Sokszáz kilométernyi autópálya került ki a Magyar Közút kezéből

Mutatjuk, ki üzemelteti innentől Magyarország gyorsforgalmi útjait

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Szeptember elsején komoly változás lépett életbe, az autópályák és gyorsforgalmi utak jelentős részének üzemeltetése és fenntartása, valamint fejlesztése már nem a Magyar Közút feladata. Íme a részletek és a térképek!

A Kormány által korábban kiírt koncessziós eljárás eredményeképpen 1237 km gyorsforgalmi útszakasz üzemeltetési feladatát adja át az állam 2022. szeptember 1-től. A Magyar Közút Nonprofit Zrt., amely így már csak 291 kilométernyi gyorsforgalmi utat üzemeltet, egy Youtube videó alatt összegyűjtötte, hogy az egyes gyorsforgalmi-, fő-, mellék- és belterületi utak üzemeltetési teendőit kik látják el a jövőben. A listát és a részleteket most mi is közzétesszük.
Hirdetés
Szeptember 1-től a legtöbb gyorsforgalmi utat az MKIF, vagyis a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. viszi tovább. Hozzájuk tartozik az M1-es és M7-es autópálya M0 és az országhatár közötti szakaszai, az M8-as autópálya Kisapostag és Apostag közötti szakasza, illetve az M15, az M25, az M3, az M4, az M30, az M35, az M44, az M70, az M85 és az M86 teljes területe. Az AKA Alföldi Koncessziós Autópálya Zrt. hatáskörébe került az M5-ös autópálya a 17-es km szelvénytől, míg az M6 Duna Autópálya Koncessziós Zrt. az M6-os autópálya Érd és Dunaújváros közötti szakaszát, valamint az M8-as autópálya Dunaújváros és Kisapostag közötti szakaszát kapja. Az előző nem összekeverendő az M6 Tolna Autópálya Koncessziós Zrt.-vel, akik az M6-os autópálya Dunaújváros és Tolna közötti szakaszát intézik a továbbiakban. Ez viszont még mindig nem az adott pályaszakasz vége, a MAK, vagyis a Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt. kísér majd utadon Pécsig, az M6-os autópálya Tolna és Mohács közötti szakaszán, illetve az M60-as autópálya Mohács és Pécs közötti szakaszán. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. hatáskörében marad az M1-M7 bevezető szakasza az M0-s csomópontig, illetve a teljes M0 körgyűrű, az M2, az M9, az M19, az M31, az M43, az M51, az M76 és az M80 teljes területe, valamint az M5 bevezető szakasza, az M6 Budapest és Érd közötti eleje illetve az M60-as Pécs melletti 1 kilométeres vége, továbbá a kaposvári elkerülő autóút. A Magyar Közút közleményében kiemelte, hogy a nála maradó gyorsforgalmi szakaszokon túl a jövőben továbbra is 31 ezer kilométernyi, településeket összekötő, illetve azokon átmenő országos fő- és mellékút üzemeltetési, valamint fenntartási feladatait is ellátja a minden évben előre meghatározott költségvetési forrásaiból. A településeken belüli utak többségét, összesen több mint 140 ezer kilométernyi utat a jövőben is a helyi önkormányzatok kezelnek. Budapesten belül a fő- és tömegközlekedési útvonalak a fővárosi önkormányzathoz, avagy a Budapest Közút Zrt.-hez, a többi fővárosi út pedig a kerületi önkormányzatokhoz tartozik ezt követően is.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2022.09.05. at 12:42
    Permalink

    Aham… azaz:
    ‘Tehát a NER-milliárdosok ( https://444.hu/2022/08/17/simicskistak-jelentek-meg-a-magyar-uthalozatban ) a gazdasági visszaesés alatt is kiszámítható, folyamatos bevételhez jutnak majd, és az eddigi kvázi monopolhelyzetükből szinte versenymentes, manifeszt egyeduralom lesz – írja a Válaszonline, ami szerint Lázár János építésügyi miniszter meg bosszankodhat, hogy a kormány a magyar forgalmi hálózat legjobb, pénzügyileg leginkább kiaknázható részét évtizedekre kiszervezte alóla, a kisebb és tönkrement utakat pedig az ő nyakán hagyta.’

Vélemény, hozzászólás?