A pápa is villanyautóra váltott

A legújabb pápamobil egy Opel Ampera-e

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Vatikán is teljesen felvillanyozódott. Egy új Ampera-e-t kaptak az Opeltől ajándékba, hogy károsanyag-kibocsátástól mentesen közlekedhessen a pápa.


Ferenc pápának nincsenek nagy elvárásai. Legutóbb például egy Renault 4-est választott pápamobilnak, mert elmondása szerint neki is volt hasonlója korábban. Azonban még Róma püspökének is fejet kell hajtania a Vatikán károsanyag-kibocsátás csökkentő intézkedései előtt, így a legfrissebb pápamobil egy villanyautó lett. Őszentsége egy teljesen elektromos Ampera-e-t kapott az Opeltől ajándékba, persze fehér fényezésben. Az Opel vezérigazgatója elmondta: „Büszkék vagyunk, hogy hozzájárulhatunk Vatikán ambiciózus terveihez. Reméljük, az új Ampera-e megteremti majd a kompromisszumok nélküli mindennapi mobilitást.” Márpedig Vatikánvárosban nincsenek nagy távolságok, így egy villanyautó használata több mint logikus választás a pápa szállítására.
Hirdetés

Az új Ampera-e tavaly mutatkozott be a Chevrolet Bolt európai testvéreként. Észak-Amerikában az Év Autója is tudott lenni idén. Tisztán elektromos hajtása 204 lóerős, az optimista NEDC ciklus szerint legfeljebb 520 km-es hatótávval, de más mérések szerint is közel 400 kilométerre képes egy töltéssel. Először természetesen a villanyautók jelenlegi legnagyobb piacán, Norvégiában vezették be, majd Németország, Hollandia, Franciaország és Svájc következett. Magyarországi bevezetésére sajnos még várni kell. Egyébként Vatikánvárosnak célja, hogy megújuló energiaellátásra váltsanak és széndioxid-kibocsátásmentesek legyenek. Egy lépéssel máris közelebb vannak.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 17:51
    Permalink

    Mindenkinek más a hétköznapi használat.

    Én pl szinte sosem használok légkondit. És keveset dugulok.

    A ciklust nem hasraütés-szerűen döntik el, rengetegen vesznek benne részt és nem egyszerű összehozni (maga a szabályozási eljárás egy egész kontinensre elég körülményes, mivel nem EU hanem ENSZ regionális szabályozás (UNECE)).

  • 2017.10.27. at 17:51
    Permalink

    ja, így hát ők maguk jönnek kamu adatokkal 🙂 aztán jönnek az igazságosztók, akik felfedik a nagy talányt, hogy hétköznapi használatban teljesen más értékek jönnek ki, na mind1!

  • 2017.10.27. at 17:51
    Permalink

    ???? poénkodásnak ez elég gyengus???
    @bezzev: pont azért szabványos, hogy ne jöhessen a hazafi “szakújságíró” kamu adatokkal. Vannak a rendszernek visszásságai, de legalább objektív.

    Mondjuk a klíma tényleg durva dolgokat tud művelni a fogyival…

  • 2017.10.27. at 17:51
    Permalink

    Mi az a NEDC ciklus? Az olyan mint női menstruációs izé,korszak csak éppen az autókra jellemző tulajdonság?Vagy gondolom az NE, az a niederlanden, DC meg az egyenáram, vagyis ez valamiféle holland egyenáram szabvány?

  • 2017.10.27. at 17:51
    Permalink

    “NEDC ciklus” mint olyan, a kipufogógázok mérése? labormérés? még véletlen sem hétköznapi használat? beültetném a NEDC kitalálóját akkor egy ilyen elektronyos masínába nyáron, hogy akkor hajrá, hozza a NEDC értéket, feltekert ablakokkal klíma nélkül 40 fokban :D:D:D:D

Vélemény, hozzászólás?