A versenypályák sztárja lehet a Toyota Corolla WTCR változata
Hivatalos: TCR versenyautó épül a Toyota Corollából
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Négyajtósként hibrid és szívó benzines lehet a Toyota Corolla, a WTCR-be azonban 2,0 literes turbómotorral kell megérkeznie. Fejlesztését a Toyota Gazoo Racing argentin részlege végzi.
Argentínában már most fut versenyautóként a Corolla
A WTCR Corolla is 2,0 literes, turbós benzinmotort kap majd
Egy ideje már nagy erőkkel zajlik az új, TCR szabályrendszernek megfelelő Corolla szedán fejlesztése, amihez minden bizonnyal a Súper TC2000-ben szerzett tapasztalatokat is felhasználják. Ha elkészül a versenyautó, és a TCR jogait birtokló WSC indulási engedélyét is megkapja, akkor a világ mind a 30 TCR-alapú túraautó bajnokságában részt vehet majd, köztük a magyar nézők által is jól ismert Túraautó-világkupában (WTCR) is. [BANNER type="3"]
A Toyota Argentina számára komoly megtiszteltetés, hogy ők fejleszthetik a WTCR versenyautót
„Már hat év eltelt, mióta bevezettük a TCR szabályrendszert, és még mindig érkeznek új gyártók” – kommentálta a hírt Marcello Lotti, a WSC vezetője. „Üdvözöljük a Toyota érkezését, ez a gyártó az autóipar egyik legnagyobb óriása, amely mindig nagy hangsúlyt fektetett a motorsportos jelenlétébe. A TCR-koncepció sikerében egy újabb mérföldkövet jelent, hogy a Toyota Gazoo Racing Argentinát bízták meg a Corolla TCR fejlesztésével, gyártásával és értékesítésével” – tette hozzá az olasz sportvezető.
Korábban a Yokohama már mutatott versenyautót az aktuális Corollából, ám az csak egy show-car volt
[BANNER type="4"] A WTCR 2021-es szezonja a koronavírus-járvány miatt még nem kezdődött el, az első versenyeket a tervek szerint június első hétvégéjén, a Nürburgring-Nordschleifén rendezik majd meg a 24 órás verseny betétfutamaként. Egyébként nem ez az első eset, hogy a Toyota Corollát hírbe hozzák a TCR-rel: a 2019-es Tokiói Autószalonon nagy feltűnést keltett a Yokohama standján egy piros-fekete Corolla Sport TCR. Igaz, utólag kiderült, hogy az ötajtós, ferdehátú változatból készített, látványos karosszéria-szélesítésekkel és hátsó szárnnyal ellátott tanulmányt csak egy úgynevzett show-carnak szánta a gumigyártó. Hamarosan viszont megismerhetjük a versenypályák a versenypályák Corolláját.
Forrás: Smarter Media; Fotók: Toyota Gazoo Racing, Touringcartimes




