Az Audi beijedt a Formula–1-től

Nem elég Vorsprung durch Technik

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Folyamatosan figyeli a Formula–1-et az Audi, de nem találja elég vonzónak. Vagy csak fél a kudarctól?

Már egy ideje folynak a találgatások, hogy a Volkswagen Csoport valamelyik tagja beszáll a Formula–1-be. A lehetséges márkák között a Volkswagen, a Porsche és az Audi neve is felmerült. A 2013-ban bevezetendő új motorok jó alkalmat jelentenének a beszállásra, hiszen a meglévő motorgyártóknak is teljesen új erőforrást kell tervezniük, így nem lesznek előnyben a már meglévőkkel. Az Audi azonban még vacillál.
„Az Audi folyamatosan figyeli a Formula–1 helyzetét” – mondta dr Wolfgang Ulrich, az Audi sportosztályának vezetője. „Az Audiról azonban már most is sportos és a sportban sikeres kép alakult ki.”
Ulrich még hozzátette, hogy az Audi jelszava, a „Vorsprung durch Technik”, a haladás technikája, nem feltétlenül volt igaz a Formula–1-re az elmúlt 15 évben.
Az Audi számára valóban sok vesztenivaló van a Formula–1-ben. Le Mans-ban 2000 óta kilenc győzelmet arattak, amellyel még akkor is Le Mans-i győztes márka maradnának, ha az idén nem tudnák megismételni sikerüket. A Német Túraautó-bajnokságban szintén komoly sikereket értek el és a Mercedesszel felváltva nyernek, tehát onnan is folyamatosan szállítják a sikereket. A Formula–1 ugyan sokkal nagyobb publicitást adna a márkának, de ott nem könnyű győzni. Nem is olyan régen olyan nagy autógyártók bicskája tört bele a Formula–1-be, mint a BMW, a Toyota vagy a Honda. Az Audi pedig ha a Formula–1-be jön, akkor csak a győzelem jelentene neki sikert.

Egyes vélemények szerint a Porsche számára sem túl vonzó a Formula–1, ahol ha nem győzi le a nagy riválist, a Ferrarit, akkor csak veszít az imidzséből. Ha tehát a Volkswagen Csoport a Formula–1-en gondolkozik, a saját nevével járna a legjobban, amely egyelőre nem kimondottan sportos és már egy közepes eredménnyel is lehetne rajta javítani, ami ráférne Európa legnagyobb autógyártójára.
A Volkswagen jelenleg a Dakaron versenyez és folyamatosan hírbe hozzák a rali világbajnoksággal, ahova a Polóból építenének WRC-t. Leányvállalatuk, a Skoda azonban már rendelkezik sikeres Szuper–2000-es raliautóval, amihez jelenleg készítik az 1,6 turbómotort. Ha az elkészül, már csak a lökhárítót és a hátsó szárnyat kell kicserélni rajta és kész a WRC. Felesleges lenne a VW-nek új autót építenie.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?