Opel Insginia: 270 km/órát fut, benzines takarékverzióval is jön

Benzines ecoFLEX és 270 km/óra végsebességű Opel Insginia

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ez évre is tartogat újdonságokat az Opel Insginia. Csúcsverziója 270 km/órát tud, alap benzinese start/stoppos.

Miután előző évben az Opel mérnökei a dízelmotoros Insigniákon reszeltek egy keveset (csökkentették a motorok belső súrlódását, zajszintjét, valamint fokozták hangszigetelését + a csúcsdízelhez is elérhetővé tették az összkerékhajtást), idén a benzinesek palettája tartogat újdonságokat.
A Nyugat-Európában belépőnek számító, 1,8 literes, 140 lóerős benzinest az Astrából és a Merivából már ismert, azonos teljesítményű, de magasabb, 175 helyett 200 Newtonméter nyomatékú turbós váltja. Ez az eddig csak dízelekhez elérhető ecoFLEX-csomaggal, azaz start/stop elektronikával, csökkentett hasmagassággal, hosszú áttételezésű 6 fokozatú váltóval és alacsony gördülési ellenállású abroncsokkal érkezik. Szén-dioxid emissziója a régi 179 gramm/kilométeres értéke helyett mindössze 136, a Sports Tourer esetében 139 gramm/kilométer. Az alapmotor lecserélésével Nyugat-Európában az Insignia összes motorja turbós lesz, ám a keleti piacokon várhatóan továbbra is elérhető marad az 1,6 literes, 115 lóerős alapgép. Noha turbófeltöltővel az új alap Insignia is elődjénél élénkebbnek ígérkezik, vérpezsdítőbb a paletta másik végletének újdonsága, azaz az OPC Unlimited verziója. A 2,8 literes, turbós V6-os, 325 lóerős csúcsgép ezen, "korlátozás nélküli" névvel illetett verziója elektronikus sebességkorlátozás nélkül készül és csakis gyári vezetéstechnika kurzussal együtt érhető el. A négyajtós, manuális váltós OPC Unlimited 270 km/órás sebességre képes, a széria többi verziója hajszálnyit "lassabb", de az Unlimited az Insignia mindhárom karosszériájával, kézi és automata váltókkal is elérhető, a hátsó kerekeknél oldalanként is nyomatékirányító összkerékhajtás mindegyikhez alapáras. Érdekes, hogy a gyári tervekben szerepel egy matt fekete fényezésű speciális széria, mely könnyű szerrel tehető majd a sebességmérők számára láthatatlanná.

Míg az Insignia új belépőmotorjára még néhány hónapot várni kell, az OPC Unlimited Németországban már most rendelhető, felára az "alap" OPC-hez mérten 1990 euró. A bő fél milliós Unlimited-felár elég borsos egy programsor módosításáért és a vezetéstechnikai kurzusért, ám ennek ellenére a gyáriak szerint már most bőven vannak, akik igénylik ezen kivitelt, mely kékre festett féknyergeivel is különbözik a "korlátozott" OPC-től.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 17:11
    Permalink

    Hát nem tudom,hogy a csúcsgép tényleg ennyit megy e.De én láttam videókat,Insignia 1,6 turbo 262 km/h végsebességgel.Szerintem a 2.8-as gyorsabb jóval.A Vectra OPC is tudott 290-et,óra szerint.

Vélemény, hozzászólás?