Bemutatták a C4 és a C5 X közé pozicionált C4 X-et, a Citroën kompaktjának eddigi legnagyobb változatát
A kompaktok beltérméreteit nagyobb csomagtartóval párosÃtó modellek mindig sikeresek voltak eladások terén, ám a látványos szedán-imázs miatt a profitot aligha lehetett maximalizálni rajtuk: megoldás lehet egy új formába önteni a bevált receptet. Több gyártó is Ãgy tett az utóbbi idÅ‘ben, a Citroën sem akart hát kimaradni a buliból, bemutatták a hosszabb, praktikusabb, ám szedános vonásokkal is rendelkezÅ‘ C4 X modellt. A rokonságban kÃsértetiesen hasonló lépés
a bemutatásakor radikális újdonságként definiált Peugeot 408-hoz, ám ahhoz képest látványosan kevesebb munkát tettek bele a mérnökök. A 408-cal ellentétben a C4 X ugyanis csak hátul kapott teljesen új dizájnt, Lent a hátsó kerekekig, fent pedig kevéssel a B-oszlop utánig
teljesen azonos a már 2020 óta piacon lévő C4-gyel.
Alapjaiban nagyon hasonlónak tűnhet az elgondolás a Peugeot 408 alapötletéhez, ám amÃg az egy valóban új, a 308-tól lényegesen különbözÅ‘ modell, addig ez egy C4 egy nagyobb csomagtartóval
Bent is ugyanez látható, a műszerfal részletei és az utastér további elemei is egyértelműen a C4-ből lettek átemelve
Tengelytávolsága változatlanul 2,67 méter, ahogy 1,8 méteres szélessége és 1,525 méteres magassága sem változott, egyedül a hossza nÅ‘tt meg 24 centivel, 4,6 méteresre. Dizájn terén ráadásul amellett, hogy csak a műszaki oldalon is változó részletekkel foglalkoztak, abba sem tettek túl sok kreativitást: mintha szándékosan a lehetÅ‘ legolcsóbban és legegyszerűbben próbálták volna letudni a puttonynagyobbÃtó műtét esztétikai aspektusát. EttÅ‘l még egyáltalán nem lett csúnya a végeredmény, csak furcsa, hogy a minden más szögbÅ‘l sűrű élekkel és rengeteg ingerrel operáló összkép egy nagy sÃkokkal és egyszerű, lekerekÃtett vonalakkal operáló farrész mögött rejti az immáron 510 literes csomagtartóját.
Hátul figyelhető meg a lényegi változás a C4-hez képest, a praktikusabb karosszériaváltozat jóval visszafogottabb dizájnt kapott
Praktikum terén mindez egy 510 literes, kis nyÃláson át pakolható, de legalább bÅ‘vÃthetÅ‘, szedánszerű csomagtartót eredményez, a hátsó szélvédÅ‘ ugyanis nem nyÃlik fel a csomagtérajtóval együtt
A hajtásláncok műszaki megoldásai terén sincs meglepetés, egyedül az elérhetÅ‘ségükkel kapcsolatban akad. A C4 X modellt több piacon is kizárólag az ë-C4-bÅ‘l ismerÅ‘s, 50 kWh kapacitású akkucsomaggal, 100 kilowatt, tehát 136 lóerÅ‘ csúcsteljesÃtménnyel és WLTP szerint legfeljebb 360 kilométeres hatótávolsággal kÃnálják majd. Biztosan nem kap belsőégésű motort Németország, Franciaország, Olaszország és Spanyolország sem, ám hozzánk még jó eséllyel ellátogat majd az 1,2 literes, háromhengeres benzinessel és az 1,5 literes dÃzellel, valamint a konnektoros hibridekkel is a spanyolországi Madridban gyártott, nagyobb puttonyos C4 változat. Az árakról és a rendelhetÅ‘ségrÅ‘l egyelÅ‘re nincs információnk, ám aligha szolgálhatunk majd jó hÃrrel, ha lesz. Bár tagadhatatlan a hasonlóság a régebbi korok kompakt szedánjainak alapelve és az itt végrehajtott változtatások közt, ennek ellenére a C4 X modellt szinte biztosan nem fogják a régi hagyományokhoz hasonlóan olcsóbban adni az azonosan felszerelt és motorizált ötajtóshoz képest.
Egyes piacokon kizárólag elektromos hajtással lesz elérhetÅ‘ a C4 X, hozzánk valószÃnűleg benzines és dÃzel erÅ‘forrásokkal is jön