Cukros löttyből sportkocsi

Azért ez érezhető volt: személyautót tervez a Red Bull

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Már akkor gyanús volt valami, amikor Vettelék autóinak orrán feltűnt az Infiniti-felirat.

A világban nyitott szemmel járó, autózás iránt érdeklődő ember fejében már az idei F1-es Red Bull versenyautó bemutatásakor szöget üthetett a kérdés, hogy milyen logika szerint került a világbajnok istálló szponzorai közé a bő két évtizede a Nissan amerikai luxusmárkájaként világra hozott Infiniti? A csizma és az asztal nincsenek túl messze egymástól, hiszen a Red Bullokban Renault-motor dübörög, a Renault és a Nissan egymás részvényeinek birtoklásával tulajdonképpen egy céget alkotnak, az Infiniti meg az előbb már szóba került. Így aztán nem is olyan meglepő, hogy Christian Horner, a RBR (Red Bull Racing) főnöke az Autocarnak azt nyilatkozta, hogy szeretnék a Red Bull tapasztalatait a Forma-1-en kívül is kamatoztatni: “A Red Bullt régebben csupán energiaital-gyártóként tartották számon, de most már inkább mérnöki teljesítményeinket azonosítják nevünkkel. Természetes lépés lenne, ha beszállnánk a közúti autók fejlesztésébe”.

Az Infiniti-RBR együttműködés egyik első terméke egy Renault Clio Williams jellegű sportautó lenne, de az Infiniti még nem nyilatkozott arról, melyik modelljüket öltöztetnék Red Bull köntösbe. Az Infiniti vezetői gyümölcsözőnek látják az együttműködést, úgy vélik, a száguldó cirkusz és a Red Bull-Renault sikerei miatt máris megélénkült a márka iránti érdeklődés. A világbajnokságot vezető Sebastian Vettel egyébként a cég nagyköveteként máris sokat tett az Infiniti jó hírnevéért, amikor a Kínai GP betétműsoraként a cég autóival szórakoztatta a közönséget.

Az Infiniti a következő időszakban két új modellsorozattal, a Mercedes-Benzzel közösen fejlesztett négyhengeres benzin- és dízelmotorokkal és újabb hibridautókkal bővíti európai portfólióját: várható egy kompakt crossover az Infiniti Etherea tanulmány nyomán, és a Nissan Leaf erősebb és nagyobb hatótávú elektromos változata. Az Infiniti 2015-ben már szeretne félmillió autót eladni világszerte, ami a 2010-ben értékesített 145 ezer autóhoz képest ambiciózus cél, de korántsem lehetetlen, különösen, ha olyan marketing-, és most már nyugodtan hozzátehetjük, mérnökzsenikkel állnak össze, mint akik a Red Bull gárdáját alkotják.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?