BMW M3 GT2-ben autóztatott meg Walter Csabi
Dupla magyar siker az első hazai TCR futamon
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hatalmas buli volt a Német Túraautó Bajnokság és a TCR International Series hungaroringi versenyhétvégéje. Jövőre is várnánk őket szeretettel.
Hangulatos felvezetÅ‘ után a Hungaroringet is bevette a Német Túraautó Bajnokság, méghozzá több nézÅ‘vel, mint valaha. Úgy látszik, hazánkban is kezdik megszeretni a német prémiummárkák legfelsÅ‘bb szinteken művelt csatáit, és persze az is közrejátszott, hogy elÅ‘ször jött hazánkban a számtalan magyart is felvonultató TCR International Series. Erre a kis idÅ‘re általában a gyártók is dobják a merev, steril álcát és hatalmas bulit csapnak a nézÅ‘knek felállÃtott kiállÃtóhelyeken. A Mercedes-Benz például a GT R AMG-vel ejtett állakat, mÃg a BMW-nél az M4 GTS mellett a hosszÃtott tengelytávú 760Li is pózolt, az Audi pedig az egyik legszebb biztonsági autót szolgáltatta az új RS5 személyében. A Hungaroringet belengte az autósport szeretete, és nem csak a nézÅ‘k által, a csapattagok és -vezetÅ‘k ugyanennyire rajonganak az ordÃtó V8 motorokért. Egy pillanatra el is felejtettünk a dÃzelbotrány és a downsizing minden bosszúságát.
Már megszokhattuk, hogy a Hungaroring képes megkavarni a versenyszériák addig kiszámÃtható állását. Úgy látszik, hogy ez a hagyomány a DTM esetében sem törik meg, hiszen mind a két futamot olyan pilóták nyerték, akik a 2017-es szezonban elÅ‘ször ünnepelhettek futamgyÅ‘zelmet. A szombati napot a Mercedes-Benz egykori Forma-1-es pilótája, Paul di Resta nyerte, ezzel két BMW-t is maga mögé utasÃtva. A verseny alatt többször volt safety car idÅ‘szak, a végére mindössze 10 pilóta maradt. A hungaroringi verseny valódi hÅ‘se René Rast volt, aki egész hétvégén megállÃthatatlan volt a Genfben bemutatott Audi RS5 DTM volánja mögött. Nem csak a szabadedzéseket, de az idÅ‘mérÅ‘t és késÅ‘bb a vasárnapi futamot is megnyerte, igazán formában volt.
ElÅ‘ször látogatott hazánkba a TCR Nemzetközi Túraautó Bajnokság, és ahogy várható volt, nem maradtunk magyar siker nélkül. Nem kevesebb mint 9 hazai pilótának szurkolhattunk a rajtrácson, mi több, épp két magyar pilóta vitte elÅ‘ször versenybe az új Kia c’eed TCR versenyautókat. A háttérben egyébként már nagy erÅ‘kkel készül a Hyundai i30 TCR is, már gyári háttérrel, hamarosan debütálhat. Azonban vissza a közelmúltba, ahol a 18. életévét épp betöltÅ‘ Tassi Attila két gyÅ‘zelemmel is elkápráztatta a hazai közönséget. Az elsÅ‘ futamon korán beállt a sorrend: a M1RA csapat fÅ‘nöke és a Honda WTCC csapatának gyári pilótája Michelisz Norbert gyorsan felzárkózott Tassi mögé, hogy fogni tudja a mögöttük autózó francia Jean-Karl Vernay-t. Végül a végeredmény is ez lett, Tassi és Michelisz kifújta a nemzetközi mezÅ‘ny orrát. A második futamon duplázni tudott Tassi, aki nagyszerű reakcióidÅ‘vel és egy óriási rajtbaleset közrejátszásával, a fordÃtott rajtrács nyolcadik helyérÅ‘l rögtön a harmadikon találta magát. Egészen a futam végéig kellett várnunk, hogy Attika feljöjjön az elsÅ‘ helyre és két friss gyÅ‘zelmével a tabella élére ugorjon.
A BMW jóvoltából ráadásul még közelebbrÅ‘l átélhettük a versenyhangulatot, én személy szerint konkrétan egy BMW M3 GT2 anyósülésérÅ‘l, méghozzá hazánk egyik legjobb pilótájával, Walter Csabával. Mellé mindig élmény beszállni, hiszen kevesen ismerik jobban a bajorok versenyautóit. A BMW Race Taxi Legends flottájába tartozó M3 GT2 egy mára megszűnt szabályrendszer szerint épült, 4,0 literes szÃvó V8-asát 6 sebességes szekvenciális váltóval és sperr diffivel támogatták meg. SzűkÃtÅ‘vel 460, anélkül 500 lóerÅ‘s és korszaka egyik legjobb GT-autójának számÃtott. Jelenleg a GT3 jelenti a nagytúrások csúcskategóriát, mÃg a GT4-et lehet nevezni a GT2-höz hasonló belépÅ‘szériának. Walter Csabi szerint leginkább a mostani GT3-hoz áll közel tudásban az M3, ám az új versenyautóknál jobb indulatú.
Csabi annyira könnyedén és nyugodtan ment körbe a pályán, amilyet még senkitÅ‘l sem tapasztaltam, Ãgy muszáj volt rákérdezem, hogy körülbelül hány százalékon autóztunk. Jól tippeltem magamban, Csabi 80%-on ment, az autó és saját határaitól is távol, ráadásul nem épp megfelelÅ‘ beállÃtásokon. Minél többet utazunk valaki mellett, annál jobban megérezzük, hogy határon autózik-e a sofÅ‘rünk. A rezonancia irgalmatlan méreteket öltött, Csabi viszont úgy terelte az alulkormányzottság és a túlkormányzottság szent határán az M3 GT2-t, mintha a világ legtermészetesebb dolga lett volna, én pedig élveztem a V8 gyönyörű hangját, amit sajnos semmilyen készülékkel sem örökÃthettünk meg. Minden esetre Ãgy kell kinéznie egy újabb tartalmas hétvégének az autósport világából.