Hirdetés

Családi autók 1,5 millióért. Melyiket érdemes keresni?

Átlagos igények szerinti családi autót kerestünk. Melyik a legjobb?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A leggyakoribb vásárlói igények szerint kerestünk családi használatra alkalmas használt autókat.

Második generációs Focust 1,5 millió forint alatt 4 légzsákkal sok esetben csak jelentős futással kapni, de e sorozatnál is ki lehet fogni egyedien jó ajánlatokat

Ahogyan azt korábban írtuk, a használt autók átlagos értéke kevéssel több, mint 1,5 millió forintnyi, a vásárlók közül azonban sokan szerényebb, a lélektani 1,5 millió forint alatti ársávban keresnek autókat, és áhítanak minél jobb vásárt. Ennyiért már legtöbbször elvárás az 5 évesnél fiatalabb életkor, de az alapvető biztonsági extrák, azaz a blokkolásgátló, az első és oldalsó légzsák, valamint a légkondicionáló és az első elektromos ablakmozgatás, valamint a központi zár megléte is.

Ezen paramétereknek megfelelően állítottuk be a használtautó.hu keresőjét, s leginkább arra voltunk kíváncsiak, hogy ilyen kritériumokkal milyen, legalább alsó-középkategóriás méretű, azaz családi használatra is alkalmas autókat találunk. Összesítő listánk arra mutat rá, hogy egyáltalán milyen modellekkel érdemes szemezni a fenti igényekkel.

A keresési feltételeknek megfelelő modellek

Modell Verziók Átlagos futás [km] Átlagkor Átlagár [forint] Példány
Chevrolet Evanda 2.0 16V Aut. 108 000 5 év 1 439 500 2
Chevrolet Lacetti 1.4 16V és 1.6 16V, SW 1.6 16V 48 971 4 év 1 446 428 7
Chevrolet Tacuma 1.6 16V nincs adat 4 év 1 299 000 1
Citroën Berlingo 1.4, 1.6 184 269 4,33 év 1 334 000 3
Citroën C4 1.4, 1.6, 1.6 HDi, 2.0 HDi 100 182 4,625 év 1 385 625 8
Citroën Xsara Picasso 1.6, 1.6 HDi 99 599 4,875 év 1 426 625 8
Fiat Stilo 1.4 16V 85 684 5 év 1 419 000 2
Ford Focus, Kombi 1.4, 1.6 157 977 5 év 1 445 222 9
Ford Mondeo 1.8 16V, 2.0 TDCi 148 900 5 év 1 399 500 2
Hyundai Matrix 1.6 69 000 5 év 1 390 000 1
Nissan Almera 1.5 119 000 5 év 1 290 000 1
Opel Astra Classic II, Caravan 1.4 16V 148 900 4,4 év 1 480 000 5
Peugeot 307, SW, Break 1.4, 1.6, 2.0, 1.6 HDi 123 720 4,7 év 1 423 600 10
Peugeot 407 2.0 Aut. nincs adat 5 év 1 490 000 1
Renault Megane, Grandtour, Limousine 1.4, 1.6, 1.5 dCi 109 751 4,85 év 1 425 350 20
Renault Scenic 1.4, 1.6 140 000 5 év 1 338 500 2
Volkswagen Golf Golf V 1.6 Aut, Golf IV Variant 1.6 55 000 5 év 1 370 000 2

Hirdetés

Olcsón szerény futást leginkább a Chevrolet Lacetti ad, akár kombiként is

Ahogyan az a táblázatból jól látható, némi szerencsével akár középkategóriás modellt, Chevrolet Evandát, Ford Mondeót vagy Peugeot 407-est is el lehet csípni 1,5 millió forint alatt, s az olcsóbb egyterűek (Chevrolet Tacuma, Citroën Berlingo és Xsara Picasso, valamint a Renault Scénic) is megjelennek, ám a kínálat zömét a családi használatra is alkalmas autók között a klasszikus alsó-középkategóriások adják.

Legfiatalabb átlagos életkorral és legszerényebb átlagos futással a Chevrolet Lacetti kapható – a márka értéktartása még nem az igazi, illetve a tulajok vélhetően a sokat kritizált, átlag feletti fogyasztás miatt nem autóztak sokat Chevy-jükkel. Egyterűt 5 év és 1,5 millió forint alatt (cikkünk írásakor) legvonzóbbat Hyundai Matrixot kapni, de lehet továbbá válogatni francia modellek közül is, Citroën Berlingo, Xsara Picasso és Renault Scénic egyaránt kínálkozik.

Citroën C4, Peugeot 307 és Renault Mégane egyaránt népes kínálattal szerepel 5 éves kor és 1,5 millió forintos vételár alatt a piacon

Miként az egyterűeknél, a hagyományos alsó-középkategóriásoknál is túlsúlyban vannak a keresési kritériumoknak megfelelő francia modellek, a németeknél alacsonyabb átlagos futással és árral kaphatók mind a Citroën C4, mind a Peugeot 307, mind pedig a Renault Mégane példányai. Kínálatukban egységesen léteznek 50 ezer kilométer alatti futásúak is.

Ár-érték arány kapcsán fölösleges lenne győztest hirdetni, hiszen például Volkswagen Golfból is lehet találni jó hirdetést, de csak egyet-egyet, ellenben az említett francia, illetve koreai modellek gazdag kínálatából sokkal könnyebben lehet korrekt példányra lelni – így aki 1,5 millió forintért szeretne 5 évnél nem idősebb családi járgányt, az leginkább Chevrolet Lacettit, Citroën C4-et, Peugeot 307-est és Renault Mégane-t érdemes nézzen.

Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 08:33
    Permalink

    minek 1.5 misi családi vasnak-ra.
    kia rio ,daewoo kalos 1 misi alatt kapható a többit meg benzinre és a kötelező nyálát taknyát kicserélésre-vezérmöves dolgok-kell forditani.
    ne a szomszédnak vegyünk autót.

  • 2017.10.31. at 08:33
    Permalink

    A Picasso esetében azért érdekes ez a kor kérdés, mert a 2005-ösökben még az 1.6 8V 95LE-s motor van, és 2006-tól pedig az 1.6 16V 109LE-s motorral forgalmazták a kocsit (a benzinesekről van szó, csak abban gondolkodtam). Ez a motorváltás is okozza, hogy az 5 évesek kicsit dágábbak, mint a 6 évesek. Nekem egy 6 éves kocsim lett, még a 95LE-s motorral, eddig minden rendben vele.

    Ahogy írod is, azt is szokták mondani, hogy az ember állapotot vesz, nem kort. De azért ezt bizonyos korlátok között kell kezelni. 10 éves kocsit akkor sem vettem volna, ha fele annyiba kerül, és (látszólag) tökéltes állapotban van. Örültem, hogy megszabadultam a 15 éves kocsimtól, ami látszólag rendben volt, soha nem volt törve (a vevő a próbaúton mondta is, hogy mennyire egyben van az autó), de egyre több apróbb gond jött elő. Mindezzel szemben olyan kocsit sem vettem volna, amelyik csak 2 vagy 3 éves, de van benne 200 ezer km. Hiába mondják, hogy pl. csak Budapest-Bécs között ingáztak vele végig autópályán, a 200 ezer km, azért csak 200 ezer.
    Én 2004-esnél fiatalabb benzines egyterű kocsit kerestem, 100 ezernél kevesebb km-rel, szervízkönyvvel, olyat, amit új korában Magyarországon vásároltak. Voltak még egyéb szempontjaim az extrák terén: klíma, ködlámpa, távirányítás kp. zár, 4 elektromos ablak (amiben le tudom tiltani, hogy a gyerekek hátúl mindig lehúzzák). A Picasso megfelelt a feltételeknek, eddig elégedett vagyok vele.

  • 2017.10.31. at 08:33
    Permalink

    Némelyik autó nagyon túl van értékelve csak azért mert 5-10 éves több milliót ér a gazdájuk szerint pedig sok olyan 20 év körüli autó van 2-300 000 ft. körül ami üti a számítógépekkel tele zsúfolt csodakocsikat.

  • 2017.10.31. at 08:33
    Permalink

    Én nyáron vettem kocsit, és éppen abban a helyzetben voltam, amiről a cikk szól. Két gyermekes család vagyunk, és éppen 1,5 millió körül kerestem kocsit. Gondolkodhattam volna drágábban is, de nem akartam hitelt felvenni. Nálam először a típus került meghatározásra. Az utóbbi időben több kombim is volt, és a két gyereknek amúgy is sok a cucca (bicikli, játéktraktor, stb.), ezért az volt az alap, hogy kombi vagy egyterű legyen. Aztán eldöntöttem, hogy egyterű lesz, olyan még nem volt eddig. Nézegettem a típusokat, először gondoltam jó lenne egy 7 személyes (néha könnyebb lenne a nagyszülőket is szállítani), de a fiatal 7 személyes drága volt, öreget meg nem akartam. Eldöntöttem, hogy 5 személyes lesz, sok típusról tájékozódtam, és végül a Citroen Xsara Picasso mellett döntöttem. 5 évest nem sikerült vennem, de egy 6 évest igen 79 ezer km-rel.

  • 2017.10.31. at 08:33
    Permalink

    Ebből a felsorolásból az Opel és a Renault-hoz tudok érdemben hozzászólni. Az 1.4-es motorokat inkább felejtsétek el. Az astráé 90 Le a renault- 98 Le. Fogyasztásban esznek annyit mint az 1.6, viszont a menetdinamikájuk elég karcsú. Az Opel féle Ecotec motor szinte elnyűhetetlenen, viszont újkorától kezdve zabálja (szó-szerint) az olajat (ezt a gyár leírja a gépkönyvben). Ha erre oda figyeltek, akkor nem lesz vele gond! A Renault 1.4 nagyon megbízható üzembiztos motor, általában a gyújtótrafókkal szokott baj lenni. A korábbi példányokban Sagem féle volt (az hamarabb ment tönkre)- a megane II és a scenic II-nél is az első ráncfelvarrásig volt- , de a gyár a ránc plasztika után lecserélte a beszállítóját, és a Berut tett bele. Ezzel megszűntek a trafós problémák. Szóval inkább 1.6 .

  • 2017.10.31. at 08:33
    Permalink

    rossz látni hogy egy ilyen hasznos cikkhez is többségében nyafogó/síró hozzászólások születnek. hát aki akar venni 50.000 ért kocsit lelke rajta. de ne gondolja már etalonnak könyörgöm.

  • 2017.10.31. at 08:33
    Permalink

    Nemrég a 9-es Renault adtam el 60.000 ft-ért, 85-ös évjáratú, 1,4-es kb 6-7literes fogyasztás, de a karosszériáját sok 10éves Volkswagen irigyelné, olyan jó állapotú volt!

  • 2017.10.31. at 08:33
    Permalink

    Ahogyan írtuk, most családi használatra is alkalmas, legalább alsó-középkategóriás autókat kerestünk, az említettek pedig mind kisautók. Belőlük szintén nagyon bőven lehet találni ezen árkategóriában.

  • 2017.10.31. at 08:33
    Permalink

    Meglepő, de még az 50.000 Ft-os roncsban is lehet némi ráció vidéken, mondjuk 30 km-es körzetben használva. Pl. egy négyütemű Trabantnál, ahol a blokk VW, a hengerfej, karburátor már nem az. Kicsit elfuserált valami, de még ennyiért is lehet viszonylag jó állapotút találni. A probléma ezeknél a magas fogyasztás, így aztán jobbára elhanyagoltak, mintsem lestrapáltak.

  • 2017.10.31. at 08:33
    Permalink

    Tréfát félretéve, hol vannak az alábbi tipusok?
    Chevi Aveo
    Nissan Almera
    Suzuki Swift
    Suzuki Ignis
    Ford Fiesta
    Hunyadi 🙂 Accent
    Renault Thalia
    Fiat Albea
    Renault Clio
    P206
    Kia Rio
    Mitsubishi Colt
    Fiat Punto
    Dacia Logan (pedig ez a legjobb ár érték arány a maga kategóriájában és árában, érdekes, hogy ez is kimaradt, edig ez nem is kicsi!)

    Nincs kedvem tovább nézni. Még mielőtt megszólalna valaki, van 3 tagú család is, és a legkissebbek nem ezek, hanem pl. egy suzuki alto, vagy egy chevi spark… szóva sztem ezek is belefértek volna 1 gyerek esetén… bőven, nagyon sokan örülnének akár ezeknek is… higgyétek el…

Vélemény, hozzászólás?