100 éves a Škoda emblémája!

Száz évvel ezelőtt, ezen a napon jegyezték be a szárnyas nyilat

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

1923. december 15-én jegyezték be a Škoda védjegyét, a három tollat viselő, ikonikus repülő nyilat, ami a sebességet és a haladást szimbolizálta.

Kicsit kacifántos a Škoda történelme, hiszen nem is ezzel a névvel indult eredetileg hódító útjára az autógyár. A tollakkal ékesített nyíl is "csak" 1925 óta szerepel a Mladá Boleslavban gyártott autókon különböző formákban, azóta, hogy felváltotta az eredeti kör alakú Laurin & Klement logót. Kezdetben a hazafias Slavia néven dobták piacra kerékpárjaikat. Azonban a logót kiegészítette a cég alapítóinak vezetékneve is: Laurin és Klement. Ugyanez volt a helyzet az 1899-től gyártott motorkerékpárok esetében is, ám amikor az autógyártásba is belevágtak (1905), megjelent egy jellegzetes kör alakú logó, amely az L&K kezdőbetűket tartalmazza, és amelyet egy babérkoszorú övez. Ez tükrözte azt a tényt, hogy a jelentős motorsport eredmények már akkoriban is a vállalat DNS-ének részét képezték. A szecessziós eleganciájú Laurin & Klement felirat pedig megmaradt az 1920-as évek végéig a kommunikációban és az autók hűtőjén is.
Hirdetés
Az 1923-ban bejegyeztetett tollas nyíl kezdetben nem a Mladá Boleslav-i termékeket ékesítette, hanem a Škoda Művek logójaként ismerték, ami akkoriban még különálló entitás volt. Egyébként mintegy háromszáz terv közül nyert az indián törzsfőnök tollas fejdíszes fejére emlékeztető változat. A logó tervezőjének neve valószínűleg örökre rejtély marad, állítólag közös munka volt, amelyet a vállalat különböző részlegei fokozatosan módosítottak. Az eleinte öt tollat háromra csökkentették, hogy a termékek széles skáláján használt új márkajelzés még akkor is jól látszódjon, ha egészen kicsi méretben használják fel. A Škoda név pedig kevesebb mint két évvel később kezdett megjelenni a Mladá Boleslav-i autókon, miután a Laurin & Klement autógyárat beolvasztották a Škoda Művekbe. Aztán, amikor a Volkswagen felvásárolta a márkát, a kék logót zöldre változtatták és módosítottak a grafikáján, napjainkig többször is. Az embléma eredetéről itt egy még most is zseniális kis videó:
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?