Hirdetés

Brutális gyorsulást hoz az új Tesla Roadster, van jó kamion is

A Tesla kamionja 5, új Roadstere 1,9 másodperc alatt ér 100 km/órára

Eredetileg csak az új kamionjának bemutatóját várhattuk a Teslától, ám a Stewe Jobs féle iskola szerint Elon Musk meglepetésként előhúzta az új Roadstert is, ami minden eddigi autójuknál ígéretesebb.

Vontatmány nélkül 5, 40 tonnás futóval 20 másodperces 100 km/órára gyorsulást hoz a Tesla Semi névre hallgató elektromos kamion

Kezdjük a kötelező körrel, a Tesla Semi névre hallgató nyergesvontatóval: a 2019-ben gyártásba kerülő nehézgépjármű vontatmány nélkül 5, 40 tonnás utánfutóval 20 másodperc alatt képes 100 km/órára gyorsulni, hatótávja 800 kilométer, de 30 perces töltés alatt 400 kilométeres hatótávot kaphat. Ezzel semmilyen hátrányt nem szenved a gázolajosokhoz mérten, ha a kötelező pihenőidőket töltőkhöz tudják időzíteni a sofőrök. A Tesla kalkulációi szerint egymillió kilométeres futás esetén (ami ebben a műfajban nem túlzó), a Tesla Semi vásárlói 200 ezer dollárt (több mint 50 millió forintot!) takarítanak meg egy hagyományos üzeműhöz mérten.

Hirdetés

Minden idők legbrutálisabb gyorsulását hozza az 1,9 másodperces százas sprintet futó Tesla Roadster. Összkerékhajtású, szolid 10 000 Nm nyomatékot adó

Utóbbi sem semmi, de nézzük csak az új, 2020-ra gyártásba ígért Tesla Roadster paramétereit. Ennek ára pont az említett spórolás, azaz 200 ezer dollár lesz. Végülis nem rossz ajánlat az sem, hogy végy egy Tesla Semit, az kitermeli neked a Roadster árát. Annak a Roadsternek, amit három (elöl egy, hátul két) villanymotor, 10 ezer Nm (!) nyomatékkal hajt. A menetdinamika kapcsán sem viccelnek:

1,9 másodperc a százas sprint!

Az indulás után 4,2 másodperccel már 160 km/órás tempóval roboghatunk, a végsebességet 400 km/óra felettinek ígérik – a Tesla Roadster minden eddigi autót ver.

Nehéz elhinni, de 4, na jó, 2+2 üléses, hátulról kikandikál a biztonsági öv

A hatótávot autópályán (ami Amerikában persze inkább országúti, azaz eco tempó) ezer kilométert is meghaladónak mondják, az akkumulátorok kapacitása állítólag 250 kWh lesz a levehető tetejű, 2+2 üléses és némi csomagteret is adó új Roadsterben. Aki már most biztos, hogy neki kell egy ilyen, meg abban is, hogy ki is fogja tudni fizetni, az 50 ezer dollárért foglalózhatja le az alapmodellt. Ha pedig egy különkiadásra is van ennyije, akkor 250 ezer dollárért kérheti a mindössze 1000 példányban készülő Founders Series egyik példányát.

Hirdetés

Hozzászólások

  • 2017.11.17. at 18:59
    Permalink

    Na, majd a világ legnagyobb konszernje odapirít ennek a szarnak! A fosvágen mérnökök fejében olyan tudás van, hogy csak lesnek majd a Teslások! A 15 millás e-golf a 150 kilométeres hatótávval derékba töri a Tesla karrierjét.

  • 2017.11.18. at 15:27
    Permalink

    Ez a 2019-es kamiongyártás teljesen reális, cégek nyugodtan befizethetik az 5ezer dolláros foglalót, már most érdemes nekik úgy tervezni, hogy a 2019-ben lecserélni kívánt hagyományos kamionjaik helyett ezt szerzik be. A model3-at is megígérték hogy 2016-ban majd gyártják, egy kis csúszással idén júliusban el is kezdték, a gigagyárban már több mint 300 el is készült az elmúlt 4 hónapban, szóval a termelés felpörgött. A leadott 400ezer előrendelés pikk-pakk ki lesz elégítve, bár az is igaz, hogy a jobb kormányos model3 gyártását csak 2019-re ígérik, de biztos úgy egyszerű, a kamionnal együtt… Az új roadster is biztos gyártásba kerül 2020-ra

Vélemény, hozzászólás?