Verstappen nem kegyelmezett, volt hogy 10 másodperccel is vezetett
A futamon Max Verstappen rajtolhatott az elsÅ‘ rajtkockából, a mellÅ‘le induló George Russell már közel 2 és fél tized másodpercet kapott a cÃmvédÅ‘ hollandtól. Mögöttük már jóval szorosabb volt a csata, a mezÅ‘ny két rangidÅ‘s versenyzÅ‘jét, Lewis Hamiltont és Fernando Alonsót mindössze 35 ezredmásodperc választotta el egymástól. Csak a harmadik sorba fért oda a jobban teljesÃtÅ‘ Ferrari versenyzÅ‘, Carlos Sainz, mÃg a tavalyi rajtelsÅ‘séget megszerzÅ‘ Charles Leclerc csupán a hetedik helyre tudta kormányozni az SF-23-at, közöttük az Aston Martinos Lance Stroll állt fel a rajtrácsra. Az élbolyból hiányzó Sergio Pérez már a kvalifikáció elsÅ‘ felvonását sem tudta abszolválni, hiszen a Q1 elején a szabadedzéseken is mumusnak számÃtó hármas kanyarban kiszaladt a sóderágyba, lekoccolta a falat és elásta magát az RB19-cel. A bikások viszont igyekeztek kihasználni a lehetÅ‘séget, Ãgy vasárnapra a teljes hajtásláncot kicserélték a Red Bullon (valamint az elsÅ‘ fékrendszert) ez viszont egyben azt is jelentette, hogy a mexikóinak a boxutcából kellett rajtolnia. Valtteri Bottas is hasonlóan járt, akinek az Alfa Romeo a felfüggesztését állÃtották át a Parc Fermé tilalom alatt.
Hiába a jó időmérő, Russell autója elfüstölt a futamon
A rajt után Russell azonnal az élre állt, majd néhány kanyarral késÅ‘bb Hamilton is megelÅ‘zte a holland cÃmvédÅ‘t, a start legnagyobb vesztese mégsem Verstappen hanem Leclerc volt, ugyanis a monacói Lance Stroll-lal koccant a hármas kanyarban és a sóderágyban találta magát. A harmadik körben folytatódhatott a verseny a biztonsági autós fázis után és egy Russell-Hamilton-Verstappen meccs bontakozott volna ki, ha nem jön az újabb baleset, ezúttal Alex Albon csapta oda a Williamsét a hatos kanyarban és csak a szerencsének köszönhetÅ‘, hogy a mögötte érkezÅ‘k nem találták telibe a pályára visszacsúszó roncsot. A becsapódás viszont nem csak az FW45-öst gyötörte meg, hanem a pályát is, Ãgy beintették a piros zászlót a kilencedik körben. A versenymegszakÃtáson George Russell veszÃtett a legtöbbet, hiszen a piros elÅ‘tti biztonsági autós fázis alatt kihÃvták kerékcserére, Ãgy visszacsúszott a hetedik helyre az élrÅ‘l, de a talpon maradt Ferrarival Sainz is kicsúszott a top 10-bÅ‘l.
Nem jött jól Sainznak a második biztonsági autó, de szépen visszajött a meccsbe a spanyol
A takarÃtás után állórajttal folytatódott a futam, némi közjátékkal a bokszból kivezetÅ‘ körön. A mezÅ‘ny vége annyira visszalassult, hogy kis hÃján tömegkarambol lett a vége. Az újraindÃtásnál a kemény keverékű gumi bizonyult a legnépszerűbb választásnak, csupán De Vries és Sargeant szavazott a közepesekre. A második startnál Hamilton magabiztosan jött el, Alonso és Verstappen csörtéjébÅ‘l utóbbi jött ki jobban, a holland 2 körrel késÅ‘bb már Hamiltonon is túllépett és 5 kör alatt 3 és fél másodperces elÅ‘nyt autózott ki, miközben Alonso felért a brit versenyzÅ‘re. A világbajnokok csatája viszont Russell technikai hibája miatt elmaradt: a fiatal brit autója a célegyenesben füstölt el és a bokszkijáratnál állt meg, ezért életbe lépett a virtuális biztonsági autó. Az újraindÃtás után Sainz kergette Å‘rületbe Pierre Gaslyt, a 25. körben egy gyönyörű elÅ‘zéssel vette el a franciától a negyedik helyet. Közben a bokszutcából rajtoló Pérez ekkor már a kilencedik helyen autózott, csapattársa pedig 7 másodperccel vezetett Hamilton elÅ‘tt az élen.
Hamilton végig panaszkodott a gumikra, de Ãgy is bejött másodiknak
A verseny közepére lecsillapodtak a kedélyek, Verstappen közel 10 másodperces elÅ‘nyre tett szert ekkorra, a mögötte lévÅ‘ négyes fogat pedig gumispórolás végett nem erÅ‘ltette a csatározást, Ãgy jobb hÃján a középmezÅ‘ny szolgáltatott némi izgalmat. A 48. körben Verstappen hibázott a tizenhármas kanyarban, kiszaladt a fűre miután blokkolta az elsÅ‘ kerekeit, de a 10 másodperc feletti elÅ‘nyébe ez bÅ‘ven belefért. Az 53. körben jött a dráma: Magnussen elmérte a kettes kanyart és a jobb hátsó felfüggesztés kitört. A dán a pályán állt meg, Ãgy beküldték a biztonsági autót, de a sok törmelék miatt végül ismét belengették a pirosat három körrel a vége elÅ‘tt Verstappen legnagyobb bánatára.
Pérez szépen jött vissza a mezőny végéről, a rajongóknak is tetszett a produkciója, megválasztották a nap versenyzőjének
A változatosság kedvéért ezúttal is állórajttal indult neki a mezÅ‘ny az utolsó két körnek. A káosz pedig ekkor szabadult el. Sainz csúnyán elmérte az egyes kanyar féktávját és kiütötte honfitársát, a hátsó traktusban pedig Sargeant ütötte ki De Vriest, egy kanyarral késÅ‘bb a két Alpine is megtalálta egymást, alaposan helybenhagyva az autókat. Nagyjából három kanyar után ismét repült a piros, ezután pedig kisebb bohózat játszódott le. A sportfelügyelÅ‘k közel fél óráig meccseltek azon, hogyan érjen véget a futam, végül eldöntötték, hogy újra kiengedik a mezÅ‘nyt az eredeti sorrendben, de az összetört autók nélkül. A "meg nem történt rajtért" Sainz kapott még egy öt másodperces idÅ‘büntetést elsÅ‘sorban Alonso kiütéséért, másodsorban az egész cirkusz beindÃtásáért. Verstappen végül nyert Hamilton elÅ‘tt, Alonso megszerezte a 101. dobogóját, Sainz büntetését követÅ‘en Stroll örökölte meg a negyedik helyet, Pérez végül ötödik helyen mentette a hétvégét és a leggyorsabb kört is megszerezte. Pontot szerzett még a két McLaren, Norris a hatodik, Piastri a nyolcadik helyen futott be, ezzel megszerezve élete elsÅ‘ Formula-1-es pontjait hazai közönség elÅ‘tt, közéjük furakodott be az egyetlen talpon maradt Haas, Hülkenberg személyében, a tÃzes listát pedig Tsunoda egészÃti ki aki egyetlen egységgel lett gazdagabb. Folytatás egy hónap múlva, a bakui utcai pályán!
Az Ausztrál NagydÃj végeredménye:
A bajnokság állása három futam után: