
Eisenachban csak a Grandland készül, a képen épp egy ráncfelvarrás előtti példány
"
Elégedett vagyok a márkával. Nagyon elégedett vagyok a termékpalettával" - mondta Uwe Hochgeschurtz, a Stellantis Europe vezetője az Automotive News Europe testvérlapjának, az Automobilwoche-nak adott interjúban. Az Opel két németországi gyárában, Rüsselsheimben és Eisenachban is folyamatos a termelés, ezért semmi nem indokolja, hogy beavatkozzon a Stellantis ezen a területen.
A Frankfurt melletti rüsselsheimi üzemben ráadásul az Astra mellett a DS 4 modelleket is elkezdték gyártani, ám Hochgeschurtz azt nem árulta el, hogy a korábban ott gyártott Insignia utódját hol fogják készíteni. Eisenachban sem kell félniük a dolgozóknak, annak ellenére sem, hogy csupán egyetlen típus, a Grandland készül ott. Ugyanis a SUV rendkívül népszerű, hatalmas a rendelésállomány.

Rüsselsheim is teljes kihasználtsággal működik
Nem véletlenül hallatta a hangját Hochgeschurtz, hiszen az Opel és Vauxhall autók eladásai 12 százalékkal 428 145-re csökkentek 2022-ben az EU, az EFTA és az Egyesült Királyság országaiban az ACEA iparági szövetség szerint. A márka piaci részesedése pedig 4,1 százalékról 3,8 százalékra esett vissza. Valószínűleg a kedélyek megnyugtatására adott interjút a Stellantis Europe vezére, aki arról is beszélt, hogy a visszaesés valójában a chiphiány következménye. A modelljeik iránti kereslet nem csökkent, csak épp nem tudtak annyi autót legyártani, amennyit szerettek volna. Ugyanakkor a továbbiakban az Opel az európai piacokra koncentrál majd, a korábbi Opel vezérigazgató, Michael Lohscheller által szorgalmazott kínai terjeszkedés lekerült az asztalról.

Idén eredményesebb évre számít az Opel
Európában. És máshol?
Az a baj a Stellantis-szal, hogy világhódító tervek helyett beteg márkák gyűjtőhelyévé vált, gyakorlatilag olyan, mint egy kórház. Chrysler, Dodge, Fiat, Maserati, Alfa, DS, én idevenném a Citroent és az Opelt is, az Európán kívüli nulla jelenlét miatt. Egészséges márkájuk alig van: Jeep, Ram. A Peugeot a kettő között lavíroz valahol. De a lényeg, hogy Tavares mindig, minden körülmények között magabiztosan nyilatkozik – a szőnyeg meg már púpos az alatta levő koszhalomtól, amit odasöpör…
az idő majd eldönti, ne felejtsük hogy erőteljesen kopizva van a vw konszern féle platform technológia, ktghatékony ez így.
ha a mostanában megjelent ford hírekhez nézzük, ami a ford európai személyautó üzletágának erőteljes leépítéséről szóltak (portfolió erőteljes szűkítése, mérnökök elküldése, márkahálózat leépítése), akkor onnan nézve nem is rossz az Opel helyzete, a konszernen belül egyelőre biztos a helyzete, van, van még biztos kínálata