AMG-tréning ingyen: 2. rész
Biztonságos elhelyezkedés után jöhet az indulás, de leginkább a fékezés
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Újabb epizód az AMG vezetéstechnikai kurzusából.
Akár több autóhossznyi féktáv is múlhat a megfelelő technikán
Utóbbival nem érdemes kísérletezni, azt viszont érdemes tudni, hogy az AMG oktatófilmek első részében is részletezett biztonságos üléspozíció a fékezés szempontjából is nagyon fontos, hiszen csak így képes a sofőr teljes erővel taposni a fékpedált. Persze a fékezés tudománya sem ott áll meg, hogy tiszta erőből kell taposni a fékpedált, pontosan úgy kell tenni azt, hogy a kerekek még ne csússzanak meg, úgy ugyanis aszfalton 30 százalékkal nő a fékút. Noha a kerekek blokkolását ma már a legtöbb autóban ABS előzi meg, az is növeli a fékutat, hiszen az nem visszaveszi a fékerőt, hanem meg-meg szakítja azt, magyarán az optimális fékpontot a sofőrnek kell megtalálnia.