Bő 500 lóerős Audi A1
Audi A1 clubsport quattro
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Valaha a Volkswagen Golf GTI fanatikusainak találkozójaként indult a Wörthi tó partján rendezett GTI fesztivál, ma viszont a VW konszern összes sportmodelljét oda várják. Az idén 30 éves fesztiválra az Audi is készített egy ínyencséget.
Igazi versenygép lett a GTI fesztiválra készített Audi A1. Nem csak megjelenése, 503 lóerős teljesítménye is állakat ejtő. A 19 colos felniken 255/30-as versenyabroncsok feszülnek. Mindössze 1390 kilogramm önsúly jut a bő félezer lóerős teljesítményre
Miként a DTM-ben futó A4, az A1 clubsport is oldalra pufog ki
A Wörthi tó partján idén június 1-4 között megrendezésre kerülő GTI fesztivál ma már messze nem csak a Volkswagen Golf GTI rajongóinak szól, bár tény, hogy 30 évvel ezelőtt számukra nyílt. Mint azt már az elmúlt években megszokhattuk, az Audi, a Seat és a Skoda is saját standdal várja rajongóit a tuning-seregszemlén, s miként a Volkswagen, az Audi is készített egy speciális verziót az idei találkozóra. Ez utóbbi azonban egyelőre nem megvásárolható, noha mozgásképes, inkább tanulmány, vagy még inkább verseny, mint utcai autónak nevezhető.
Alapvetően versenypályára készült a kétüléses A1 clubsport, de akár országútra, autópályára is ki lehet vele hajtani
Büszkék lehetnek származásukra az R8 GT-ből átemelt kagylóülések
Az Audi A1 clubsport quattro gépházába ugyanis az Audi TT RS-ből és az Audi RS Sportbackből ismerős, 2,5 literes, közvetlen befecskendezésű turbós benzinmotort tették, ám nem az azokban ismerős 340, hanem 503 lóerővel. A 660 Newtonméter nyomatékkal teperő háromajtós 3,7 másodperc alatt tud álló helyzetből 100 km/órára gyorsulni, 200 km/órára pedig 10,9 s alatt ér fel. Végsebessége sajnos nem kuriózum, ugyanis hiába pályagép az A1 clubsport quattro, az ingolstadtiak nem hagyták ki a 250 km/órás sebességkorlátozást.
Hátsó ülések nélkül óriási a csomagtér, melybe két sisaktartó is került
Igazi GTI-ként megjelenésével is kellően eltér a többi A1-től a clubsport quattro, egyedi, mélyre húzott lökhárítói szénszál merevítésű (CFRP) műanyagok, de lámpái, külső tükrei, 19 colos könnyűfém kerekei, hűtőmaszkja, légszívós gépházteteje, és hatalmas hátsó szárnya is a tuningolók munkájának tekinthetők.
Noha az Audi A1 clubsport quattro gyártásáról egyelőre semmiféle hír sincs, az új gépet a Wörthi tó partján bárki kipróbálhatja - persze, csak virtuálisan, a Need for Speed játék egyik ingyenesen elérhető versenyautójaként.
S5 Coupe? (na jó, több nekem sem nagyon jut eszembe)
[url]http://4.bp.blogspot.com/_FoXyvaPSnVk/Saa1GSiuF8I/AAAAAAABj-Q/SSWahs6-I00/s1600/Audi-ABT-AS5-R-2.jpg[/url]
na ez durva lett! 🙂
Végre egy szép Audi :))
Lájkolnám! :))
Szép autó, de ezeknek elgurult a gyóccerük, az is biztos!