Most megveheted Niki Lauda Cosworth Mercijét!

Különleges Mercedes-Benz akadhat az autógyűjtők horgára

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Szép idők voltak, amikor Senna egy Mercedesben ülve győzte le Laudát. Most egy ilyen Merci keresi új gazdáját.


Amikor még sokkal emberközelibb sportág volt a Formula 1, olyan különleges eseményekre is sort kerítettek, mint például az 1984-es Bajnokok Tornája. A viadal igazi ínyencségnek ígérkezett akkoriban, hiszen a versenyzők úgy mutathatták meg, ki a legjobb, hogy egyforma autóban ültek. Ez a bizonyos autó pedig az akkoriban újnak számító, a Cosworth által továbbfejlesztett motorral debütáló Mercedes-Benz 190 E 2.3-16, amelynek nagyon jól jött a versennyel járó hírverés.
Hirdetés

Az autó soros négyhengeres motorja a nyolcszelepes változaton alapult, amely 136 lóerőt nyújtott. A Cosworth kezelése után és 16 szeleppel már 185 lóerőssé vált, amelyet 6200-as percenkénti fordulatnál adott le, illetve 4500-as fordulatnál a 236 newtonméternyi forgatónyomatékát. Az 1984-es „bajnoki tornán” óriási közönségsikert arattak velük. Pedig csak minimális változtatásokat hajtottak végre az autókon, például a versenyzés biztonságát növelő bukócsövet szereltek az utastérbe. Emellett a pilóták versenyülésekben foglalhattak helyet és természetesen az ötpontos biztonsági övet sem spórolták ki a Mercikből. Végül Ayrton Senna haladt át elsőként a célvonalon, aminek az a pikantériája, hogy ő akkor még nem tartozott a Formula-1 bajnokok köreibe.

Már akkor élő legendának számító neveket utasított maga mögé, a második helyen például Niki Lauda ért célba, akinek 190-esét most a Jan B. Lühn aukciósház bocsátja árverésre. Az előzetes várakozások szerint nem kell majd sokáig várni, hogy lecsapjanak rá a műértők. A leütési árát valahol 100 és 200 ezer font, tehát körülbelül 36 és 72 millió forint közé várják. Érdemes megnézni a sporttörténetileg fontos versenyt is. Szerencsére az egész futam felkerült a „tyúbra”.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.04.20. at 15:25
    Permalink

    Mi a logika a moderáció mögött? Na mindegy berakom linkek nélkül, akit érdekel úgyis kiguglizza…

    Beindult az oldtimervonal a AN-en ez tetszik, szerintem itt lenne az ideje egy új rovatot nyitni, és a “használtautó” címen tömörít Renault élménybeszámolókkal együtt kezelni az ilyen dolgokat (rendezvények, régi autók és pl a árverési toplisták)…

    Ha jó emlékszem ez a Merci kint volt a Techno Classicán, talán az Axel Schuette standon.
    http://autossagok.blog.hu/2018/03/26/hazai_palya_a_2018-as_techno_classican#gallery-1522093829_4
    Egy 190-es merci arrafelé nem szokott nagy feltűnést kelteni (Ha akkor nem kelt el, akkor azért én óvatosan dobálóznék az 50 millás összegekkel), főleg mivel a ‘Classica azon felén vagy 30 sirályszárnyas SL várta az érdeklődőket (a Brabus oldtiemerrészlege, a Gullwing specialsta HK engineering és még vagy két kereskedő standján). A másikoldalán meg a Merci gyéri standja ejtett csapdát az ember álkapcsának 🙂 Beszédes, hogy a Mercedes 3 kerek évfordulós F1 bajnok autót hozott, miközben másnak (mondjuk a BMW-nek) egy F1 bajnok autó is elég lenne egy életre.

    Amiért viszont felkaptam a fejem a Lauda Mercijéra, az az volt, hogy tavaly a Mercedes elhozta az győztes autót (Senna névvel 🙂 ami a gyári standon parkolt, megfelelő körítéssel).

    Amúgy a Techno Classicát egyszer mindenkinek látnia kell, hihetelen élmény, kb mint a frankfurti IAA csak régi autókkal.

Vélemény, hozzászólás?