13 hónap alatt 30 000 példány talált gazdára a Peugeot RCZ kupéból
Le Mans-ban nem tudott nyerni a Peugeot, de a német VLN bajnokságban, a 2 liter alatti dÃzelek kategóriájában a 200 lovas RCZ HDi versenyautó megvédte tavalyi gyÅ‘zelmét az elmúlt hétvégi 24 órás futamon a Nürburgringen
A teljes arculatváltáson átesÅ‘ Peugeot kÃnálatában kiemelten fontos az
RCZ sportkupé, annak ellenére, hogy jellege miatt voltaképpen rétegmodell. A kétajtós, 2+2 üléses sportkocsi viselte elÅ‘ször az új oroszlános emblémát, és ez a tÃpus testesÃti meg a márka fejlesztésre és megújulásra irányuló stratégiáját. Tavaly áprilisban került a szalonokba Európában, hozzánk szeptemberben érkezett, és most már 80 országban forgalmazzák világszerte. A számok pedig egyértelműen azt igazolják, hogy sikeres autóról van szó. Az összeszerelést végzÅ‘ grazi Magna üzemben 2011. június 21-én készült el a jubileumi, harmincezredik példány - a Peugeot bérmunkában készÃtteti az RCZ-t -, egy limitált szériás, matt szürke "Asphalt" festésű, 19 colos kerekekkel. A Peugeot háromféle motorral, egy 163 lóerÅ‘s 2.0 HDi dÃzellel, valamint két benzinessel (1.6 THP 156 és 200 LE) kÃnálja a kupét, ebbÅ‘l a gázolajos részaránya 32 százalék, azaz minden harmadik ügyfél dÃzel erÅ‘forrással viszi haza a kocsit. A benzinesek közötti megoszlás 47:21 százalék a gyengébbik THP javára, amiben nagy valószÃnűséggel az árkülönbség is közrejátszik.
A kimutatások szerint a Peugeot RCZ az európai sportkupé-kategória slágermodellje, az eladásokat tekintve megelÅ‘zi például az Audi TT-t is, Ãgy a franciák merész terveket szövögetnek: 2011-re 21 ezer darab RCZ értékesÃtése a cél.
Nem véletlen.Sokkal vonzóbb jelenség,mint a TT.Szerintem.