A Renault-nak nem jött be, most a Toyota is megpróbálkozik vele

Cserélhető kazettás akkumulátorok fejlesztésén dolgozik a Toyota partnereivel

A villanyautók lassan tölthető akkumulátoraira lehet gyógyír, ha azok cserélhetők. A Renault már korábban megpróbálta, de nem lett siker, most a Toyota több márkával összefogva vág bele a projektbe.

A villanyautók kapcsán kardinális kérdés a belső égésű motorosoknál rövidebb hatótáv és a hozzájuk mérten sokkal hosszabb töltési idő. Mindkettőt kiküszöbölheti azonban, ha az akkumulátor nem az autó szerves része, hanem cserélhető, így azon kívül tölthető. Korábban a Renault próbálkozott már ilyennel, ám még a villanyautó-korszak elején, így megoldásuk nem tudott elterjedni. Pedig ráció biztosan van benne, ezt jelzi, hogy a Nio hazánkban, Biatorbágyon épp automata akkumulátor-csomag csereállomásokat gyártó üzemet létesít (lásd itt), most pedig a Toyota jelentette be, hogy már egészen jól áll a hasonló megoldásával. Partnereivel már a a cserélhető és újratölthető kazettás akkumulátorok szabványosításának és kereskedelmi forgalomba hozatalának tanulmányozását kezdte meg.
Hirdetés
A cserélhető akkumulátor járulékos előnye, hogy kisebb kapacitású és tömegű is elegendő belőle, így olcsóbbá és gyorsabbá teheti a zéró emissziós modellek elterjedését. Érvelésük szerint ahelyett, hogy kevés nagyhatótávú akkumulátor kerülne be korlátozott számú autóba, több, közepes hatótávú akkumulátor szolgálhat ki sokkal nagyobb mennyiségű autót. Csökken emellett a töltőinfrastruktúrára nehezedő teher is, hiszen a kisebb kapacitású akkumulátorok gyorsabban feltölthetőek. A cserélhető kazettás akkumulátorok emellett csökkenthetik a logisztikai állásidőt: az akkumulátorok cseréje csökkentheti a jármű állási idejét. A megoldás emellett segít kiegyensúlyozni a villamosenergia-igényt: a csereakkumulátorok újratölthetők, miközben a járművek üzemelnek, csökkentve ezzel a villamosenergia felvételi csúcsidőszakokat.
Hirdetés
A Toyota kazettás, cserélhető akkumulátorát a Commercial Japan Partnership Technologies Corporation (CJPT) fejleszti, melynek tulajdonosai között a Toyota mobilitási vállalata, a Hino, a Daihatsu, az Isuzu és a Suzuki is megtalálható - a Toyotán túl. A bevezetésen a Yamato Transporttal karöltve dolgoznak, de további partnereket is szívesen látnak, mint azt elmondták, nyitottak arra, hogy fontolóra vegyék az új partnerekkel való együttműködést a kazettás akkumulátorok szabványosítása és kereskedelmi forgalomba hozatala, valamint az elektromos járművek népszerűsítése érdekében.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?