A magyar ár felét kérik az elektromos Mazda 6-ért Kínában
A helyi gyártás sokat segít az árak féken tartásában
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Idén nyáron érkezik az európai kereskedésekbe a Mazda 6e, ami több ponton is hátrányba kerül a kínai testvérével szemben.
Teljesen új formában, váratlan módon tér vissza Európába a Mazda6. Az eredeti középkategóriás szedán új generációjának fejlesztése helyett a japán gyártó egy eredetileg kínai belpiacra tervezett modellt kezd el forgalmazni Mazda 6e néven. A típus ráadásul nem is japán technikára épül, a kínai Changan adta az alapot, a gyártásért pedig egy vegyesvállalat felel. Szerencsére a ceruzát a japánok fogták, így a külső a szokásos formanyelvet követi. Legalábbis amíg be nem nézel a beltérbe, ott ugyanis a kínai modellekre jellemző üresség és képernyőuralom fogad.
A Kínában EZ-6 nevet viselő jármű Magyarországon nagyjából egy évvel a kínai bemutató után kerül a szalonokba. Ez azt is jelenti, hogy megint lesz hátsókerék-meghajtású, középkategóriás személygépjármű a Mazda kínálatában, viszont a benzinmotort nem hozzák magukkal. Európában csak tisztán elektromos formában lehet kérni, hatótávnövelős hibridként nem. A hosszabb, 552 kilométeres hatótávú verziót 80 kilowattórás aksival és 245 lóerővel kínálják, a kisebb csomag pedig 68,8 kilowattórás akkumulátorral és 258 lóerővel készül, hatótávja 449 kilométer. A benzinmotorral is dolgozó kínai változat 1,5 literes, négyhengeres, önmagában 95 lóerős erőforrással egészíti ki a villanyhajtást.
A hazai konfigurátorban az erősebb, ám kisebb akkumulátoros változat az olcsóbb, ezt 18 millióért adják, de a Long Range sem sokkal drágább, a felára 900 ezer forint. Kínában létezik egy 56 kilowattórás változat is, amire szintén 480 kilométeres hatótávot ír a gyártó, noha kisebb az akkumulátora az európai alapmodellénél. Az ottani indulóár 8,3 millió forint, viszonyításképpen itthon ennyiből a tisztán elektromos autók mezőnyében legfeljebb egy BYD Dolphin Surf vagy egy Leapmotor T03 vihető haza, egyik sem a 6e méretosztálya vagy kényelmi szintje.



