Bearanyozza történelmét az Alfa Romeo ezzel a két különkiadással

Az Alfa Romeo Giulia és Stelvio GT Junior a '60-as évekbeli GT 1300 Junior kupénak állít emléket

Gyönyörű okkersárga fényezéssel és a limitált szériáknál szokásos apró részletekkel tiszteleg az Alfa Romeo két jelenlegi modellje egy fél évszázados ikonikus sportautójuk előtt.

Két "aranyos" Alfa Romeo kerül a kínálatba, mindkettő a GT 1300 Junior szellemiségét idézi, legalábbis ami a külsőt illeti. A GT 1300 Junior az Alfa Romeo egyik legsikeresebb sportautója volt, 1966 és 1976 között majdnem 100.000 darabot adtak el belőle. Az akkori gazdasági fellendülés, ami a nyugati világot jellemezte, a reményekkel teli légkör olyan korszakot hozott létre, melyben az álmok elérhetőek voltak - észszerű keretek között persze. Például észszerű álom volt akkor, hogy egy átlagember is birtokolhasson egy szép olasz sportkupét: nem egy Ferrarit, de azért egy Alfa Romeo reális volt. A funkcionális, ugyanakkor esztétikus megjelenés sok vevő érdeklődését felkeltette, és reklámjaiban is a mindennapi használhatóság és a sportos vezethetőség kombinációját hangsúlyozták, hiszen “Una vittoria al giorno, con una vettura per tutti i giorni” volt a kocsi szlogenje (minden nap egy győzelem a mindennapi autódban). A GT a Giulia Sprint GT-re épült, a Bertone által tervezett karosszéria alatt egy 89 lóerős motor dolgozott.
Hirdetés
Manapság egy Alfa Romeo Stelvio vagy Giulia talán kevésbé érhető el az átlagember számára, de aki megengedheti magának, az tiszteleghet az ötven évvel ezelőtti sportautó előtt a GT Junior különkiadásokban. A leginkább szembetűnő megkülönböztető jegy természetesen az okkersárga fényezés, már-már arany színű a különleges Giulia és Stelvio - ez az árnyalat természetesen a GT 1300 Juniorról származik. A csomaghoz jár a Giulián 19, a Stelvión 21 colos felniszett, illetve az alumíniumból készült, kormány mögötti váltófülek. Limitált szériáknál alapvető, hogy egyedi feliratok és minták díszítik a külsőt és/vagy a belsőt, így van ez a GT Juniorokkal is: az elektromosan állítható bőrülések fejtámlájába a különkiadás neve van hímezve, egyedi a varrás az utastérben, a GT 1300 Junior szliuettjét pedig a műszerfal utasoldali részére is felvitték. A GT Junior különkiadás a Quadrifoglio utáni legsportosabb (és legdrágább) felszereltséghez, a Velocéhez kérhető, a 210 lóerős dízelhez vagy a 280 lóerős benzineshez. A Stelvión csak összkerékhajtás párosítható ehhez, a Giuliánál a benzines változatban hátsókerék-hajtás is választható, de minden esetben nyolcsebességes automataváltó viszi az erőt a kerekekhez. Az utóbbi időben ez már a harmadik különkiadása az Alfa Romeónak: a Giulia GTA és GTAm (melynek néhány hónap alatt mind az 500 darabja elkelt igencsak magas ára ellenére) mellett a Stelvio és a Giulia korábbi Alfának is állított már emléket a 6C Villa d’Este különkiadásokkal.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?