0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Új autó, új filozófia

Már a Volvónál is a dizájn a lényeg

·
Címkék: Volvo, S60, V50, V70, V60

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A bemutató ősszel lesz Párizsban, és a szalon bezárása után indul a forgalmazás.

Amint Peter Horbury, a Volvo vezető formatervezője nyilatkozta, a kimondottan Európának szánt V60 megalkotásakor – a márkától talán kissé szokatlanul – arra törekedtek, hogy az S60 dinamizmusa hassa át a karosszériát, és az autó inkább a szépségével, mintsem a praktikusságával hódítson. Hogy ezt mennyire sikerült megvalósítani, majd ősszel kiderül, hiszen a nagyközönség csak a Párizsi Autószalonon láthatja először élőben a kocsit, mindenesetre a képek alapján úgy tűnik, megéri várni az első nem baltával faragott Volvo kombira. A műszaki alapokat értelemszerűen az S60-tól örökölte a méretei tekintve a V50 és a V70 közé belőtt V60, tehát a limuzinban megtalálható technikai hókuszpókuszokat (például a gyalogosvédelmi rendszert) a családbarát kivitelben sem kell nélkülözni, és a vezetés is hasonló élményeket ígér. De valóban családbarát ez a kombi? A csomagtér variálhatósága szerint igen, a 40:20:40 arányban döntögethető hátsó üléstámlák bőséges kombinációs lehetőséget biztosítanak, hosszú tárgyak szállításához az első utas ülésének a támlája is lehajtható, maga a poggyásztér azonban nem hangárnyi méretű, sőt, a 430 literes térfogat igencsak szerénynek mondható.

Prémium márka lévén, a svédek nem spórolnak a motorokkal, így a V60 ötféle benzines, valamint háromféle dízel erőforrással kerül bevezetésre. A benzinmotoroknál gyakorlatilag vége az öthengeres korszaknak, a 3.0 literes, 304 lóerős, hathengeres T6 csúcsmodellen kívül az összes benzines V60-as négyhengeres. A sort a közvetlen befecskendezéses (Volvo zsargonban GTDi), 1,6 literes T3 nyitja 150 lóerővel, ezt követi a T4 180, majd a már kétliteres T5 izmos 240 lóerővel. A 203 lovas 2.0T az arany középutat jelenti 300 Nm forgatónyomatékkal, 7,7 másodperces 0-100-as gyorsulással, 230 km/órás végsebességgel, és 7,9 literes átlagfogyasztással. A dízeleknél a V60 1.6 DRIVe az egyetlen négyhengeres változat, amely 115 lóerővel és 270 Nm forgatónyomatékkal nem ígérkezik lustának, ellenben a zöldek nagy kedvence lehet, mert szén-dioxid kibocsátása 115 g/km, és a gyár szerint 4,3 liter gázolajjal is beérheti 100 kilométeren. Az öthengeres, 2.0 literes, D3 jelű common-rail dízel 163 lóerős, a nagyobbik motor pedig nem más, mint a dupla turbós D5, amely 2,4 literből 205 lóerőt és 420 Nm forgatónyomatékot varázsol elő. Ennek a modellnek a menetteljesítményei vetekednek a hasonló adatokkal bíró 2.0T benzinessel (0-100 km/h 7,8 másodperc, végsebesség 230 km/h), ellenben az átlagfogyasztása csak 5,3 l/100 km, amely az egyik legjobb értéknek számít a kategóriában. Az abszolút csúcsot jelentő T6 szériában kínálja az AWD összkerékhajtást, valamint a második generációs, Geartronic-funkcióval kiegészített hatfokozatú automata sebességváltót. A leggyorsabb V60 kombi 6,5 másodperc alatt gyorsul 0-100-ra, végsebessége 250 km/h, átlagfogyasztása pedig 9,9 l/100 km.

Ez is érdekes lehet:
 

Mia Electric Mia L villanyautó használtteszt

Megnyomod a virágot, elcsúsztatod az ajtót, behuppansz középre, majd elsuhansz. Úgy megy, mintha...

Mercedes GLA, GLA 45 AMG, A 45 AMG menetpróba a Hungaroringen

Hazánkban próbálhattunk a kompakt Mercedesek krémjét, na meg a 381 lóerős AMG-ket a Hungaroringen...

Komoly kedvezmények a dízelbotrányos Volkswagenekre

A csalós szoftverek javítása után komoly kedvezményekkel kerülhetnek piacra a sokáig százával...

Isuzu D-Max facelift hazai menetpróba

A második generációs D-Max öt év után új köntöst kapott, emellett pedig a downsizing is utolérte...

Rangsorolás nélkül választották ki 2017 legjobb autóbelsőit

Se egy Mercedes, BMW vagy Audi a világ 10 legjobb autóbelsőjének listáján, vannak viszont japánok...

Skoda Octavia RS és Scout menetpróba

Olyannyira széles a Skoda Octavia kínálata, hogy legütősebb verziói, az RS és a Scout külön bemutatót...

Összehasonlító teszt: Fiat Tipo Kombi, Ford Focus Kombi, Kia cee'd_sw, Renault Megane Grandtour

Tipikus céges flottaautókat eresztettünk egymásnak dízelmotorral. Focus, cee'd, Megane, Tipo...

Minden, amit a kettős tömegű lendkerékről tudni érdemes

Autós körökben szinte közellenség a kettős tömegű lendkerék, ami a dízelek mellett egyre több...

A Mercedes legújabb tanulmányautója az A-osztály valódi lépcsőshátú kivitelét mutatja

Agresszív, de egyszerű formákat mutat legújabb tanulmányautóján a Mercerdes. A CLA-hoz nagyon...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2x2bw==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2x2bw==

Friss tesztek

Alfa Romeo Giulia 2.2 Diesel 180 LE MT teszt

Se veled, se nélküled, Giulia

Ritkán érdekli egy autó ennyire az autós világot, mint a Giulia. Mindenki szeretni, imádni akarja, mert Alfából van. Magunkra kell erőltetnünk, mert egy Alfát szeretni kell, akkor jó.


Mini Countryman Cooper D teszt

Mint a Cooper, csak használható – Countryman D

Elég szélesre sikerült nyújtani a Mini palettáját, és még mindig nehezen találják egyes modellek pontos helyét. A második Countryman egészen olyan, mint a kicsi Cooper, de ebben el lehet férni.


Kia Rio 1.25 MPI LX Exclusive teszt

Ki akarna ennél többet? - (majdnem) alap Kia Rio teszt

Leggyengébb négyhengeres szívómotorjával, szinte alapkivitelében próbáltuk a negyedik generációs Kia Riót. Stabil, és meglepően tágas is.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2x2bw==

Hirdetés

VOLVO tesztek

Volvo V90 Inscription D5 AWD teszt

Csillagromboló - Volvo V90 teszt Videó

A prémiumgyártókkal vetekszik a Volvo egyik legújabb modellje, könnyen elcsavarhatja a vevők fejét akár a német hármas felől is. Különös kisugárzása van, amivel a Volvók mindig kenyérre kentek.


Volvo S90 D5 AWD Inscription teszt

Lehet szeretni! Volvo S90 teszt

Prémiumautó lett az új Volvo S90, ez kétségtelen. És van benne valami, ami miatt még úgy is nagyon szerethető, hogy a tesztautó bizony mutatott egy-két hibát.


Volvo XC90 D5 AWD Inscription teszt

Vállatlan fordulat - Volvo XC90 D5 AWD teszt Videó

Idén végre megérkezett a második generációs Volvo XC90, vállaiból és motorjainak hengerszámából is veszített, ám nagyon sokat okosodott.


Volvo V40 T3 Summum teszt

Alapnak nagyon nem rossz - Volvo V40 T3 teszt Videó

Az alsó-középkategória legbiztonságosabb modellje, az első autó, amely kívülre is fúj légzsákot - a Volvo V40 kétség kívül a nálunk járt alapmotoros verziójával is nagyon érdekes.


Volvo V60 DRIVe Momentum teszt

Józanul rázza a rongyot: Volvo V60 DRIVe teszt Videó

Polgári dízelmotorja csak négyhengeres, 1,6 literes és 115 lóerős, viszont így is jól megy és keveset fogyaszt a stop-startos Volvo V60 DRIVe.


Még több VOLVO teszt

Címlapon


Friss cikkek

Volkswagen Golf R és GTI Performance menetpróba

Versenypályán próbáltuk a 310 lóerős Golf R-t Videó

Tegnap – Újdonság

Van az a teljesítményszint, ami felett sokkal érdemesebb versenypályán tesztelni egy autót, ezért mi is ott vallattuk a Golf R modelleket.


1977 tavaszán mutatkozott be a Volvo 262C, a svédek nagy kupéja

40 éves a Volvo kockakupéja

Tegnap – Sztori

A 260-as széria kupéjához az olaszokkal szövetkeztek, a Volvo 262C elsősorban Amerikának szólt, és még a svédeknek is meglepő volt a luxuskupé sikere.


Mercedes GLA, GLA 45 AMG, A 45 AMG menetpróba a Hungaroringen

Lőgyakorlat kompakt AMG Mercedesekkel

5 napja – Újdonság

Hazánkban próbálhattunk a kompakt Mercedesek krémjét, na meg a 381 lóerős AMG-ket a Hungaroringen, majd bepillanthattunk a kecskeméti gyárba is, ahol készülnek.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

VOLVO S60 2.4 D5 Momentum (Automata) Világjáró Vez.Szkönyv

VOLVO S60 2.4 D5 Momen...

Ár: 1.499.000 Ft

Évjárat: 2006 / 5

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

VOLVO S60 2.0 D [D3] Summum

VOLVO S60 2.0 D [D3] S...

Ár: 4.090.000 Ft

Évjárat: 2010 / 11

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

VOLVO S60 2.0 D [D3] Momentum Geartronic Volvo Alpok raktárról

VOLVO S60 2.0 D [D3] M...

Ár: 8.990.000 Ft

Évjárat: 2016 / 12

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!