A BMW Garmisch 1970-ben mutatkozott be, utána eltűnt, ma újra létezik
Volt egy üres folt a BMW történelmében, miután az eredeti Garmisch névre hallgató, 1970-ben a Genfi Autószalonon bemutatott tanulmányautó nyom nélkül elveszett a kiállÃtás után. Az autó tervei és néhány fekete-fehér fotó maradtak csak meg és az űr, mivel a Garmisch a BMW késÅ‘bbi arculatának alappillére volt. A büszkeséget nem csak fotókon akarták prezentálni a jövÅ‘ben, ezért leporolták a régi terveket és ráállÃtottak egy speciális csapatot a projektre, aminek célja az eredeti autó tökéletes másolatának a legyártása. Ezt pontosan úgy kell értelmeznünk, hogy a fotókon látható autó minden egyes teljesen egyedi alkatrészét újra elkészÃtették, a Garmisch 49 év után újra egy kézzel fogható műalkotás.
Eredeti fotók és tervek alapján újra legyártották az eredeti módszerekkel
Csodálatos megoldásokat mutattak rajta, csak a külső jelent meg pár modellen később részletekben
Méhsejt mintás gengszterrács és felhajló tükör, temérdek fabetét és még több fémbÅ‘l kialakÃtott dÃsz
Az eredeti autó is a BMW 2002 tii alapjaira épült, a formatervet az a Marcello Gandini rajzolta, aki a Lancia Stratos Zero és a Lamborghini Miura formatervéért is felelÅ‘s. A 80 éves művész egyébként személyesen nézte át az újra elkészült Garmisch-t a BMW vezetÅ‘ formatervezÅ‘jével, Adrian von Hooydonkkal, és le volt nyűgözve az autótól, mely minden egyes porcikájában tökéletesen megegyezik azzal, amit eredetileg épÃtettek. A Garmisch egy kétajtós kupé, melyen a cápa orr dizájn már erÅ‘sen látható, ahogy a két vese is, melyek rombusz formáját végül nem vitték gyári autóra. A belsÅ‘ kidolgozása is félelmetesen részletgazdag, a középkonzolra állÃtva került a rádió és a kezelÅ‘szervek, a kesztyűtartót kihúzva pedig egy tükör ágaskodik az utas elÅ‘tt. A hátsó szélvédÅ‘re méhsejt mintás rács került, a C-oszlop fazonja pedig erÅ‘sen hasonlÃt arra, amit az elsÅ‘ generációs 5-ös BMW-n alkalmaztak. A régi új Garmisch a Concorso d’Eleganza Villa d’Este-n tartja hivatalos bemutatkozását, majd a BMW múzeum része lesz Münchenben.
Adrian von Hooydonk és a Garmisch formatervezője, az idén 80 éves Marcello Gandini
Érdekes történet. Jól megöregedett Gandini mester is.
1970-ben jött ki a Garmisch és 1972-ben jött 3 felsÅ‘ kategóriás autó, amely mind Gandinihez köthetÅ‘, de nem az Å‘ van feltüntetve a tervezÅ‘k között. BMW 5-ös sorozat – Paul Bracq; Alfa Romeo Alfetta – Giuseppe Scarnati; Fiat 132 – Mario Boano. Mindegyik ugyanazt a formanyelvet és filozófiát használta. ElÅ‘remutató volt a Garmisch és sajnos az olaszok keveset profitáltak belÅ‘le.