Hanergy Solar R, annyira nem tűnik rossznak a név, a tető, a motorháztető és az ajtók is kaptak a napelemből, és elvileg összkerekes (Forrás: CarNewsChina.com)
Ha pontosak akarunk lenni, akkor négy és fél tanulmányuk van, az egyikben, egy négyajtós kupé fazonú szedánban ugyanis se hajtás, se beltér nincs. A többi négy viszont egész ígéretes. A Hanergy egy nagy megújuló energiaforrásokkal foglalkozó cég, ugyanakkor a legnagyobb, egészen vékony napelempaneleket gyártó is. Nem csoda, hogy előálltak saját jövőbeli terveikkel, de nem aprózták el, mind a négy kocsi más célt szolgál, le tudnák fedni az igények elég nagy részét, ha összehoznák, ahogy ígérik 2020-ig. Az első és legfontosabb, hogy valódi hatótávot tudnának adni, 6 órás napon töltéssel 80 km-t tehetnének meg, konnektorról fullra töltött aksikkal viszont 350-et.
Családosoknak lehet jó a Solar L, igazi egyterű, de nagyon a jövőből jött. Hatalmas napelemei hat óra alatt 80 kilométernyi áramot vehetnek fel, ez elvileg a többi tanulmányukra is igaz
Mindez elég jól hangzik, bár konkrétan nem közöltek semmit a hajtásláncról. Ami fontos az autóikkal kapcsolatban, hogy hatalmas felületeket fedtek le napelemekkel, nem csak a tetőt, mint az új
Priusnál, hanem a motorháztetőt is, mindegyik autón, már amelyiknek van. A kétajtós kupé, a Hanergy Solar R alapja nyilván valami sorozatgyártású kupé, bár egyelőre nem jöttünk rá, mi lehet, talán egy Audi R8. A lényeg viszont a tetőn, a motorháztetőn és az ajtó fölső részén elhelyezett rengeteg napelem, amiből az előbbi a hátsó kerekek hajtását, utóbbi kettő pedig az első kerekekét és a szórakoztató elektronikát látná el árammal. A Solar L már egy nagyobb egyterű lehetne, formája leginkább az egyszemélyes napelemes kis tanulmányautókhoz hasonlít. Tetejét jó hosszúra nyújtották, és azt mondják, csupán 700 kilót nyom.
A Solar A és a Solar 0. Előbbi szétnyitható paneleket hord a tetején, utóbbi pedig városi cirkáló lehetne, szintén sok napelemmel borították, hogy hatékonyan szívhassa az energiát parkoláskor
A Solar A egy kisebb kétajtós, de minimum négyülésesnek tűnő csapott hátú. Ennek érdekessége, hogy a napelempanelek a tetején szétnyithatók, bár ezt csak 3D grafikán mutatták be, állításuk szerint 7,5 négyzetméternyi nyitott állapotban. A Solar 0 egy városi kisautó lehetne, bár ezt sem forszírozták, állítólag két kisebb robogó, vagy motoros roller van a csomagtartójában, igazából itt is csak az volt a lényeg, hogy egy ilyen fazonú kocsit is mutassanak. Kétségtelenül jobb módja ez a 3D-s modellek mutogatásánál, de jól tudjuk, hogy igazi technika talán egyikben sincs. Bár a bemutatón mozogtak, ahhoz elég egy egyszerűbb villanymotor is.
Az, hogy egy autó hibrid, napelemes, hidrogén vagy akár metán hajtású azt jelenti, hogy ilyen ocsmányul kell kinéznie? Normális autó formát nem lehet felvértezni napelemekkel? Éppen elég a Prius-t, Leaf-et meg a többi hasonló elrajzolt tervű kocsikat nézegetni, nincs szükség ilyen szutykokra is. Ha netán piacra kerülnek és elszaporodnak a közutakon, inkább az időgépet találják fel tervrajzolgatások helyett, és repítsenek vissza a 60-as, 70-es évek Amerikájába. Köszi!