Az összes csapat szÃne megjelenik a biztonsági Taycanon
Hamarosan indul a Formula-E idei szezonja: január 28-án Rijádban startol a bajnokság. Szaúd-Arábiára a Porsche nem csak versenyzÅ‘ként készül, hanem a verseny lebonyolÃtását segÃtendÅ‘ Å‘k biztosÃtják az új biztonsági autót is. Az autóversenyzésben erre a szerepre általában utcai modelleken alapuló biztonsági autót választanak, és mivel a Formula-E 100%-ig elektromos, a 760 lóerÅ‘s Taycannál jobb jelölt nem is lehetett volna a feladatra. KÃvül egyedi fóliával látták el, ami az összes induló csapat, valamint az FIA és a Formula-E szÃneit is felvonultatja. A tetÅ‘re fényhÃd, a lökhárÃtóba beépÃtett vészvillogók kerültek, illetve látható még a verseny és a Porsche csapatának néhány szponzora és partnere is. Még komolyabb átalakÃtásokon esett át a beltér, majdnem minden luxusminÅ‘ségű borÃtást eltávolÃtottak, a hátsó ülések helyére bukókeret került, elöl a pohártartók helyére pedig néhány fÅ‘kapcsoló, szénszálas foglalatba helyezve.
A főkapcsolók a középkonzolon kaptak helyet
A Porsche Formula-E-s csapata is gÅ‘zerÅ‘vel készül a megmérettetésekre. Lecserélték a gyár Formula-E részlegéért felelÅ‘s igazgatóját Florian Modlingerre, aki mérnökként és csapatvezérként a GT1 és a Rallycross szériákban is hozzásegÃtette már a Porschét jónéhány gyÅ‘zelemhez. A csapat egyébként nem szerepelt túl jól a tavalyi szezonban, de sokat tanultak akkori hibáikból, optimistán tekintenek az idei évre, és határozottan a gyÅ‘zelmekre hajtanak. André Lotterer, a két pilóta egyike szintén várja már a 2022-es szezont, melyben néhány új pálya további izgalmat is hoz. Rijádban éjszakai futammal kezdenek, ami szerinte még jobb is a nappalinál, mert egyenletesek a fényviszonyok, nem süt szembe a nap, a hÅ‘mérséklet jobb a gumiknak, és különben is hozzászokott már a reflektorfényben való versenyzéshez Le Mans-ban.
Wehrlein és Lotterer készen áll az idei szezonra
A másik pilóta, Pascal Wehrlein is alig várja, hogy ismét padlóig tapossa a pedált. Szerinte a csapat az utóbbi évben összecsiszolódott, miközben a szabályváltozások még igazságosabbá tehetik a versenyt. Idén fÅ‘ként a szombati kvalifikációkban lesz változás: az új rendszerben a 11 csapat 22 pilótája két csoportban mérkÅ‘zik meg egymással, minden csapat 1-1 fÅ‘vel indul az A és B szekcióban. A 11-11 indulóból idÅ‘mérÅ‘n kerül ki a 4-4 legjobb, utána a 8 versenyzÅ‘ páronként meccseli le egymás között, ki a gyorsabb. Itt a párbajokból egyenes ági továbbjutással lehet eljutni a döntÅ‘ig, melynek gyÅ‘ztese viszi a pole pozÃciót a vasárnapi futamon. Tavalyhoz képest még a teljesÃtményt is növelték, 200 helyett 220 kW lesz verseny közben, mÃg az idÅ‘mérÅ‘n 235 helyett 250. Korábban itthon az Eurosport közvetÃtette a Formula-E futamait, remélhetÅ‘leg idén is látható lesz valamelyik tévécsatornán, hiszen a széria már bebizonyÃtotta, milyen izgalmas és fordulatos tud lenni, fÅ‘leg a gyakran unalmassággal és kiszámÃthatósággal kritizált Forma-1-hez képest.