A Kia megmutatta a Sportage belsejét is
Minden a Kia Sportage belsejéről és motorjairól
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A beltéri fotókon kívül, már a motorok teljesítményadatai is hivatalosak, így a frankfurti bemutató előtt már mindent tudhatunk a Kia Sportage negyedik generációjáról.
A külsejét már megmutattuk, de akkor még nem tudtuk a pontos adatait. A Sportage nőtt az elődjéhez képest
Bár a hivatalos és ünnepélyes leleplezés csak szeptember 15-én lesz a Frankfurti Autószalonon, de már most tudhatunk minden lényeges részletet a Kia Sportage negyedik generációjáról. A múlt héten írtunk már a külsejéről, volt akinek tetszett, más furcsállotta ezt az ábrázatot. Mostanra viszont már teljes a kép, amihez friss motorkínálat és egy színvonalas, minőségi hatást keltő beltér is hozzátartozik.
A jobb minőségen túl elöl 5, hátul 16 milliméterrel tágasabb lett a fejtér. A gyár szerint 19 mm-t gyarapodott a hátsó lábtér is.
A új generáció hossza 4,48 méter, ezzel 4 centiméterrel hosszabb az elődjénél. Három centit toldottak a tengelytávba, ami így már 2,67 méter, a magasság változatlan, 1,635 m. Javult a légellenállás, 0,35 Cd értékről 0,33-ra javult az alaktényező az új orr-résznek és a padló burkolatának hála. A méretváltozással jelentősen bővült a csomagtér kapacitása: 465 literes volt, de az új évjárat esetében már alaphelyzetben 503 literes a csomagtartó. A Sportage-hez 16 és 19 colos méret közötti könnyűfémfelnik lesznek elérhetőek. A sportos GT Line értelemszerűen a nagyobbakat kapja. A benzines alapmotor a már ismert 1.6 GDI, 132 lóerővel, helyette lehet kérni ennek az erősebb, turbós változatát 177 lóerővel és 265 Nm nyomatékkal.
Az új Sportgae képes lesz önállóan fékezni veszély esetén, tartani a sávot, érzékelni a holttérben és a mögötte haladó autókat is
A legtakarékosabbnak az 1.7-es CRDi dízel ígérkezik 115 lóerővel. Ha ez kevés, akkor ott a kétliteres 136 pacival, vagy akár 184-gyel és kerek 400 Nm nyomatékkal. Változattól függően hatfokozatú kéziváltó, automata, vagy hétfokozatú duplakuplungos automataváltó kérhető. A beltér az elődhöz képest sokat változott, de a formái az újabb Kiákból ismerősek. Fejlődés várható a tapintható minőség és a zajszint terén is. A központi kijelző 7 vagy 8 colos, a hangrendszer alapból 6 hangszórós és 160 wattos teljesítményű, de kérésre lehet 8 membrános és 320 wattos JBL is. A kibővült extrakínálatú új Sportge élőben elsőként csak a másfél hét múlva esedékes Frankfurti Autószalonon lesz látható.
Nem Rád értettem elsősorban amit írtam, hanem általánosságban. Megértem ha nem tetszik, semmi gond ezzel, kár is erre több szót pazarolni. Amúgy igazából akkor lehet ezt eldönteni, ha élőben látja az ember, úgy teljesen más az összkép. Lehet élőben majd nekem nem tetszik.
Nem szapultam, nem hánytam le, nem hordtam le a sárga földig azt mondtam, giccsesek a kiegészítők, amúgy meg sötét, komor, nyomasztó. Ezzel lehet nyugodtan vitatkozni, ragozhatod még oldalakon keresztük, de felesleges, nem vagyunk egyformák. Nem gondoltam, hogy ez ennyire érzékenyen érint.
Nem kell amúgy prémiumnak lenni egy autónak, hogy szép és ízléses beltere legyen. Csinált már ilyet a Kia is, ennél olcsóbb kategóriában. Most ez nem sikerült.
Nem veszem sértésnek ha szapuljátok, Kiám sincs, sőt koreai autóm sem volt soha, csak nem értem miért kell lehordani a sárga földig valamit, ami nem tetszik. Ez nem prémium autó, nem ahhoz kell hasonlítani, mert az kétszer annyiba kerül. Én bizony örülnék egy ilyen Kiának, és aki lehányná közületek, az se hiszem, hogy kirugdosná a garázsából.
Miért, a tervezőktől eltérő ízlése csak annak lehet, akinek felsőkategóriás prémiumautója van? Nem értem az összefüggést.
Én azért bízom benne, hogy te is túl vagy már az óvodán és elég felnőtt agyad van ahhoz, hogy az ízlésbeli véleményt ne vedd személyes sértésnek.
Úgy látszik, itt mindenkinek felső kategóriás prémium autója van, hogy ezt így lefikázzátok. Értem.
Ez az alulról lapított sportkormány meg a fém pedálok eléggé bazárinak hatnak egy SUV-ben. De bár ez lenne a legnagyobb gond ezzel a nyomasztó teherautós beltérrel…
Nekem nem „hányinger” a belseje sem, bár a legjobban most az új Astra belső tetszik.
Nincs ezzel semmi gond, de az tény, hogy a kéttónusú műszerfalat jobb érzés nézegetni. Az igényes belsőkhöz viszont ilyen autók tartoznak legtöbbször, mint a VW vagy a Peugeot, azok meg kellenek a fenének:)
Nekem a Tribeca jut eszembe, ami szépnek nem szép de legalább jó autó… 😀
Pont olyan hányinger a belseje,mint a külseje.Persze,aki igényes belsőt még nem látott,az elélvez tőle:D
Az előző Sportage 10/10 volt, ez most 10/9, de majd élőben kell látni. A presztízs is alakulgat már – szerintem az, hogy a mostani Kiák sikeresek, az a régebbi Kiák iránti keresletet is élénkítette. Biztos, hogy mostmár többen tudják, mi az a Cerato vagy Shuma vagy éppen haszonjármű fronton a jó kis K-sorozat.
Nekem tetszik ez a Kia, ha Korea így folytatja, tényleg mindenki felkötheti. A beltér is minőséginek látszik, főleg a mostani japánokhoz képest, a megbízhatóság is rendben, amit még jó kis garanciákkal is alátámasztanak. Presztízs lehetne még több, de akkor meg drága lenne. Jó ez így, ahogy van.