0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

150 ezer forintos bírságot kaphat, aki megszegi a szmogriadót

Riasztási fokozatába lép a szmogriadó Budapesten

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hétfő reggel 6-tól riasztási fokozatába lép Budapesten a szmogriadó, tilos Euro 3-asnál rosszabb besorolású autóval közlekedni 6 és 22 óra között.

%KA%A szerény légmozgás miatt megnőtt szálló por következtében hétfő reggeltől riasztási fokozatába lép Budapesten a szmogriadó%KA%

A szerény légmozgás miatt megnőtt szálló por következtében hétfő reggeltől riasztási fokozatába lép Budapesten a szmogriadó

Elrendelte a szmogriadó riasztási fokozatát Budapesten a főpolgármester; hétfő reggel 6 órától tilos olyan gépjárművel közlekedni a fővárosban, amelynek környezetvédelmi besorolása Euro 3-asnál gyengébb. Mivel tavaly óta nincs környezetvédelmi plakett az autókon, az emissziós besorolás a forgalmi engedélyből láthatók, Euro 3-asnál rosszabbak a 0, 1, 2, 3, 4 értékűek, illetve amelyeknek forgalmi engedélye nem tartalmaz környezetvédelmi osztályt jelölő kódot.

A Főpolgármesteri Hivatal közleménye szerint a korlátozás − további intézkedésig − minden nap 6 órától 22 óráig tart. Területi hatálya Budapest közigazgatási területe, de nem terjed ki az M0 autóút Budapest közigazgatási területén áthaladó szakaszaira, valamint − Nagykovácsi és Remeteszőlős lakosainak átmenő gépjárműforgalma biztosítása érdekében − a következő útszakaszokra: Budapest közigazgatási határa-Nagykovácsi út-Szépjuhászné útja-Budakeszi út-Budapest közigazgatási határa, továbbá Budapest közigazgatási határa-Nagykovácsi út-Nagyrét utca-Máriaremetei út-Hidegkúti út-Budapest közigazgatási határa.

Felhívják a figyelmet, hogy a szmogriadó riasztási fokozatában elrendelt gépjárműforgalmat korlátozó intézkedések betartását a rendőrség ellenőrzi, és annak megszegőivel szemben 150 ezer forintig terjedő bírságot szabhat ki.

%KA%Csak 6-22 óra között tiltják az Euro 3-asnál rosszabb emissziós besorolású, jellemzően 15 év feletti autók közlekedését Budapesten%KA%

Csak 6-22 óra között tiltják az Euro 3-asnál rosszabb emissziós besorolású, jellemzően 15 év feletti autók közlekedését Budapesten

A közlekedési korlátozás csak akkor nem lép életbe, ha a vasárnapi mérési eredmények alapján − a fővárosi levegőszennyezettségi szint javulása eredményeképp − nem lenne indokolt a riasztási fokozat hétfő reggeli további fenntartása. Ez azonban csak a vasárnapi mérési eredmények hétfő hajnali értékelése alapján fog kiderülni, akkor is figyelembe véve az Országos Meteorológiai Szolgálat (OMSZ) friss előrejelzéseit − áll a hivatal közleményében. Megjegyzik ugyanakkor, hogy OMSZ éjjeli előrejelzése szerint vasárnap nem valószínű a levegő minőségének kedvező változása. Keddtől némi javulás várható ugyan, a hét közepén pedig tovább csökkenhet a levegő szennyezettsége, de a hét második felében megint nagyon magas szennyezőanyag-koncentrációk várhatók.

A vonatkozó jogszabályok szerint szálló por esetében a riasztási fokozat akkor áll fenn Budapesten, ha a szálló por (PM10) koncentrációja a riasztási küszöbértéket (100 µg/m3) három mérőponton, két egymást követő nap, 24 órás átlagában meghaladja, és a meteorológiai előrejelzések szerint a következő napon javulás nem várható.

A szmoghelyzet romlásának elkerülése érdekében a főpolgármester egyúttal arra kérte a lakosságot, hogy mérsékeljék, vagy lehetőség szerint szüneteltessék az egyéni gépjárműhasználatot, részesítsék előnyben a közösségi közlekedést, mérsékeljék a szilárd- és olajtüzelésű berendezések használatát, a szolgáltató és termelő üzemeket pedig arra, hogy csökkentsék porkibocsátásukat.

Forrás: MTI

Ez is érdekes lehet:
 

Mérföldkő az elektromos autózásban: 5 perc töltéssel közel 500 kilométeres hatótáv

Áttörés következhet be a villanyautózás világában. Úgy tűnik, hogy hamarosan 5 percnyi töltés...

Egymás után vezettük a Prius generációit

Húszéves Toyota Priust vezettünk, a japánok hibridjét ünnepeltük, majd az új Prius Plug-in hibridekkel...

A villanyautó-tulajdonosok 77 százaléka újra e-autót vesz majd

Bár a magas vételár és a töltőpontok hiánya gátolja a villanyautók gyors terjedését, aki egyszer...

Akár veszünk, akár eladunk, ne csak az autó árát nézzük!

Árérzékeny piac vagyunk, illetve inkább az mondható, árérzékeny a magyar ember. Sokszor azonban...

Opel Crossland X nemzetközi menetpróba

Kipróbálhattuk az első olyan Opelt, amihez a németeknek már nincs túl sok köze. Az új korszak...

Ismét sok autós pórul járt a keddi esőzésben, mutatjuk, mire érdemes figyelni

Kedd este nem csak Budapestre, az egész térségre váratlanul sok eső hullott, a csatornarendszer...

Piaci körkép: autós filmek sztárjai, elérhető áron

Biztos van olyan autós film, ami már téged is autóvásárlásra ihletett. Esetleg belebújnál Semir...

Listán a 12 leginkább környezetbarát autó, nincs köztük Tesla

Az amerikai összeállítás szerint a 12 legkevésbé környezetpusztító modell listáján csakis hibrid...

Alfa Stelvio menetrpróba magyar földön

Az egyik legjobb hazai szerpentinre, azon keresztül Parádsasvárra vittük az Alfa első SUV-jának...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (27 db)

ppgergő írta: 4 hónapja

Közben kiderült, hogy a 150e az inkább 15/30e forint.

PS: tombol a kultúra, csak így tovább! :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 4 hónapja

És úgy látszik vannak olyanok is akik már évekkel ezelőtt sem voltak képesek dolgokat elolvasni, értelmezni, felfogni meg végképp nem. És marhára mindegy miről van szó, de buzi módjára trollkodni mindig is elkezdenek, mert lételemük seggfejnek lenni és másokat hülyézni, magukat ellenben felsőbbrendűnek tekinteni. Egy igazi görény vagy te is.

A válaszoláshoz belépés szükséges
s3000 írta: 4 hónapja
Vascsi írta: 4 hónapja

Néha a kevesebb a több!



Viszont látva/hallva a neten, TV-ben, rádióban elhangzottakat ki merem jelenteni, hogy a többség összekever dolgokat, amire pont jó, hogy beszélgetünk róla. Akkor van nagy gáz, ha egy döntéshozó hülye. Pár év és az emberek többségének tiszta lesz, vagy nem. :)


Előzmények megtekintése

20 évvel ezelőtt még én is ezt hittem, de azóta nyilvánvalóvá vált, hogy ilyen idiótákból mindig van bőven újratermelés. Megfigyeltem, ezeknek az a lételemük, hogy annak ellenére, hogy semmihez sem értenek, azért elég sok mindenbe próbálnak beleugatni és az, hogy ezzel csak magukból csinálnak még nagyobb hülyét nem hogy elbizonytalanítja, hanem egyenesen megerősíti őket a küldetésükben. Itt is pont ilyenre láthattunk egy gyönyörű szép kövér példát a buzgó elmebetegétől. ;)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 4 hónapja
s3000 írta: 4 hónapja

Mutass már egy ilyen tanulmányt ami azt állította volna, hogy:



"a téli városi szmogért elsősorban az autók felelősök"


Előzmények megtekintése

Az utolsó mondatot ajánlom figyelmedbe. https://www.autonavigator.hu/sztori/mutatjuk_hogy_mikent_merik_a_motorok_emissziojat_ma_es_azt_is_hogy_az_miert_nem_jo-15586

A válaszoláshoz belépés szükséges
Vascsi írta: 4 hónapja
s3000 írta: 4 hónapja

Ez annyira tipikus az idiótáktól, ők tolják padlógázzal ki a hülyeséget a fejükből, de azért a másik nézzen utána. LOL! :)


Előzmények megtekintése

Néha a kevesebb a több!

Viszont látva/hallva a neten, TV-ben, rádióban elhangzottakat ki merem jelenteni, hogy a többség összekever dolgokat, amire pont jó, hogy beszélgetünk róla. Akkor van nagy gáz, ha egy döntéshozó hülye. Pár év és az emberek többségének tiszta lesz, vagy nem. :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 4 hónapja
s3000 írta: 4 hónapja

Ez annyira tipikus az idiótáktól, ők tolják padlógázzal ki a hülyeséget a fejükből, de azért a másik nézzen utána. LOL! :)


Előzmények megtekintése

Elmész te a jó qrva anyádba.

A válaszoláshoz belépés szükséges
s3000 írta: 4 hónapja
Mx-5 tulaj írta: 4 hónapja

Hát a helyzet már olyan súlyos, hogy kb. tíz évvel azután (vö. "nem lesz gázáreremelés" és "rezsicsökkentés", hogy mindkét kommunista pártunkat idézhessem) hogy bármely értelmes szólt, hogy baromi nagy baj lesz abból, hogy nem tudják az emberek megfizetni a gázfűtést, már a sötétzöldek (=Levegő Munkacsoport) is rájött, hogy hát lehet akkor a döglött macskával való tüzelés a gond. Persze arra a kérdésre még továbbra sem hajlandóak válaszolni, hogy akkor a korábban tűzzel-vassal védett tanulmányaik, mi szerint a téli városi szmogért elsősorban az autók felelősök, akkor hogyan készülhettek el egyáltalán...



Btw, ők legalább már felébredtek, a városi politkusok még nem. Pedig semmi extra nem kéne, csak a sűrű fekete füstöt ontó kémények gazdáival elbeszélgetni, hogy ezt nem így kéne. Ez annyira nehéz?


Előzmények megtekintése

Mutass már egy ilyen tanulmányt ami azt állította volna, hogy:

"a téli városi szmogért elsősorban az autók felelősök"

A válaszoláshoz belépés szükséges
s3000 írta: 4 hónapja
Vascsi írta: 4 hónapja

Megnéztem:

https://hu.wikipedia.org/wiki/Eur%C3%B3pai_kibocs%C3%A1t%C3%A1si_norm%C3%A1k

de nem nekem kéne, ahogy így olvasom. Inkább nézd meg te is és akkor már tudni fogod, hogy már 1992-ben is számoltak a NOx-szal és a PM10-zel is + a CO2 meg nem keverendő az EURO kibocsátási normákkal.


Előzmények megtekintése

Ez annyira tipikus az idiótáktól, ők tolják padlógázzal ki a hülyeséget a fejükből, de azért a másik nézzen utána. LOL! :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 4 hónapja
Vascsi írta: 4 hónapja

Megnéztem:

https://hu.wikipedia.org/wiki/Eur%C3%B3pai_kibocs%C3%A1t%C3%A1si_norm%C3%A1k

de nem nekem kéne, ahogy így olvasom. Inkább nézd meg te is és akkor már tudni fogod, hogy már 1992-ben is számoltak a NOx-szal és a PM10-zel is + a CO2 meg nem keverendő az EURO kibocsátási normákkal.


Előzmények megtekintése

Egyszerűen arányaiban mást tartottak fontosnak amikor 10-15 éve ezeket a határértékekekt kitalálták.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 4 hónapja
Vascsi írta: 4 hónapja

Megnéztem:

https://hu.wikipedia.org/wiki/Eur%C3%B3pai_kibocs%C3%A1t%C3%A1si_norm%C3%A1k

de nem nekem kéne, ahogy így olvasom. Inkább nézd meg te is és akkor már tudni fogod, hogy már 1992-ben is számoltak a NOx-szal és a PM10-zel is + a CO2 meg nem keverendő az EURO kibocsátási normákkal.


Előzmények megtekintése

És azt sem írtam, hogy nem mértek nitrogég oxidokat, hanem azt írtam nem foglalkoztak vele olyan mértékben mint amennyire utólag kiderült, hogy környezetszennyező.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Lada Vesta LUX vs.  Suzuki Swift 1.2 GL+ összevetés

Melyik jobb a családnak? Suzuki vagy Lada?

Egy időben járt náluk az oroszok és a japánok két újdonsága. Méretben ugyan különböznek, ennek ellenére megnéztük, hogy melyik éri meg jobban, ha családi célra akarunk autót venni.


Suzuki Swift 1.2 GL+ teszt

Jó a hazai, de a japó Swift sem csalódás, sőt! - Swift 1.2 GL+ Videó

Minden újabb autójával egyre jobban zavarba hoz a Suzuki. Az új Swift az 1,2-es alapmotorral vizsgázott. Nehéz róla rosszat mondani.


Lada Vesta Sedan Lux 1.6 teszt

Jó, Ladába be, ablakot le! - Lada Vesta teszt

Nem csak a külső fejlődött előnyére, vezetni is jó a szinte SUV tulajdonságokkal rendelkező Lada Vestát. Azért még mindig van hova fejlődni.

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Volt már Nordschleife-rekorder a Volvo S60 Polestar

Egy évig titkolta Nürburgring rekordját a Polestar

5 órája – Sztori

Volvóék tovább maradtak a tavalyi WTCC futam után, majd az S60 Polestarral megfutották az utcai négyajtósok rekordját a Nordschleifén .


Drasztikusan változnak az IndyCar formulaautók

Grafikán a 2018-as IndyCar aerokitek

23 órája – Sztori

Pár nappal a híres Indy 500 előtt mutatták meg az első grafikákat a 2018-as IndyCar versenyautókról. Komolyat változik az aerodinamika.


Elhunyt Sir Roger Moore, James Bondként rengeteg emlékezetes autós jelenetben szerepelt

Ezeket hajtotta Roger Moore a mozivásznon Videó

2 napja – Sztori

James Bondként nem jutott Roger Moore-nak Aston Martin, máshol viszont igen. A kémfilmekből azonban így is rengeteg emlékezetes autós üldözés marad nekünk, ezekkel emlékezünk rá.


Használtautó.hu

RENAULT TWINGO 1.2 Privilege 130e. km-rel !!! szervókormány

RENAULT TWINGO 1.2 Pri...

Ár: 650.000 Ft

Évjárat: 2005 / 6

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

DAEWOO LANOS 1.5 S Dolce

DAEWOO LANOS 1.5 S Dolce

Ár: 195.000 Ft

Évjárat: 1999 / 4

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

MITSUBISHI L 200 Pick Up 2.5 TDI DK GL 4WD

MITSUBISHI L 200 Pick...

Ár: 1.750.000 Ft

Évjárat: 2003 / 6

Kivitel: Pickup

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!