A Volvo felfedte a titkait: íme a terveik a márka jövőjéről!
A svédek egy elektromos, digitális és balesetmentes jövő felé tartanak
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egy tanulmányautón mutatta be a Volvo a céljait. Önvezetés és biztonság terén a LIDAR és a valós adatok felhasználása, szoftveroldalon a saját fejlesztés, akkucsomagok terén a Northvolt, dizájn felől pedig a letisztultság és modern egyszerűség az irány.
Valahogy így néz ki a Volvo jövője: a letisztult forma alatt elektromos hajtáslánc és a legmodernebb biztonsági rendszerek bújnak meg
A svédek úgy vélik, hogy a jövőben az autóvásárlás során a választásban a szoftver az egyik elsődleges szemponttá válik majd, akárcsak a mobiltelefonoknál.
Éppen ezért ezt a kényes kérdést nem bízzák másra, saját maguk veszik át autóik számítógépes rendszereinek a fejlesztését. A rendszerük neve VolvoCars.OS lesz, a különböző - autóban szétszórt, helyi feladatot ellátó - vezérlők helyett pedig egy nagy számítógép végzi majd az egész autó elektronikájának a vezérlését. Hardver terén az Nvidiával kötött partnerségre támaszkodnak majd, akik segítségével a Volvo operációs rendszere a leggyorsabb fizikai alapokon futhat, ezáltal a leghatékonyabban működhet.Hátulról is tipikusan Volvo a dizájn, de ebből a szögből is nagyon "tanulmányautós" - ez a koncepció messze van még a sorozatgyártástól
Az első és a hátsó lámpák is különleges fényeffektekkel tudnak szórakoztatni, elöl például a fényszórók a nappali menetfény ledcsíkjai mögött helyezkednek el, amelyek a tompított, illetve a távolsági fény bekapcsolásakor szétnyílnak, így engedve utat a fotonoknak
Az autó egyik legérdekesebb részlete, hogy az érintésérzékeny, láthatatlan kilinccsel szerelt ajtók a képen látható módon nyílnak, a két üléssor közt nincs oszlop
Az utastérben fejedelmi kényelmet ígérnek a legmodernebb technológiával kombinálva - önvezető rendszer lesz, de a kormány még a sofőr előtt kell, hogy maradjon
Az említett autó nem csak digitálisan létezik, egy kiállítható példányt is mutattak belőle - oldalnézetből jól látszik a szélvédő tetején a LIDAR "búbja", amivel az autó a környezetében lévő objektumok távolságát érzékeli