Biztosan belsőégésű motorral érkezik az új Hyundai Elantra N

A Hyundai megerősítette, érkezik az új Elantra N, az i30 viszont valószínű az emisszió áldozata lesz

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A koreaiak megerősítették, hogy az Elantra sportváltozatai a következő generációban is belsőégésű motorral érkeznek, az i30 viszont nem valószínű, hogy megéli a soron következő kiadást jelen formájában.

A Hyundai technikai tanácsadója, Albert Biermann a CarExpertnek adott interjújában megerősítette, hogy az i30 szedán verziója, az Elantra N minden bizonnyal belsőégésű motorral készül, azonban az i30-ról már borúlátóbban nyilatkozott. Elmondása szerint nem a vállalat elképzelései miatt nem valósul meg az i30 N következő szériája, sokkal inkább a hamarosan életbe lépő Euro 7 szabályozás miatt, ugyanis a hot hatch egyik legnagyobb felvevőpiaca éppen az európai, ennek elvesztésével pedig az i30 létjogosultsága sem evidens.
Hirdetés
Jó hír viszont, hogy az i20 N biztosan marad, lévén az 1,6-os erőforrást könnyebb összeegyeztetni a szigorúbb szabályozással - erről is Albert Biermann beszélt a CarSales lapnak. Azonban ez azt is jelenti, hogy a Kona N napjai is meg vannak számlálva, legalábbis az Unió területén mindenképpen. "A 2 literes motor tulajdonképpen megszűnik, de látok rá esélyt hogy a 2,5 literes turbós motorral még kihozzunk egy erős N emblémás sportautót" - mondta Biermann. Az i30-at azért még nem kell temetnünk, mert a márka elmondta, hogy egy elektromos alternatívában nagyon is gondolkodnak, és ez könnyen meg is valósulhat, azonban ehhez idő kell. Ahogyan az N-szegmenst sem kell túlzottan temetnünk, mert az Elantra mellett már készül az Ioniq 5 és 6 sportváltozata is, szóval lesz miből válogatni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?