0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

150 ezer forintos bírságot kaphat, aki megszegi a szmogriadót

Riasztási fokozatába lép a szmogriadó Budapesten

·

Hétfő reggel 6-tól riasztási fokozatába lép Budapesten a szmogriadó, tilos Euro 3-asnál rosszabb besorolású autóval közlekedni 6 és 22 óra között.

%KA%A szerény légmozgás miatt megnőtt szálló por következtében hétfő reggeltől riasztási fokozatába lép Budapesten a szmogriadó%KA%

A szerény légmozgás miatt megnőtt szálló por következtében hétfő reggeltől riasztási fokozatába lép Budapesten a szmogriadó

Elrendelte a szmogriadó riasztási fokozatát Budapesten a főpolgármester; hétfő reggel 6 órától tilos olyan gépjárművel közlekedni a fővárosban, amelynek környezetvédelmi besorolása Euro 3-asnál gyengébb. Mivel tavaly óta nincs környezetvédelmi plakett az autókon, az emissziós besorolás a forgalmi engedélyből láthatók, Euro 3-asnál rosszabbak a 0, 1, 2, 3, 4 értékűek, illetve amelyeknek forgalmi engedélye nem tartalmaz környezetvédelmi osztályt jelölő kódot.

A Főpolgármesteri Hivatal közleménye szerint a korlátozás − további intézkedésig − minden nap 6 órától 22 óráig tart. Területi hatálya Budapest közigazgatási területe, de nem terjed ki az M0 autóút Budapest közigazgatási területén áthaladó szakaszaira, valamint − Nagykovácsi és Remeteszőlős lakosainak átmenő gépjárműforgalma biztosítása érdekében − a következő útszakaszokra: Budapest közigazgatási határa-Nagykovácsi út-Szépjuhászné útja-Budakeszi út-Budapest közigazgatási határa, továbbá Budapest közigazgatási határa-Nagykovácsi út-Nagyrét utca-Máriaremetei út-Hidegkúti út-Budapest közigazgatási határa.

Felhívják a figyelmet, hogy a szmogriadó riasztási fokozatában elrendelt gépjárműforgalmat korlátozó intézkedések betartását a rendőrség ellenőrzi, és annak megszegőivel szemben 150 ezer forintig terjedő bírságot szabhat ki.

%KA%Csak 6-22 óra között tiltják az Euro 3-asnál rosszabb emissziós besorolású, jellemzően 15 év feletti autók közlekedését Budapesten%KA%

Csak 6-22 óra között tiltják az Euro 3-asnál rosszabb emissziós besorolású, jellemzően 15 év feletti autók közlekedését Budapesten

A közlekedési korlátozás csak akkor nem lép életbe, ha a vasárnapi mérési eredmények alapján − a fővárosi levegőszennyezettségi szint javulása eredményeképp − nem lenne indokolt a riasztási fokozat hétfő reggeli további fenntartása. Ez azonban csak a vasárnapi mérési eredmények hétfő hajnali értékelése alapján fog kiderülni, akkor is figyelembe véve az Országos Meteorológiai Szolgálat (OMSZ) friss előrejelzéseit − áll a hivatal közleményében. Megjegyzik ugyanakkor, hogy OMSZ éjjeli előrejelzése szerint vasárnap nem valószínű a levegő minőségének kedvező változása. Keddtől némi javulás várható ugyan, a hét közepén pedig tovább csökkenhet a levegő szennyezettsége, de a hét második felében megint nagyon magas szennyezőanyag-koncentrációk várhatók.

A vonatkozó jogszabályok szerint szálló por esetében a riasztási fokozat akkor áll fenn Budapesten, ha a szálló por (PM10) koncentrációja a riasztási küszöbértéket (100 µg/m3) három mérőponton, két egymást követő nap, 24 órás átlagában meghaladja, és a meteorológiai előrejelzések szerint a következő napon javulás nem várható.

A szmoghelyzet romlásának elkerülése érdekében a főpolgármester egyúttal arra kérte a lakosságot, hogy mérsékeljék, vagy lehetőség szerint szüneteltessék az egyéni gépjárműhasználatot, részesítsék előnyben a közösségi közlekedést, mérsékeljék a szilárd- és olajtüzelésű berendezések használatát, a szolgáltató és termelő üzemeket pedig arra, hogy csökkentsék porkibocsátásukat.

Forrás: MTI

Ez is érdekes lehet:
 

Kia Optima PHEV plug-in hibrid teszt

Az Optima hibridje Európába már csak konnektoros verziójával érkezik. Nem fogad szót, működése...

Rendőrt gázolt, őrizetbe került a kamionsofőr

A rendőrség gyanúsítottként kihallgatta, majd őrizetbe vette azt a 47 éves román állampolgárságú...

Vezettük a frissített Skoda Octaviát

Idén nem csak új köntöst öltött a Skoda Octavia ötajtós és kombi kivitele, az utastérben is történtek...

Menetpróba: Audi Q5, második generáció

Legerősebb 2,0 literes TDI-jével vallott az Audi kompakt SUV-jának második generációja. A Q5...

Mérföldkő: elítélték az autóját hamis óraállással értékesítőt

Ha még nem is jogerősen, de elítéltek egy eladót, aki módosított kilométeróra-állással adott...

Suzuki Ignis hazai menetpróba

Tipikus városi mini-SUV lett az új Ignis, még New Yorkban is vezettük. Szívómotor, négyhenger...

Csupa BMW motort mutat a Supra lebukott prospektusa

Egy prospektus fotói keringenek a neten, ami jó eséllyel az új Toyota Supra műszaki táblázatát...

Menetpróba: Toyota Prius Plug-in Hybrid

A legújabb Toyota Prius Plug-in nem csak tovább megy árammal, mint a többi, erősebb is benzin...

Beáldozta Teslája hátsó lökhárítóját, hogy megmentsen egy embert

Valódi happy enddel végződött, ami néhány napja történt a német autópályán. A sofőr saját autójával...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (27 db)

ppgergő írta: 4 hete

Közben kiderült, hogy a 150e az inkább 15/30e forint.

PS: tombol a kultúra, csak így tovább! :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 4 hete

És úgy látszik vannak olyanok is akik már évekkel ezelőtt sem voltak képesek dolgokat elolvasni, értelmezni, felfogni meg végképp nem. És marhára mindegy miről van szó, de buzi módjára trollkodni mindig is elkezdenek, mert lételemük seggfejnek lenni és másokat hülyézni, magukat ellenben felsőbbrendűnek tekinteni. Egy igazi görény vagy te is.

A válaszoláshoz belépés szükséges
s3000 írta: 4 hete
Vascsi írta: 4 hete

Néha a kevesebb a több!



Viszont látva/hallva a neten, TV-ben, rádióban elhangzottakat ki merem jelenteni, hogy a többség összekever dolgokat, amire pont jó, hogy beszélgetünk róla. Akkor van nagy gáz, ha egy döntéshozó hülye. Pár év és az emberek többségének tiszta lesz, vagy nem. :)


Előzmények megtekintése

20 évvel ezelőtt még én is ezt hittem, de azóta nyilvánvalóvá vált, hogy ilyen idiótákból mindig van bőven újratermelés. Megfigyeltem, ezeknek az a lételemük, hogy annak ellenére, hogy semmihez sem értenek, azért elég sok mindenbe próbálnak beleugatni és az, hogy ezzel csak magukból csinálnak még nagyobb hülyét nem hogy elbizonytalanítja, hanem egyenesen megerősíti őket a küldetésükben. Itt is pont ilyenre láthattunk egy gyönyörű szép kövér példát a buzgó elmebetegétől. ;)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 4 hete
s3000 írta: 4 hete

Mutass már egy ilyen tanulmányt ami azt állította volna, hogy:



"a téli városi szmogért elsősorban az autók felelősök"


Előzmények megtekintése

Az utolsó mondatot ajánlom figyelmedbe. https://www.autonavigator.hu/sztori/mutatjuk_hogy_mikent_merik_a_motorok_emissziojat_ma_es_azt_is_hogy_az_miert_nem_jo-15586

A válaszoláshoz belépés szükséges
Vascsi írta: 4 hete
s3000 írta: 4 hete

Ez annyira tipikus az idiótáktól, ők tolják padlógázzal ki a hülyeséget a fejükből, de azért a másik nézzen utána. LOL! :)


Előzmények megtekintése

Néha a kevesebb a több!

Viszont látva/hallva a neten, TV-ben, rádióban elhangzottakat ki merem jelenteni, hogy a többség összekever dolgokat, amire pont jó, hogy beszélgetünk róla. Akkor van nagy gáz, ha egy döntéshozó hülye. Pár év és az emberek többségének tiszta lesz, vagy nem. :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 4 hete
s3000 írta: 4 hete

Ez annyira tipikus az idiótáktól, ők tolják padlógázzal ki a hülyeséget a fejükből, de azért a másik nézzen utána. LOL! :)


Előzmények megtekintése

Elmész te a jó qrva anyádba.

A válaszoláshoz belépés szükséges
s3000 írta: 4 hete
Mx-5 tulaj írta: 4 hete

Hát a helyzet már olyan súlyos, hogy kb. tíz évvel azután (vö. "nem lesz gázáreremelés" és "rezsicsökkentés", hogy mindkét kommunista pártunkat idézhessem) hogy bármely értelmes szólt, hogy baromi nagy baj lesz abból, hogy nem tudják az emberek megfizetni a gázfűtést, már a sötétzöldek (=Levegő Munkacsoport) is rájött, hogy hát lehet akkor a döglött macskával való tüzelés a gond. Persze arra a kérdésre még továbbra sem hajlandóak válaszolni, hogy akkor a korábban tűzzel-vassal védett tanulmányaik, mi szerint a téli városi szmogért elsősorban az autók felelősök, akkor hogyan készülhettek el egyáltalán...



Btw, ők legalább már felébredtek, a városi politkusok még nem. Pedig semmi extra nem kéne, csak a sűrű fekete füstöt ontó kémények gazdáival elbeszélgetni, hogy ezt nem így kéne. Ez annyira nehéz?


Előzmények megtekintése

Mutass már egy ilyen tanulmányt ami azt állította volna, hogy:

"a téli városi szmogért elsősorban az autók felelősök"

A válaszoláshoz belépés szükséges
s3000 írta: 4 hete
Vascsi írta: 4 hete

Megnéztem:

https://hu.wikipedia.org/wiki/Eur%C3%B3pai_kibocs%C3%A1t%C3%A1si_norm%C3%A1k

de nem nekem kéne, ahogy így olvasom. Inkább nézd meg te is és akkor már tudni fogod, hogy már 1992-ben is számoltak a NOx-szal és a PM10-zel is + a CO2 meg nem keverendő az EURO kibocsátási normákkal.


Előzmények megtekintése

Ez annyira tipikus az idiótáktól, ők tolják padlógázzal ki a hülyeséget a fejükből, de azért a másik nézzen utána. LOL! :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 4 hete
Vascsi írta: 4 hete

Megnéztem:

https://hu.wikipedia.org/wiki/Eur%C3%B3pai_kibocs%C3%A1t%C3%A1si_norm%C3%A1k

de nem nekem kéne, ahogy így olvasom. Inkább nézd meg te is és akkor már tudni fogod, hogy már 1992-ben is számoltak a NOx-szal és a PM10-zel is + a CO2 meg nem keverendő az EURO kibocsátási normákkal.


Előzmények megtekintése

Egyszerűen arányaiban mást tartottak fontosnak amikor 10-15 éve ezeket a határértékekekt kitalálták.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 4 hete
Vascsi írta: 4 hete

Megnéztem:

https://hu.wikipedia.org/wiki/Eur%C3%B3pai_kibocs%C3%A1t%C3%A1si_norm%C3%A1k

de nem nekem kéne, ahogy így olvasom. Inkább nézd meg te is és akkor már tudni fogod, hogy már 1992-ben is számoltak a NOx-szal és a PM10-zel is + a CO2 meg nem keverendő az EURO kibocsátási normákkal.


Előzmények megtekintése

És azt sem írtam, hogy nem mértek nitrogég oxidokat, hanem azt írtam nem foglalkoztak vele olyan mértékben mint amennyire utólag kiderült, hogy környezetszennyező.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Mazda3 Sedan G120 Revolution Automata teszt

Apukám világa? Mazda3 Sedan G120 Automata

Megújult az idei modellévre a Mazda3. Középső benzinesével, szedánként, automatikus váltóval próbáltuk. Korrekt munka, elhibázott konfiguráció.


Kia Optima PHEV plug-in hibrid teszt

Feszültséglevezetés – Kia Optima PHEV teszt

Az Optima hibridje Európába már csak konnektoros verziójával érkezik. Nem fogad szót, működése különös, de jó használni, hatékony, és szemtelenül kevés benzint kér.


Toyota Hilux Executive D-4D 6 A/T  teszt

Haladj tovább egyenesen, de ne a kijelölt úton!

Automataváltóval és divatos körítéssel teszteltük a nyolcadik generációs Hiluxot, mégis magabiztos tereptudásával nyűgözött le igazán.

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Tanner Foust a hegyekbe vitte rallycross Bogarát

Közúton csapatott az összkerekes VW Beetle Videó

3 órája – Sztori

Mára is jusson videó: Tanner Foust 544 lóerős VW Beetle driftje a hegyekben, a legjobb dolog amire eltölthetjük felesleges időnket.


Bemutatkozott a Williams és a Sauber  is

Újra szépek az F1 autók, itt vannak az első fecskék

9 órája – Sztori

Vadabbak lesznek az új F1 autók, szélesebb kerekekkel és szárnyakkal. A Williams és a Sauber már meg is mutatta vadiúj versenyautóját.


Menetpróba: Volkswagen Golf VII facelift

Új benzinesével is próbáltuk a friss Golfot

2 napja – Újdonság

Máris vezethettük a 7-es Golf frissített változatát a legújabb TSI-vel, erős GTD és GTI változatban is, kombit és ferdehátút egyaránt.


Használtautó.hu

VOLKSWAGEN POLO IV 1.2 55 Trendline

VOLKSWAGEN POLO IV 1.2...

Ár: 780.000 Ft

Évjárat: 2005

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

RENAULT MEGANE Coupe 1.6e RN Törés-költségmentes!

RENAULT MEGANE Coupe 1...

Ár: 420.000 Ft

Évjárat: 1998 / 5

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

VOLKSWAGEN GOLF III 1.9 TDI GL

VOLKSWAGEN GOLF III 1....

Ár: 400.000 Ft

Évjárat: 1995 / 12

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!