Biodízelre hangolja az Audi a V6 TDI motorokat?

Megújuló üzemanyaggal csökkenti egyes TDI-k környezeti lábnyomát az Audi

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egyre közeledik az új dízelmotorok szavatossági ideje, ám az Audi még egy kevéssel kitolná a TDI korszak végét. Mutatjuk, mely dízel négykarikások érkeznek innentől a zöldebb üzemanyagra is felkészítve!

Biodízelnek nevezzük a növényi olajokból átészterezéssel előállított, gázolajüzemű motorok számára kifejlesztett alternatív üzemanyagot. Ezzel ráadásul minden dízelautó-tulaj találkozott már az utóbbi években, nap mint nap töltik literszámra az ásványi alapú gázolajjal keverve a tankba. A "B7" jelzés a pisztolyon ugyanis arra utal, hogy a folyadék 7 százalékban tartalmaz biodízelt. Egy másik megoldás a gázolaj kiváltására a HVO, avagy a kis mennyiségben hidrogénezett növényi olaj. Ilyet is használ a MOL, ám csak az üzemanyag adalékolása során.

A HVO egyik nagy előnye, hogy kevés motorikus átalakítással válthatja ki a hagyományos gázolajat, mégis 70-95 százalékkal kevesebb szén-dioxid-kibocsátással jár a használata, ha az előállítást is nézzük.

Állítólag már akkor is jelentősen, körülbelül 20 százalékkal csökken az összesített emisszió, ha a 7 százaléknyi kötelező biodízeltartalom mellett további 26 százaléknyi HVO-t keverünk a gázolajba, ráadásul így minimális kockázattal használható a zöldebb üzemanyag a legtöbb modern dízelautóban. Ezt igyekszik most kihasználni az Audi a népszerű V6 TDI erőforrások életben tartására. Bejelentették, hogy az R33 jelölésű, azaz 26% HVO-t és 7% biodízelt tartalmazó keveréket az összes új, dízel négykarikásba következmények nélkül tankolhatjuk. Ennél fontosabb viszont, hogy a február közepétől gyártott, 282 lóerős, hathengeres turbódízelek az R100 jelölésű, kizárólag HVO és biodízel keverékét is gond nélkül bírják. Az érintett erőforrás rengeteg modellben található meg az A4-től egészen az A8-ig, de a Q7 és Q8 orrába is kérhető.

Ami a négyhengeres 2,0 literes TDI motorokat illeti, azokat bizonyos piacokon már tavaly nyár óta a tisztán HVO-kompatibilis átalakításokkal forgalmazzák.

Jelenleg ezzel annyi csupán a probléma, hogy Európa jelentős részén igen nehéz hozzájutni a HVO-hoz, összesen körülbelül 600 kúton árulják, amelyek jelentős része a skandináv országokban található.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?