Alain Prost és fia vezeti be a Dacia új modelljét
Versenyautóként mutatkozik be a legújabb Dacia
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
December elejétől az Andros Trophy versenyein fut a Dacia Lodgy Glace, majd tavasszal debütál Genfben sorozatgyártású családi modellként.
Ha először versenyautóként látunk egy modellt, az a későbbiekben alapvetően, még ha nem is tudatosan alakítja a szériaváltozatról alkotott képünket
Azért versenyautónak sem a legszebb a Lodgy Glace, de a Dacianak amúgy sem ez a legfőbb vonzereje
A Dacia nem kisebb újdonságként, mint a 2012-es Genfi Autószalonon bemutatásra kerülő új családi autójának “lázadó kishúgaként” referál a versenyautóra, melyet a Professzoron kívül fia, Nicolas és az Andros sorozatban versenyző Evens Stievenart fognak terelgetni a versenyeken. A Renault Sport Technologies által kifejlesztett Lodgy Glace versenyautóban a tavalyi Duster versenygépet is hajtó háromliteres Renault-Nissan V6-os dolgozik, 355 lóerős teljesítménnyel és 360 Nm-es nyomatékkal. A sofőr mögé helyezett motorhoz hatfokozatú szekvenciális váltó kapcsolódik, s természetesen a négy méternél csak egy hajszállal (1 mm) hosszabb, acélcsöves szerkezetre épített versenyautónak mind a négy kereke hajtott.
Az alig 950 kg-os gépezetet kettős keresztlengőkaros, állítható Öhlins-rugókat és lengéscsillapítókat bevető futómű tartja, a speciális jeges kanyarok bevételéhez pedig jól jöhet a négykerék-kormányzás, amely a későbbi családi modellen valószínűleg sem az alapfelszerelések, sem az extrák listáján nem fog szerepelni.
Feltehetően a nagyjából hasonló karosszérián kívül egyetlen közös csavar sincs a versenygép és a végleges változat között
Az Andros Trophy idén a franciaországi Val Thorens-ban kezdődik december 3-án, a Lodgy szériaváltozata pedig a tavaszi bemutatót követően kerülhet piacra.