Mint tűzijáték a szikrákat, úgy osztják a dollár tíz- és százmilliós állami támogatásokat az USA-ban. A cél, hogy övék legyen a vezető szerep a kőolaj-korszak után is
Senki nem tudja, mikor következik be a robbanás az elektromos autók elterjedése terén, de az USA szerint már 2012-ben számolni kell a tömeges elterjedés megindulásával, ezért dollár-százmilliókat pumpálnak a megfelelő infrastruktúra és gyártókapacitások kiépítésébe. A cél, hogy a jelenlegi 500 darab elektromos töltőállomás számát húszezerre növeljék 2012-re, viszonyításként nagyjából 120 000 ezer benzinkút üzemel az országban. Ha nem is lesz teljes a lefedettség, de különösen sűrűn lakott vidékeken már elősegítheti az elektromos autók – és a konnektorról tölthető hibridek – elterjedését. De nem csak a töltésről, az elektromos autók megfelelő számáról is gondoskodik az USA kormányzata. Természetesen azért, mert ezen a téren jelentős növekedési lehetőségek vannak, és a szektor felpörgetése segíthet kilábalni a gazdasági válságból.
Miután államosították az autóipart, nem csoda, hogy további dollármilliárdokat pumpálnak annak felfuttatásába
A jelenleg állami kézben lévő General Motors például 105 millió dollárt kapott arra, hogy a White Marsh-i üzemét felkészítse elektromos hajtással is rendelkező autók gyártására, ezen kívül 106 millió dollárt kapott a Brownstown Townshipben lévő akkumulátorgyárának felépítésére. A Celgard cég 49 millió dollárt kap akkumulátor-gyártás bővítésére Charlotte-ban, a lépés 100 új munkahelyet jelent. New York városában 15 millió dolláros támogatással 4600 elektromos töltőpontot létesít a Coulomb Technologies, a Delphi beszállító 8 9millió dollárt kap akkumulátor-gyár építésére. A legnagyobb falatot azonban magának tartotta meg Barack Obama, aki ma Michiganben egy 303 millió dolláros állami támogatásból épülő akkumulátor-gyár alapkőletételén vesz részt.
Akkumulátor-gyárakat és töltőállomások létesítését pénzeli az Egyesült Államok kormánya. Áttételesen - az Opel Amperával - Európa is profitál a dologból. A megfelelő itteni infrastruktúra miatt azonban könnyen lehet, hogy kontinensünk lemarad
Ezektől a jelentős támogatásoktól azt reméli az Egyesült Államok kormányzata, hogy 2012-re nem csak a szándék, de a technológia is meglesz ahhoz, hogy versenyképes áron tudják adni a konnektorról tölthető hibrideket és a hatótáv-növelővel szerelt elektromos autókat. Utóbbi körbe tartozik például a Chevrolet Volt, amely Opel Amperaként Európában is elérhető lesz. Jelen pillanatban egy 160 km-es hatótávolságot biztosító akkumulátor költsége nagyjából 33 000 dollár. Az új gyárakban beinduló tömegtermelésnek köszönhetően ez az ár 2013-ra megfeleződhet, azaz 16 000 dollárra csökkenhet, 2015-re nagyjából 10 000 dollárra mérséklődik.