelen megtorpant a kereslet növekedése. Darabszámot tekintve az óriási amerikai piacon még így is rengeteg villanyautó fogy, de az utóbbi évek felívelő pályája sem volt elég ahhoz, hogy kétszámjegyű piaci részesedést érjenek el. A tavalyi év első felében 7,1%-ot sikerült kihasítaniuk a tortából, pontosan ugyanannyit mint idén.
Az idei év első hat hónapjában 7,66 millió új autó fogyott az Egyesült Államokban, ebből 546 ezer sorolható az EV kategóriába
A piacot a Tesla uralja, az eladott villanyautók 60,3%-a az övék, ez 329 ezer autót jelentett fél év alatt. Elon Musk cégét látótávolságon kívül követi a Chevrolet, ők mindössze 34 ezer elektromos autót értékesítettek, a BMW az ötödik helyre futott be 17 ezer járművel. A stagnálás oka, hogy kezd helyreállni a mikrochip-ellátás, ezáltal a népszerű hagyományos modellek újra nagy számban elérhetők. Továbbá az árcsökkentések ellenére a villanyautók még mindig drágábbak, az átlagáruk átszámítva 18,7 millió forint, míg a dugattyús társaik 17 millióba kerülnek, a luxusautókat kivonva a főként benzines modellek 15,8 millió forintnyi dollárba kerülnek.
Az árcsökkentés brutálisan megnyomta a Tesla eladásait, 44%-kal több járművet értékesítettek, és még a kétmillió előrendeléssel bíró Cybertruck gyártásba sem került