A Citroënnél már biztosan ez az Év Autója: itthon a C5 Aircross

Citroën C5 Aircross: alapáron komfort futóművel és vagánysággal

Hazánkba is megérkezett a Citroën C5 Aircross. Nem csak a komfort futómű, az egyedi, mégis kecses forma, valamint a remek helykínálat is alapáras hozzá.

Immár hazánkban is elérhető a legújabb Citroën, a C5 Aircross. Ugyanúgy a PSA EMP2-es platformjára épül, mint például a Peugeot 3008

Marokkóban már tavaly vezettük, akkor elég részletesen be is mutattuk a Citroën C5 Aircrosst, ami méretében nagyon közel áll a PSA új prémiumautójához, a DS 7-hez, technikájában pedig a Peugeot 3008-hoz, 5008-hoz is. Korábban úgy tudtuk, hogy a Peugeot 5008 alá fogják pozícionálni, ám nem lett olcsóbb nála. Ennek oka pedig az, hogy meglehetősen gazdag alapellátmánnyal startol.

Hirdetés

A LED menetfény és a LED hátsó lámpa alapból jár, míg a full LED fényszóró a csúcsverziónál

Sőt, a C5 Aircross nem csak extrázottságával, alap tudásával is több a mai SUV modelleknél, illetve az egyterűknél is. Pontosan a hazai eladások több mint harmadát kitevő szabadidő-autókból hiányolt jellemzőket gyúrták bele, így a kényelmet, a helykínálatot és a modularitást. Hazánkban is alapáras a progresszív lengéscsillapítós komfort futómű, aminek elvét a nemzetközi menetpróbánál már leírtuk, most pedig legyen elég annyi vele kapcsolatban, hogy az immár világhíres budapesti úthibákat is remekül csillapítja. Az idén 100 éves Citroën joggal büszke is erre, hiszen pontosan a márka alapértékét, az alapáron adott első osztályú kényelmet hozza a C5 Aircross is.

Citroën C5 Aircross - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
4500 1840 1670 2730 580-720/1630

A digitális műszerblokk az alapverzió felett, a központi érintőképernyő már ott is jár, igaz, ott még nem tud telefontükrözést. Az anyaghasználat frappáns: úgy minőségi, hogy közben viszonylag egyszerű

Minden verzió független hátsó üléses, az extra párnázást adó Advanced Comfort ülések viszont csak a csúcsverziónál jelennek meg

A kényelem tehát pipa, de a C5 Aircross még bevet még néhány ütőkártyát. Az egyik a második üléssor három független, azonos méretű, tologatható és szabályozható támladőlésű ülése, melyek közül bár a középső Isofix nélküli, gyerekülésrögzítő a jobb első helyre is került. Kategóriabajnok, 720 literes a csomagtér is. Mindezt egy pontosan 4,5 méter hosszú autótól kapjuk, végre elárulom: 6,79 millió forinttól.

Mit kapunk ennyiért? Az immár négyszeres Év Motorja díjas 1.2 Puretch turbós benzinmotort 130 lóerővel és 6 fokozatú kézi váltóval, valamint sok egyéb mellett 8 colos érintőképernyőt, ami 6 hangszórós hifit és Bluetooth kihangosítót is vezérel. Alapáron jár a légkondicionáló, az automatikusan rögzítő elektronikus rögzítőfék, az elöl-hátul egy érintésre végigfutó elektromos ablak, a tolatóradar és a 17 colos alufelni, valamint az automata fényszórókapcsolás és az aktív sávtartó is. A Live alapverzióhoz mérten 550 ezer forint a Feel szint, ami már kétzónás automata klímát, statikus kanyarfényt adó ködfényszórókat, elektrokróm belső visszapillantót, első parkolóradarokat, a 17-esek helyett 18 colos alufelniket, holttérfigyelőt, sötétített hátsó ablakokat, az érintőképernyőhöz pedig Mirror Screen funkciót is ad.

Öt ülés mögött is jókora, 720 literes a csomagtér

A Shine felszereltségért még a középső Feel ellátmányhoz mérten is 1,2 millió forint fizetendő. Itt már a sofőr figyelmét monitorozó rendszer, full LED fényszóró, 2-es szintű önvezetést adó Highway Driver Assist rendszer távolságtartós tempomat, automata reflektor, kulcs nélküli nyitás és indítás, felülnézeti képet is adó tolatókamera és 3D navigáció, vezeték nélküli telefontöltő, bőr-szövet kárpitozás, valamint a komfort futóműn túl egy további sajátosság, a 1,5 centis plusz párnázást adó Advanced Comfort ülésszett is jár.

Citroën C5 Aircross - árak
Benzines
Motor Váltó Felszereltség Listaár Kedvezményes alapár
PureTech 130 S&S kézi/6 Live 7 090 000 Ft 6 790 000 Ft
PureTech 130 S&S kézi/6 Feel 7 640 000 Ft 7 340 000 Ft
PureTech 130 S&S kézi/6 Shine 8 840 000 Ft 8 540 000 Ft
PureTech 180 S&S EAT8 automata/8 Feel 8 890 000 Ft 8 590 000 Ft
PureTech 180 S&S EAT8 automata/8 Shine 10 090 000 Ft 9 790 000 Ft
Dízel
BlueHDi 130 S&S kézi/6 Live 7 790 000 Ft 7 490 000 Ft
BlueHDi 130 S&S kézi/6 Feel 8 340 000 Ft 8 040 000 Ft
BlueHDi 130 S&S kézi/6 Shine 9 540 000 Ft 9 240 000 Ft
BlueHDi 130 S&S EAT8 automata/8 Live 8 340 000 Ft 8 040 000 Ft
BlueHDi 130 S&S EAT8 automata/8 Feel 8 890 000 Ft 8 590 000 Ft
BlueHDi 130 S&S EAT8 automata/8 Shine 10 090 000 Ft 9 790 000 Ft
BlueHDi 180 S&S EAT8 automata/8 Feel 9 590 000 Ft 9 290 000 Ft
BlueHDi 180 S&S EAT8 automata/8 Shine 10 790 000 Ft 10 490 000 Ft

Négy különböző belső hangulattal tehető személyre szabottá az utastér, kívül 7 színnel és három dizájncsomaggal, valamint fekete tetővel lehet variálni

Az extrák zöme egyesével is összeválogatható, négy különböző beltéri dizájncsomag (a csúcson Nappa bőr kárpittal), továbbá 7 szín és 3 külső színcsomag, valamint még a karosszériaszíntől elütő, fekete tető is elérhető, tehát a személyreszabhatóság is bőségesen megvan. De vajon mit választhatunk motorból, ha többet szeretnénk, mint a háromhengeres, 130 lóerős alap? 130 lóerős négyhengeres dízelt, az 1.5 BlueHDi-t - 700 ezer forintos felárral, valamint 180 lóerővel 1,6-os benzines és 2,0 literes dízel motor is választható. Utóbbiak már csakis legalább a középső, Feel ellátmánnyal érhetők el, az erősebbik motor felára a benzines esetén 1,25, a dízelnél (az alap gázolajoshoz mérten) 600 ezer forint. Meg kell jegyezni, hogy a benzinesnél a felár a 8 fokozatú automatáét is tartalmazza, ami a 180 lóerős motorok esetén széria, a 130 lóerősök közül pedig egyelőre csak a dízelhez érhető el (550 ezer forintért), ám az év során megérkezik az alap benzineshez is.

Citroën C5 Aircross - műszaki adatok
Motor PureTech 130 PureTech 180 BlueHDi 130 BlueHDi 180
Emissziós norma Euro 6d-TEMP
Hengerűrtartalom (cm3) 1199 1598 1499
Hengerek/szelepek száma 3/12 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/6 automata/8 kézi/6 (automata/8) automata/8
Teljesítmény [LE (1/min)] 131 (5500) 181 (5500) 131 (3750) 178 (3750)
Nyomaték [Nm (1/min)] 230 (1750) 250 (1650) 300 (1750) 400 (2000)
Végsebesség [km/h] 195 219 189 211
Gyorsulás 0-100 km/h 10,5 8,2 10,4 (10,6) 8,6
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 5,2 5,7 4,1 (4,0) 4,7
CO2-kibocsátás [g/km] 119 129 106 124
Saját tömeg [kg] 1404 1430 1430 1540
Megengedett össztömeg [kg] 1940 1990 2000
(2020)
2110

Az év vége felé egy plug-in hybrid verzió is érkezik, az erősebbik benzinesen alapulva, a fronthajtást hátsó villanymotorral is kiegészítve, így mechanikus kapcsolat nélküli összkerékhajtást is adva - alsó hangon és WLTP norma szerint is legalább 50 kilométeres emissziómentes hatótávval, amivel hazánkban a zöld rendszám is simán megvan.

Még idén befut a konnektorról tölthető, 225 lóerős összteljesítményű csúcsverzió is

Marokkóban a 180 lóerős verziókat automata váltóval próbálhattuk, most Budapesten a 130 lóerős dízelt kézi váltóval. Utóbbi is kellemes és élhető volt a rövid körön. Hogy hosszabb távon milyen, azt egy hosszabb teszt után tudjuk majd megmondani. Hasonlóképp azt is, hogy mennyi esélye van a C5 Aircrossnak az Év Autója díjra. Igaz, az már biztos, hogy legalább 1:7-hez, hiszen már ott van a döntősök között. A Citroënnél pedig szinte biztosan ez az idei év autója.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

      • 2019.02.17. at 18:48
        Permalink

        Akkor az a kérdés, hogy sikerült-e kijavítani a hibákat? Egyik kollégámnak van egy C5-öse 1.6 THP-vel. A kocsit nagyon szereti, szép, kényelmes, mindenben megfelel az igényeinek, de azt mondja, hogy a motorral volt már párszor problémája. Szerencsére garanciális időn belül, de akkor is kellemetlen.

        • 2019.02.18. at 04:09
          Permalink

          A motor ismert hibája volt 2012 előtt a kokszosodó szelepek. Ezt a PCV szelepek átvariálásával orvosolták és kapott egy jobb olajleválasztó szűrőt a kipufogó ág, így nem fröcsköli tele olajjal a turbót. A motor olajfogyasztása egyébként még mindig magas – normális, gyári dolog – de most már oda megy, ahol kenésre van szükség, nem össze-vissza.

Vélemény, hozzászólás?