A Frankfurti Autószalonon lepleződik le a Honda e is

Gyártásra kész a Honda e, és Frankfurtban debütál

A modern városi életmód igényeihez szabták a japán márka új elektromos járgányát, a Honda e-t is.

Épp e percekben nyitja kapuit a Frankfurti Autószalon, mint az év egyik legjelentősebb autós eseménye. Tegnap este már megmutattuk a Volkswagen új villanyautóját, az ID.3-at, most pedig itt egy japán versenyző. A Honda legújabb elektromos járművével még egy lépéssel közelebb került azon vállalásához, hogy 2025-re a teljes európai értékesítését elektromossá teszi. Ennek egyik mérföldkövéhez érkeztek most.
A japán gyártó a Honda e esetében mind a formatervezés, mind a használhatóság tekintetében az egyszerűségre törekedett: a tiszta külső vonalakat a hagyományos oldalsó tükröket felváltó kamerarendszer hangsúlyozza, ami élőképet közvetít a jármű belsejében lévő, 2 db képernyőre. Ez a fényképezőgép technológia az, ami nemcsak a biztonság, hanem az aerodinamika szempontjából is a kompakt szegmens élvonalába röpíti az autót - a stílusosságáról már nem is beszélve.
Hirdetés

Természetesen a beltérben is megtalálhatóak olyan lenyűgöző berendezések, mint például az öt képernyős digitális műszerfal, amiből a legnagyobb területet egy dupla, 12,3 hüvelykes LCD érintőképernyő foglalja el. Ezen az interface-en keresztül aktiválható az AI alapokon nyugvó Honda személyi asszisztens, mindössze annyit kell érte kiejtenünk a szánkon, hogy OK Honda.
Gyakorlatilag ez a felület az információáramlásért felelős terület, egyszersmind a szórakoztatóközpont is. Ami ráadásul attól függetlenül használható, hogy az autó éppen parkol, töltődik, vagy épp mozgásban van. Ráadásul a My Honda + okostelefon szolgáltatással a távolból is összeköttetésben lehetünk a Honda e-vel.
Ezáltal részletes járműállapot-jelentés, navigációs információk, helymeghatározás és olyan további biztonsági funkciók válnak elérhetővé, mint a töltöttségi szint és az általa elérhető hatótávolság, valamint a legközelebbi töltőállomáshoz vezető navigáció.
Ami a hajtást illeti, a Honda e hátsó kerekeihez került a 136 kW-os, 315 Nm nyomatékú motor, amihez ráadásul a tengelyek között 50:50 arányú tömegeloszlás társul. Az akkumulátor 35,5 kWh-s, így egyetlen töltéssel akár 220 km-es távolságra képes lehet a Honda e, ráadásul már 30 perc alatt 80%-os töltöttségi szint érhető el.
A Honda e kérhető digitális kulccsal is, így csak okostelefon-alkalmazás segítségével lehet nyitni-zárni a járgányt. Az autó immár gyártásra kész állapotban van, elsőként Nagy-Britanniában, Németországban, Franciaországban és Norvégiában lesz megvásárolható, de hamarosan állítólag más európai országok vevői is rögzíthetik egy gyors regisztrációval az érdeklődésüket.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?