Vipert reggelizik, Ferrarit ebédel a Falcon F7
Falcon F7: tízdarabos szupergép Amerikából
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kétéves fejlesztés végére tette ki a pontot Detroitban a Falcon a végleges formában bemutatott F7-essel.
Mindössze 10 darabot készít gyártója a 2009-ben megálmodott, azóta pedig végleges formáját elnyert Falcon F7-ből, példányonként 225 ezer dollárért.
Az autó külsejét az 1980-as évek szupersportautói inspirálták, de a végeredmény semmiképp sem mondható elavultnak: agresszív, magabiztos kiállású, fenyegető tekintetű, amilyennek egy szupergépnek lennie kell, ráadásul, ami sokszor probléma ebben a kategóriában, a Falcon úgy alakította ki utasterét, hogy abban 195 cm magas emberek is kényelmesen elhelyezkedhessenek.
A kézzel épített autó egyedi alumíniumvázra épül, amit karbonszálas erősítésű kardánalagút, padlólemez és tűzfal egészít ki, a karosszéria elemek természetesen karbonszál erősítésű műanyagból készültek. Középre épített V8-as motorja és futóműveinek legtöbb eleme a Corvette-ből származik. A Corvette LS7 hétliteres nyolchengerese 620 lóerős teljesítmény mellett 800 Nm-es nyomatékot biztosít, amit hatfokozatú kézi váltó továbbít a hátsó tengelyre.
Felszereltségtől – azaz tömegtől – függően az F7 3,3 és 3,6 másodperc közötti időtartam alatt éri el álló helyzetből a 96 km/h-s sebességet, végsebessége 305-322 km/h között változik. Maximális oldalgyorsulási értéke nyaktépő 1,1-1,3 g, és 30 méternél rövidebb úton stoppol le 96 km/h-ról.
Képességei ellenére az F7 nem puritán pályaautó, alapáron jár hozzá iPod-dokkoló, Bluetooth-os kihangosító, Garmin GPS, prémium hangrendszer, kulcs nélküli nyitás és indítás, elektromos ablakok és légkondicionáló.
Az autó külsejét az 1980-as évek szupersportautói inspirálták, de a végeredmény semmiképp sem mondható elavultnak: agresszív, magabiztos kiállású, fenyegető tekintetű, amilyennek egy szupergépnek lennie kell, ráadásul, ami sokszor probléma ebben a kategóriában, a Falcon úgy alakította ki utasterét, hogy abban 195 cm magas emberek is kényelmesen elhelyezkedhessenek.
A kézzel épített autó egyedi alumíniumvázra épül, amit karbonszálas erősítésű kardánalagút, padlólemez és tűzfal egészít ki, a karosszéria elemek természetesen karbonszál erősítésű műanyagból készültek. Középre épített V8-as motorja és futóműveinek legtöbb eleme a Corvette-ből származik. A Corvette LS7 hétliteres nyolchengerese 620 lóerős teljesítmény mellett 800 Nm-es nyomatékot biztosít, amit hatfokozatú kézi váltó továbbít a hátsó tengelyre.
Felszereltségtől – azaz tömegtől – függően az F7 3,3 és 3,6 másodperc közötti időtartam alatt éri el álló helyzetből a 96 km/h-s sebességet, végsebessége 305-322 km/h között változik. Maximális oldalgyorsulási értéke nyaktépő 1,1-1,3 g, és 30 méternél rövidebb úton stoppol le 96 km/h-ról.
Képességei ellenére az F7 nem puritán pályaautó, alapáron jár hozzá iPod-dokkoló, Bluetooth-os kihangosító, Garmin GPS, prémium hangrendszer, kulcs nélküli nyitás és indítás, elektromos ablakok és légkondicionáló.