A cég új kedvence – Renault Trafic teszt
Renault Trafic dCi 115 L1H1 furgon teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Áruszállítás, költözés, rendezvény? Mindhárom előfordult abban az egy hétben, melyet a Trafic nálunk töltött, ezzel elnyerte az év legnépszerűbb autója címet.
Szemből pofásan mutat a Trafic. Innen nézve egyetlen hátránya, hogy Xenon fényszóróval egyelőre nem rendelhető, pedig a megfelelő éjszakai látás a haszonjárműveknél is nagy jelentőséggel bír
Ikrek. A Renault tavaly dobta piacra a Trafic harmadik generációját, amely a szintén tavaly debütáló második generációs Opel Vivaróval azonos gyártósoron készül, s természetesen vele lényegében egyező. Külső megjelenés szempontjából valóban csak a márkajelzésben van differencia, ezen kívül még a motorok megnevezése tér el, a teljesítmény és a nyomaték viszont mindkét márkánál ugyanaz. Tavaly már teszteltük az Opel Vivaro csúcs, 140 lóerős duplaturbós dízelét. Ezúttal a két lépcsővel alatta elhelyezkedő 115 lóerős dCi-t vettük közelebbről szemügyre.
A belső egyre inkább személyautós megjelenést kap a haszonjárművekben is. A Trafic sem kivétel ez alól: bőrkormány, tempomat, Bluetooth-os kihangosító, USB, parkolóradar és további extrák könnyítik a sofőrök mindennapjait
Igásló. A szerkesztőségben töltött egy hetes tesztidőszak alatt minden eddigi tesztautónál nagyobb népszerűségnek örvendett a Trafic. Kézről-kézre járt az autó, rendezvényre vittek vele kellékeket, mások ágymatracot, kanapét és egyéb, építkezéshez szükséges kellékeket szállítottak vele. Szinte az egész országot keresztbe szeltük vele, egy hét alatt közel 1000 km-t futott, ami kellően mutatja azt, hogy jó egy Trafic a háznál.
Ha nem lenne elég a rekeszek által szolgáltatott hely, akkor az ülések felhajthatók, alattuk pedig további tárgyakat helyezhetünk el
Praktikus. Alapvetően a személyautókat részesítem előnyben, azonban a haszonjárművek mindig lenyűgöznek a variálhatóságukkal. A Traficból számtalan változat érhető el. Furgon, félig üvegezett furgon, duplakabinos furgon, mindegyik többféle hosszal és magassággal, tolóajtó nélkül, 1 vagy 2 oldalsó tolóajtóval, üvegezett, nem üvegezett, oldalra vagy felfelé nyíló hátsó ajtóval. Rengeteg kombinációt össze lehet állítani, lényegében nincs az az igény, amit ne tudna kielégíteni az autó. Nálunk az L1H1, azaz a rövidebb, legalacsonyabb furgon járt, teljesen zárt, ablak nélküli raktérrel és dupla oldalsó tolóajtóval. Utóbbi a pakolhatóság szempontjából jól jött, hosszú tárgyak mozgatásánál nem kellett bemászni, elég volt kinyitni az oldalajtókat és onnan segíteni a pakolást. A teljesen zárt hátsó doboz viszont parkolásnál, manőverezésnél és egyes kereszteződésekben erősen korlátozta a kilátást.
A műszerfal környékén számos tárolóhely és rekesz található az apróbb tárgyaknak és dokumentumoknak
Nagy találmány a raktér elejébe épített csapóajtó. Használatával hosszabb tárgyakat is be tudunk csúsztatni az első ülések alá, illetve azon túl az első lábtérbe
Személyautós. Manapság már egyre több gyártó hozza közelebb a haszonjárművek belső világát a hétköznapi személyautókéhoz. A Trafic sem kivétel ez alól. A középkonzol jól áttekinthető, amely akár színes kijelzővel is kiegészülhet. A kormány multifunkciós gombokkal van ellátva, ezen felül pedig tempomat, Bluetooth-os telefonkihangosító és USB csatlakozási lehetőség is megtalálható benne. Parkolóradar is rendelkezésre áll, ami már az L1 hosszúságnál is jól jön, az L2-nél pedig szinte kötelező. A legjobb választást mégis a tolatókamera jelenti. Főként a furgon kivitelben van nagy jelentősége, hiszen ott kizárólag a két külső tükörben látunk hátra. Ez pedig nem mindig ad kellő biztonságot hátramenetben.
Amennyiben a hátsó ajtó oldalra, nem pedig felfelé nyíló, akkor alapesetben 90 fokig, kiakasztva pedig közel 180 fokra tárható
Összegzés. A Trafic, ahogy a címben is utaltam rá, hamar a cég kedvencévé vált. Minden igényt kielégít, 5,2 köbméter áru pedig bármikor elfér benne. Főként autópályás és városi használat mellett 7,3 l/100 km átlagfogyasztás adódott, amely méretéhez és tömegéhez képest korrekt értéknek mondható - főszerkesztőnk a nála töltött napon a gyári 6,5 literes átlag alatt járkált városban. A Trafic 80 literes tankjával mindenképp több mint 1100 km-es hatótávolságot kapunk. Alapára 5,4 millió forint, a nálunk járt példányért 5,7 milliót kell leszurkolni. A Trafic az esetek döntő többségében céges használatra lesz véve és használva, ebben az esetben biztos vagyok benne, hogy minden vállalkozásnak és sofőrnek teljes mértékben meg fog felelni, és ki fogja elégíteni az igényeit.
Ismerős? Nem csoda, hiszen az Opel Vivaro mindössze a márkajelzésben tér el. A két autó teljesen azonos gyártósoron készül
A Nissan Primastar miért szűnt meg? Az volt a trió harmadik tagja. Az NV200 kisebb, az NV300-at Európában nem forgalmazzák, az NV400 meg az új Master/Movano.
A Nissannál dönthettek úgy, hogy már nincs rá szükség.
Kis kiegészítés!
„Ismerős? Nem csoda, hiszen az Opel Vivaro mindössze a márkajelzésben tér el. A két autó teljesen azonos gyártósoron készül”
A Vivaro Angliában készül a GM Lutoni üzemében, azon felül van némi különbség: lökhárítók, fényszórók, kérpitok, stb…