0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

150 ezer forintos bírságot kaphat, aki megszegi a szmogriadót

Riasztási fokozatába lép a szmogriadó Budapesten

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hétfő reggel 6-tól riasztási fokozatába lép Budapesten a szmogriadó, tilos Euro 3-asnál rosszabb besorolású autóval közlekedni 6 és 22 óra között.

%KA%A szerény légmozgás miatt megnőtt szálló por következtében hétfő reggeltől riasztási fokozatába lép Budapesten a szmogriadó%KA%

A szerény légmozgás miatt megnőtt szálló por következtében hétfő reggeltől riasztási fokozatába lép Budapesten a szmogriadó

Elrendelte a szmogriadó riasztási fokozatát Budapesten a főpolgármester; hétfő reggel 6 órától tilos olyan gépjárművel közlekedni a fővárosban, amelynek környezetvédelmi besorolása Euro 3-asnál gyengébb. Mivel tavaly óta nincs környezetvédelmi plakett az autókon, az emissziós besorolás a forgalmi engedélyből láthatók, Euro 3-asnál rosszabbak a 0, 1, 2, 3, 4 értékűek, illetve amelyeknek forgalmi engedélye nem tartalmaz környezetvédelmi osztályt jelölő kódot.

A Főpolgármesteri Hivatal közleménye szerint a korlátozás − további intézkedésig − minden nap 6 órától 22 óráig tart. Területi hatálya Budapest közigazgatási területe, de nem terjed ki az M0 autóút Budapest közigazgatási területén áthaladó szakaszaira, valamint − Nagykovácsi és Remeteszőlős lakosainak átmenő gépjárműforgalma biztosítása érdekében − a következő útszakaszokra: Budapest közigazgatási határa-Nagykovácsi út-Szépjuhászné útja-Budakeszi út-Budapest közigazgatási határa, továbbá Budapest közigazgatási határa-Nagykovácsi út-Nagyrét utca-Máriaremetei út-Hidegkúti út-Budapest közigazgatási határa.

Felhívják a figyelmet, hogy a szmogriadó riasztási fokozatában elrendelt gépjárműforgalmat korlátozó intézkedések betartását a rendőrség ellenőrzi, és annak megszegőivel szemben 150 ezer forintig terjedő bírságot szabhat ki.

%KA%Csak 6-22 óra között tiltják az Euro 3-asnál rosszabb emissziós besorolású, jellemzően 15 év feletti autók közlekedését Budapesten%KA%

Csak 6-22 óra között tiltják az Euro 3-asnál rosszabb emissziós besorolású, jellemzően 15 év feletti autók közlekedését Budapesten

A közlekedési korlátozás csak akkor nem lép életbe, ha a vasárnapi mérési eredmények alapján − a fővárosi levegőszennyezettségi szint javulása eredményeképp − nem lenne indokolt a riasztási fokozat hétfő reggeli további fenntartása. Ez azonban csak a vasárnapi mérési eredmények hétfő hajnali értékelése alapján fog kiderülni, akkor is figyelembe véve az Országos Meteorológiai Szolgálat (OMSZ) friss előrejelzéseit − áll a hivatal közleményében. Megjegyzik ugyanakkor, hogy OMSZ éjjeli előrejelzése szerint vasárnap nem valószínű a levegő minőségének kedvező változása. Keddtől némi javulás várható ugyan, a hét közepén pedig tovább csökkenhet a levegő szennyezettsége, de a hét második felében megint nagyon magas szennyezőanyag-koncentrációk várhatók.

A vonatkozó jogszabályok szerint szálló por esetében a riasztási fokozat akkor áll fenn Budapesten, ha a szálló por (PM10) koncentrációja a riasztási küszöbértéket (100 µg/m3) három mérőponton, két egymást követő nap, 24 órás átlagában meghaladja, és a meteorológiai előrejelzések szerint a következő napon javulás nem várható.

A szmoghelyzet romlásának elkerülése érdekében a főpolgármester egyúttal arra kérte a lakosságot, hogy mérsékeljék, vagy lehetőség szerint szüneteltessék az egyéni gépjárműhasználatot, részesítsék előnyben a közösségi közlekedést, mérsékeljék a szilárd- és olajtüzelésű berendezések használatát, a szolgáltató és termelő üzemeket pedig arra, hogy csökkentsék porkibocsátásukat.

Forrás: MTI

Ez is érdekes lehet:
 

Ha le akarod törölni a hátsó ablakot, padlóig kell taposnod a gázt

Az egyik legfeleslegesebb extra, mégis órákig lehetne vele szórakozni. Az viszont kétségtelen...

Itt a Mercedes első pickupja, az X-osztály, háromféle stílusban

Leleplezték a Mercedes hónapokkal ezelőtt meglibbentett pickupját, az X-osztályt. Visszafogták...

Lexus IS 300h Luxury Safety teszt

A meglepetések autója volt számomra a Lexus IS 300h. A Toyota legendásan gazdaságos hibridrendszere...

Hyundai Ioniq hybrid Premium Navigation teszt

Tavaly jelent meg és hamarosan három verzió is elérhető lesz a pénztárcabarát autózást célzó...

Sokan nem tudják: a hibrideket nem kell tölteni

Hiába adott már el több mint 10 millió hibridet a Toyota, sokan még mindig nem tudják, hogy a...

Az új Honda Accord megjelenése megfagyasztja a levegőt

Bemutatkozott az új Honda Accord. A nagy japán szedán a Civicnél is futurisztikusabb és turbós...

Audi A4 1.8 20V quattro, 1999 - használtteszt

Elsőre döbbenet, hogy mennyire korrekt állapotú a valósan keveset futottnak tűnő csaknem 20 éves...

Porsche Panamera 4 E-Hybrid menetpróba

Igényes és mozgékony, pedig nehéz a Porsche luxuskupéja. Mégis hibrid rendszerétől ájultam el...

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (27 db)

ppgergő írta: 6 hónapja

Közben kiderült, hogy a 150e az inkább 15/30e forint.

PS: tombol a kultúra, csak így tovább! :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 6 hónapja

És úgy látszik vannak olyanok is akik már évekkel ezelőtt sem voltak képesek dolgokat elolvasni, értelmezni, felfogni meg végképp nem. És marhára mindegy miről van szó, de buzi módjára trollkodni mindig is elkezdenek, mert lételemük seggfejnek lenni és másokat hülyézni, magukat ellenben felsőbbrendűnek tekinteni. Egy igazi görény vagy te is.

A válaszoláshoz belépés szükséges
s3000 írta: 6 hónapja
Vascsi írta: 6 hónapja

Néha a kevesebb a több!



Viszont látva/hallva a neten, TV-ben, rádióban elhangzottakat ki merem jelenteni, hogy a többség összekever dolgokat, amire pont jó, hogy beszélgetünk róla. Akkor van nagy gáz, ha egy döntéshozó hülye. Pár év és az emberek többségének tiszta lesz, vagy nem. :)


Előzmények megtekintése

20 évvel ezelőtt még én is ezt hittem, de azóta nyilvánvalóvá vált, hogy ilyen idiótákból mindig van bőven újratermelés. Megfigyeltem, ezeknek az a lételemük, hogy annak ellenére, hogy semmihez sem értenek, azért elég sok mindenbe próbálnak beleugatni és az, hogy ezzel csak magukból csinálnak még nagyobb hülyét nem hogy elbizonytalanítja, hanem egyenesen megerősíti őket a küldetésükben. Itt is pont ilyenre láthattunk egy gyönyörű szép kövér példát a buzgó elmebetegétől. ;)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 6 hónapja
s3000 írta: 6 hónapja

Mutass már egy ilyen tanulmányt ami azt állította volna, hogy:



"a téli városi szmogért elsősorban az autók felelősök"


Előzmények megtekintése

Az utolsó mondatot ajánlom figyelmedbe. https://www.autonavigator.hu/sztori/mutatjuk_hogy_mikent_merik_a_motorok_emissziojat_ma_es_azt_is_hogy_az_miert_nem_jo-15586

A válaszoláshoz belépés szükséges
Vascsi írta: 6 hónapja
s3000 írta: 6 hónapja

Ez annyira tipikus az idiótáktól, ők tolják padlógázzal ki a hülyeséget a fejükből, de azért a másik nézzen utána. LOL! :)


Előzmények megtekintése

Néha a kevesebb a több!

Viszont látva/hallva a neten, TV-ben, rádióban elhangzottakat ki merem jelenteni, hogy a többség összekever dolgokat, amire pont jó, hogy beszélgetünk róla. Akkor van nagy gáz, ha egy döntéshozó hülye. Pár év és az emberek többségének tiszta lesz, vagy nem. :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 6 hónapja
s3000 írta: 6 hónapja

Ez annyira tipikus az idiótáktól, ők tolják padlógázzal ki a hülyeséget a fejükből, de azért a másik nézzen utána. LOL! :)


Előzmények megtekintése

Elmész te a jó qrva anyádba.

A válaszoláshoz belépés szükséges
s3000 írta: 6 hónapja
Mx-5 tulaj írta: 6 hónapja

Hát a helyzet már olyan súlyos, hogy kb. tíz évvel azután (vö. "nem lesz gázáreremelés" és "rezsicsökkentés", hogy mindkét kommunista pártunkat idézhessem) hogy bármely értelmes szólt, hogy baromi nagy baj lesz abból, hogy nem tudják az emberek megfizetni a gázfűtést, már a sötétzöldek (=Levegő Munkacsoport) is rájött, hogy hát lehet akkor a döglött macskával való tüzelés a gond. Persze arra a kérdésre még továbbra sem hajlandóak válaszolni, hogy akkor a korábban tűzzel-vassal védett tanulmányaik, mi szerint a téli városi szmogért elsősorban az autók felelősök, akkor hogyan készülhettek el egyáltalán...



Btw, ők legalább már felébredtek, a városi politkusok még nem. Pedig semmi extra nem kéne, csak a sűrű fekete füstöt ontó kémények gazdáival elbeszélgetni, hogy ezt nem így kéne. Ez annyira nehéz?


Előzmények megtekintése

Mutass már egy ilyen tanulmányt ami azt állította volna, hogy:

"a téli városi szmogért elsősorban az autók felelősök"

A válaszoláshoz belépés szükséges
s3000 írta: 6 hónapja
Vascsi írta: 6 hónapja

Megnéztem:

https://hu.wikipedia.org/wiki/Eur%C3%B3pai_kibocs%C3%A1t%C3%A1si_norm%C3%A1k

de nem nekem kéne, ahogy így olvasom. Inkább nézd meg te is és akkor már tudni fogod, hogy már 1992-ben is számoltak a NOx-szal és a PM10-zel is + a CO2 meg nem keverendő az EURO kibocsátási normákkal.


Előzmények megtekintése

Ez annyira tipikus az idiótáktól, ők tolják padlógázzal ki a hülyeséget a fejükből, de azért a másik nézzen utána. LOL! :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 6 hónapja
Vascsi írta: 6 hónapja

Megnéztem:

https://hu.wikipedia.org/wiki/Eur%C3%B3pai_kibocs%C3%A1t%C3%A1si_norm%C3%A1k

de nem nekem kéne, ahogy így olvasom. Inkább nézd meg te is és akkor már tudni fogod, hogy már 1992-ben is számoltak a NOx-szal és a PM10-zel is + a CO2 meg nem keverendő az EURO kibocsátási normákkal.


Előzmények megtekintése

Egyszerűen arányaiban mást tartottak fontosnak amikor 10-15 éve ezeket a határértékekekt kitalálták.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 6 hónapja
Vascsi írta: 6 hónapja

Megnéztem:

https://hu.wikipedia.org/wiki/Eur%C3%B3pai_kibocs%C3%A1t%C3%A1si_norm%C3%A1k

de nem nekem kéne, ahogy így olvasom. Inkább nézd meg te is és akkor már tudni fogod, hogy már 1992-ben is számoltak a NOx-szal és a PM10-zel is + a CO2 meg nem keverendő az EURO kibocsátási normákkal.


Előzmények megtekintése

És azt sem írtam, hogy nem mértek nitrogég oxidokat, hanem azt írtam nem foglalkoztak vele olyan mértékben mint amennyire utólag kiderült, hogy környezetszennyező.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

A legtakarékosabb kisautó? - Toyota Yaris hibrid teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul takarékos is. Csak az árát ne nézzük.


Suzuki Swift 1.2 GLX CVT teszt

Bőgő masina - Suzuki Swift 1.2 CVT

Mindenhogy jó, de legjobb alapként. Az 1,2-es motorhoz fokozatmentes automata váltó kapható, teszi a dolgát és a fogyasztása még így is zseniálisan kevés.


Hyundai Ioniq hybrid Premium Navigation teszt

IQ-ból ötös! - Hyundai Ioniq hybrid teszt

Tavaly jelent meg és hamarosan három verzió is elérhető lesz a pénztárcabarát autózást célzó Ioniqból. Elektromos kivitele után most alap hibridjével próbáltuk. Lássuk, megéri-e ezt a hajtásláncot választani!

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Nem rontották el, sőt! Ford Fiesta menetpróba

2 napja – Újdonság

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek hozzányúlni, hogy valójában teljesen új, minden szempontból jobb lett.


Első találkozás a Nürburgringgel

Ilyen élőben az autósport európai központja

4 napja – Sztori

Itt mindent átjár az autósport őszinte szeretete és a benzin-fék illat keveréke. A nürburgringi sztorikhoz masszív galéria is jár.


Ha le akarod törölni a hátsó ablakot, padlóig kell taposnod a gázt

Padlógázra törölhetsz ablakot! Videó

4 napja – Sztori

Az egyik legfeleslegesebb extra, mégis órákig lehetne vele szórakozni. Az viszont kétségtelen, hogy egy tökéletes ablaktörlés elég sokba fog kerülni.


Használtautó.hu

BMW 525d Touring SOFTCL-PANO-DISCTR-ÜLÉSSZEL-FU

BMW 525d Touring SOFTC...

Ár: 6.490.000 Ft

Évjárat: 2012 / 1

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

OPEL VECTRA C 1.9 CDTI Elegance

OPEL VECTRA C 1.9 CDTI...

Ár: 1.620.000 Ft

Évjárat: 2006 / 8

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

SKODA OCTAVIA Combi 1.9 TDI SLX

SKODA OCTAVIA Combi 1....

Ár: 620.000 Ft

Évjárat: 2000 / 3

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!