Semir Gerkhan 15 éve BMW 3-assal járőrözik a német autópályán
Derrick felügyelÅ‘ neve összeforrt a BMW-vel. A magas, táskás szemű rendÅ‘r kezdetben 5-ös, majd késÅ‘bb fÅ‘felügyelÅ‘i pozÃciójához illÅ‘en 7-es limuzinokkal járt, de ezen kÃvül más német zsarufilmekben is feltűnnek bajor modellek. Biztosan sokan emlékeznek a Két férfi, egy eset sorozatra, amelyben a magánkopó Josef Matula ügyvéd barátja, Dr. Rainer Franck a mindig jól fésült Derrickhez hasonlóan E32-es hetessel közlekedett, akárcsak egy másik krimibÅ‘l ismerÅ‘s, szintén magánnyomozó Peter Strohm. Ehhez az elÅ‘kelÅ‘ társasághoz csatlakozott 1996-ban Semir Gerkhan, az autópálya rendÅ‘rség török származású felügyelÅ‘je, a hamar nemzetközi sikert elért Cobra 11 akció-sorozatban. Az alacsony termetű zsaru mellett többször cserélÅ‘dtek a társak, de a BMW mindvégig megmaradt, a fÅ‘szereplÅ‘ immáron a 3-as széria harmadik generációját nyúzza filmes szolgálati járgányként, hiszen anno az E36-os modellel kezdÅ‘dtek a forgatások, majd ezt követte az E46-os sorozat, jelenleg pedig az aktuális, ám hamarosan leváltandó E90-es Semir Gerkhan négykerekű társa.
Másfél évtized alatt három generáció szolgált a filmsztár nyomozó alatt: E36, E46 és E90
Aki szemfüles, észreveszi, hogy E36-os modell repül a kaszkadÅ‘r jelenetben, amely ügyesen E46-osnak van álcázva - errÅ‘l a hátsó lámpa árulkodik. Bár a sorozat költségvetése nem szerény, egy BMW nem éppen olcsó a sorozatos lezúzásokhoz, Ãgy a stáb ahol tud, spórol
A teljes német cÃmén Alarm für Cobra 11 (Riadó a Cobra 11-nek) kétségtelenül a legnépszerűbb tévésorozatok egyike. 15 év alatt 225 epizódot forgattak, és hétrÅ‘l hétre ötmillió nézÅ‘ izgulja végig a sztorikat, a látványos, profi kaszkadÅ‘rökkel végrehajtott autós jeleneteket, amelyekben szédületes tempóban száguldanak, repülnek, ütköznek és felrobbannak a járművek. A BMW 3-as ideális a precÃzen megtervezett és kivitelezett mutatványokhoz: a kaszkadÅ‘rök dicsérik a műszaki konstrukcióját tekintve igényes futó- és kormányműnek köszönhetÅ‘ rendkÃvüli, elÅ‘re kiszámÃtható irányÃthatóságot és úttartást, a jó féket, az autó szinte tökéletes egyensúlyát, hiszen mindezek oroszlánrésszel járulnak hozzá az aprólékosan elÅ‘készÃtett, veszélyes manÅ‘verek tökéletességéhez. További elÅ‘ny a jármű magas fokú passzÃv biztonsága, hiszen a kaszkadÅ‘rök élete múlhat azon, hogy kritikus helyzetben (akár elÅ‘re nem kalkulált ütközésnél) mire képes az autó. Ahhoz, hogy a filmen ne látszódjanak a csalások, általában hét autóra van szükség, attól függÅ‘en milyen jelenetet vesznek fel, és az illúziókeltÅ‘ trükkök között megtalálható a háttérben gyorsan mozgatott fal is. A vezetÅ‘t hatpontos biztonsági öv és speciális nyakvédÅ‘ óvja a sérülésektÅ‘l. Egy szezonban 16 epizódot rögzÃtenek, és ezen idÅ‘ alatt 20 müncheni limuzin amortizálódik le, illetve végzi karosszériajavÃtásra szorulva.
Tényleg Ãgy van:-)Néha meg öreg Alfákat törnek,német autókat alig:-)De egy elsÅ‘ szériás Mondeo mindig porondon van..
És a rossz fiúk tÃzbÅ‘l kilencszer Jaguar XJ-ben robbannak fel, zúzódnak össze, vagy szállnak el, mint a gyÅ‘zelmi zászló… 🙂 Nagyon utálhatják a Jag-et 🙂
Egyértelmű,hogy a régi e36-osokat zúzzák,hiszen azok már eléggé olcsók ott.De ha megfigyeli az ember,általában 15 év körüli autókat törnek össze a sorozatban.Ettől függetlenül biztosan marha nagy pénzbe kerül a sorozat.