Álomtaxi luxuskivitelben: megjött a Mercedes CLS Shooting Brake

Mercedes-Benz CLS Shooting Brake minden oldalról

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kényelmes ülések, átfogó biztonság, erős motorok, hatalmas csomagtér jellemzik a Mercedes legújabb kombiját.



4956 x 1881 x 1413 mm: ezek az új Mercedes CLS Shooting Brake külső, a négyajtósnál valamivel hosszabb tengelytávot befoglaló méretei. Az autó homlokfelülete 2,3 m2, légellenállási együtthatója Cd 0.29, azaz az áramvonalasnak tűnő karosszéria valóban hatékonyan hasítja a levegőt. A széria belépőmodellje a CLS 250 CDI 204 lóerős négyhengeres, 2,1 literes dízelmotorral. A kizárólag hátsókerék-hajtással kapható kis dízel is meglehetős vehemenciával, 7,8 másodperc alatt gyorsítja álló helyzetből 100 km/h-s tempóra a CLS kombit, miközben fogyasztása 5,3 l/100 km, CO2-kibocsátása pedig 139 g/km körül alakul.
Hirdetés
A nagyobb benzin- illetve dízelmotornál már a megrendelő dönti el, hogy hátsó- illetve négykerék-hajtással kéri-e puttonyos CLS-ét. Ez érvényes a CLS350 CDI névre hallgató 3 literes V6-os dízel, valamint a 4,6 literes 408 lóerős biturbó V8-ast dolgoztató CLS 500 esetében, míg a 306 lóerőt termelő 3,5 literes V6-ossal hajtott benzines CLS 350 a CLS 250 CDI-hez hasonlóan csak a hátsó kerekeket forgatja. A benzinesek gyorsulása természetesen felülmúlja a kis dízelét, a CLS 350 6,7, a CLS 500 5,3 másodperc alatt éri el állásból a 100 km/h-s sebességet, az elektronikus leszabályzás 250 km/h-nál lép életbe.
Az összes motorhoz alapáron jár a stop-start automatika és a 7G-TRONIC PLUS automata sebességváltó. Elektromechanikus szervo könnyíti meg a kormánymű használatát, ami nemcsak a fogyasztást csökkenti, de lehetővé tette az autó autonóm parkolását biztosító Active Park Assist berendezés alkalmazását is. A CLS Shooting Brake így nem csak jelez a sofőrnek, ha megfelelő méretű parkolóhelyre bukkan, hanem be is áll oda emberi beavatkozás nélkül.

Miként az a CLS limuzin esetében is történt, a Mercedes itt is kínál kizárólag LED-ekkel világító fényforrásokat az autóhoz. A szemből érkezőkhöz tökéletesen alkalmazkodó Adaptive Highbeam Assist funkcióval is elérhető lámpák számos előnnyel bírnak a hagyományos a xenonhoz képest: 5500 kelvin fokos színhőmérsékletük jobban közelít a nappali fény 6500 fokos értékéhez, mint a kéken vakító, 4200 kelvin fokos xenonok.

A hosszabb élettartam is a LED-ek előnyei közé tartozik, 10 000 órás üzemidejük azt jelenti, hogy akár ötször annyi ideig használhatók meghibásodás nélkül, mint az egy idő után csökkenő fényű xenon izzók. A napfényhez közelebbi fényforrás ezzel egy időben javítja a sofőr érzékelését, ezáltal könnyebben, hamarabb észreveszi az útjába kerülő akadályokat. A balesetek elkerülését további biztonsági berendezések is segítik, van aktív holttér-figyelő és sávtartó berendezés, távtartós tempomat, vészfékezést segítő BAS Plus és Pre-Safe rendszer, melyek nem csak vizuális és hangos jelzésekkel figyelmeztetik a sofőrt, hanem fékezéssel is beavatkoznak vészhelyzet esetén.

Igen látványosat húzott a CLS Shooting Brake csomagterének kialakításával a Mercedes, hiszen jachtok fedélzetére emlékeztető, cseresznyefát és tölgyfát kombináló padlót szabtak bele stílusosan CNC-zett alumínium csomagrögzítő sínekkel. A CLS Shooting Brake megrendelők összesen ötféle eltérő formában rendelhetik autójuk utasterét, öt különböző díszítés, öt színvilág és három különféle minőséget képviselő bőr közül válogathatnak.
Fabetétből háromféle minőség, fényes barna dió, szintén fényesre polírozott fekete kőris, illetve selyemfényű, világosbarna amerikai tulipánfa érhető el. A koronát zongoralakk hatású műanyag vagy AMG karbonbetétek teszik fel a CLS Shooting Brake utasterére.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?