Egy menő francia kombi: itt a Renault Talisman Estate

Bemutatkozott a Renault Talisman Estate

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ez kellett a Renault-nak! Végre egy rendes középkategóriás kombi, amire büszkék lehetnek. A Talisman talán még szebben is néz ki kombiként.


Nyoma sincs a ferdehátú Laguna vonalainak, a Renault végre meg tudott újulni és elkészítette a Talismant, amivel újra belevetheti magát a céges autók királykategóriájának sűrűjébe. A Talisman az európai igényekhez igazodva már hagyományos lépcsőshátú, mivel a középkategóriában az az elfogadott autóforma. És persze a kombi, ami nélkül nem lehet elérni sikert ezen a piacon. Úgy sikerült sokat változattani, hogy közben egy kifejezetten esztétikus, valamint az új Renault jegyekkel teletűzdelt autót tudtak mutatni. A francia gyár először a Frankfurti Autószalonon mutatja meg élőben a Talismant. A szedánról már júliusban meg tudtuk mutatni a gyári fotókat és a hivatalos videót is, most meg mellé csatlakozott az Estate kombi is.
Hirdetés


Formára a kombi nem hozott semmi meglepetést, de ezzel nincs is baj. Sőt, talán még jobban is érvényesülnek a szedánon is elsütött megoldások. A formás hátsó lámpák a kombifart is feldobják, sőt a tetőszpojler még némi sportos karaktert is ad a megjelenésének. Itt is hatásos az ablakvonal aljának felfelé futtatása a hátsó ajtó magasságánál, a képeken szereplő kombi sötétkék színe is telitalálat a Renault-tól. Ez is egy ok, hogy inkább a kombit kérjük, mint ahogy a szegmens vásárlóinak 54 százaléka teszi.

A Talisman Estate külső méretei megegyeznek a szedánéval, de a csomagtere alapesetben kisebb azénál, "csak" 572 literes. Mindezért persze kárpótol a jobb alakíthatóság, és hogy ülésdöntéssel egészen 1700 literig bővíthető a raktér. Az elektromos csomagtartóajtó ráadásul - teli kézzel - láblendítéssel is nyitható. Az elérhető hajtásláncok és kivitelek a szedánéval megegyezőek. A leggyengébb motor az 1.5-ös dCi dízel 110 lóerővel, a legerősebb az 1.6-os TCe benzines 200 lóerővel és szériában adott hétfokozatú duplakuplungos automataváltóval.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 13:56
    Permalink

    A nissan weboldalán a haszongépjárművek és cégautók rovatnál érhető el a Navara, bár nem nyitja meg…. 🙁 Az elődmodellt a használtauto.hu “kishaszongépjárműként” definiálja. A környezetvédelmi besorolását nem tudom.

  • 2017.10.28. at 13:56
    Permalink

    akár az Euro5-normát is teljesítő- tudomásom szerint talán nyár óta euro 6 kötelező a személyautóknál, igaz azt sem tudom a navarát lehet-e személyautóként megvenni vagy csak teherautóként ahogy a vállalkozók szokták.
    Egyáltalán kisteher kategóriában lehet euro5 vagy euro 5 plusz még?
    Vajon kell-e adblue adalék ehhez is ha euro6 kompatibilis lesz?
    Mindenesetre ha a 2.0 Dci-ből fejlesztették akkor jó motor lehet.

  • 2017.10.28. at 13:56
    Permalink

    A Navara korábban a Master motorjátt használta, a 2.5 dCi-it. Most sem változott a képlet, mivel a Master 2.3 dCi-ét kapja meg! “A Masterből idén a korábbi 2,5 literes turbódízeleket is kisöpörték, helyükre vadonatúj, akár az Euro5-normát is teljesítő, a márka 2,0 literes közös nyomócsöveséből fejlesztett, 2,3 literes érkezett”
    http://www.autonavigator.hu/teszt/renault_master_2_3_dci_l3h2p3_teszt-3877

  • 2017.10.28. at 13:56
    Permalink

    De kevesebbet enne az 1461 ccm3-s ha nincs az autó 1400-1500 kg felett vele és nem haladsz 110-120-nál gyorsabban. Kb az felett a nagyobb nyomaték, erősebb (jó tervezésű) motor alacsonyabbat produkál.
    A 2.0 Dci-vel nem tudom mi a tervük, úgy néz ki nem az lesz az új Navarába sem, hanem valami 2.3 Dci.

  • 2017.10.28. at 13:56
    Permalink

    A kérdésfelvetés jogos, de szerintem nem sok értelme van. A gyártók minden bizonnyal felmérik azt, hogy mit igényel a piac? Szinte biztos vagyok benne, hogy a tényleges vásárlók döntő többsége e4gyáltalán nem polemizál azon, amin te.
    Jók azok az 1,6-os motorok, mondom ezt annak ellenére, hogy ma éppen a 300 lovassal csorogtam be dolgozni. Egyszerűen nem kell ennyi.

  • 2017.10.28. at 13:56
    Permalink

    Részemről a szó az 1.6 és a 2.0 motorok közötti különbségről volt. Ott is csak azt akartam tudatni a világgal, hogy miért csak max. 1.6 motorral lehet ilyen autót választani? Az összehasonlítást 1.5 dci és 2.0 dci között kellene elvégezni egy ekkora autóban. Nem hiszem, hogy kevesebbet kér az 1.5. Nekem csak ez a bajom a mostani Franciákkal. Egyhat a maximum, de azt reszelik akár 308 lóig. Áááááááááááááááááááááááááá!

  • 2017.10.28. at 13:56
    Permalink

    [i]“….EGY NEHÉZ AUTÓBAN a lendületes használat közben pont hogy még kevesebbet is ehet a nagyobb motor nagyobb nyomatékkal pláne ha széles fordulatszámtartományban tudja. 260Nm körüli vs 320NM körüli. “[/i]

    Nyilván, hiszen egy 5.500 rpm-re felépülő 320 Nm sokkal jobb, mint egy 1800-4000 közötti lineáris 260 Nm. Az a 320, ami pl 4.000 rpm.nél 260. 3.000-nél meg 180…..
    Széles tartományban szívó motor a legkevésbé ad le standard nyomatékot. Lendületesen pedig nyomatékból pont úgy lehet haladni, mint magas teljesítményből (ld. turbó dieselek)

    Nem véletlen, hogy az 1,4-es turbókat a 2.0 literes szívókkal mérik. Jobb is a legtöbb kis turbós. (nagyon kevés kivétellel, mint pl. Corolla TS)

  • 2017.10.28. at 13:56
    Permalink

    A Captur alapját Európának (is) tervezték, a Koleost meg egy kész Samsung típust európásították.
    Ma már lehet hogy alapban az új Samsungok is vannnak olyan szinten mint az európai Renault/Nissan típusok, ami régebben nem volt így. A QM7-es lehet hogy nálunk nagyobbat szólt volna mint a gagyi kinézetű európai QM5-Latitude páros.

  • 2017.10.28. at 13:56
    Permalink

    1.6 Hdi és 1.6Hdi között is van különbség, még ha kívülről nem is nagyon látszik. A Fordba és a Peugeotba sem teljesen ugyanolyan lásd fogyasztás a 90 109 meg a későbbi 114 120 le-s is más.
    Ettől függetlenül más paraméterbe jobb lehet a 2.0 dci de nem mindenben, (befecskedező rendszerek, kéttömegű típusok nagyobb nyomatékra szét ill nem széthullók) A 2.0 HDI is jó motor addig mig költeni meg többet tankolni nem kell bele.
    Azt meg érdemes lenne felfogni hogy csak laborban fogyaszt kevesebbet egy kisebb motor felturbózva de kevesebb nyomatékkal EGY NEHÉZ AUTÓBAN a lendületes használat közben pont hogy még kevesebbet is ehet a nagyobb motor nagyobb nyomatékkal pláne ha széles fordulatszámtartományban tudja. 260Nm körüli vs 320NM körüli.

  • 2017.10.28. at 13:56
    Permalink

    Nem csak a fogyasztás számít, hanem a károsanyag kibocsátás is (főleg az). A fogyasztáscsökkenésben pedig a gyárnak elég, ha laboratóriumban mérhető, mert az alapján vannak a kvótáik. Egyébként biztosan van valós csökkenés is bármit állítasz, legfeljebb nem akkora. Azt meg pont nem akarják megengedni, hogy nagyobb motort válassz, hanem ellenkezőleg, rá akarnak kényszeríteni mindenkit, hogy kisebb, modernebb, környezetbarátabb motort válasszon.

  • 2017.10.28. at 13:56
    Permalink

    Az a baj, hogy feleslegesen csökkentik a térfogatot. Az egyhatos csak a laboratóriumban készített fogyasztási ciklusban fogyaszt jobban, a valóságban nem. Viszont az élettartama kevesebb. Ja, és egyáltalán nem vagyok Passat vagy német autó rajongó, de ott right sizing van. Az egyhatos sem zavar, de engedjék már meg, hogy választhassak nagyobbat, ha akarok. A mostani Lagunákban még van kétliteres, azt sokkal jobbnak tartom. A családban van 1.6 Hdi és 2.0 dCi, így van tapasztalom, elhiheted.

  • 2017.10.28. at 13:56
    Permalink

    Egyébként nem olyan egyértelmű a dolog, mert a Samsung meg mindig valamelyik aktuális Renault módosított változata. SM5 Laguna volt, az SM7 meg hosszított Laguna.

  • 2017.10.28. at 13:56
    Permalink

    Miért is? Mi a baj az “egy-hatossal” ??? A kategória zömét már a downsizing jegyében született motorok alkotják! Érdekes a gondolkodásmódod, itt zavar a méretcsökkentés, de nyilván a Passat-nál nem. Bőven elégek ezek az egy-hatosok.

  • 2017.10.28. at 13:56
    Permalink

    A sorból csupán a Captur lóg ki, mivel az nem Samsung modell, hanem a Clio IV felhízlalt verziója! Fluence=Samsung SM3, Latitude=Samsung SM5, a Koleos is szintén Samsung modell volt.

  • 2017.10.28. at 13:56
    Permalink

    Akkor ezek szerint a Fluence, a Koleos, a Captur és a Latitude tulajdonképpen eredetileg Samsung modellek, csak később lettek Renault-típusok is.
    Érdekes utat választanak a franciák: egy modellel váltanak le két kategóriát(belőnek a két kategória közé). A PSA is így tett, amikor a 407-es és a 607-es utódjául kihozta az 508-ast, a Renault pedig a Laguna és a Latitude közös utódjának szánja a Talismant. Lehet, hogy jól keverik a lapokat.

  • 2017.10.28. at 13:56
    Permalink

    Nagyon jól néz ki, de tényleg passatos a kinézete hirtelen. Mondjuk ha az a kategóriában a király akkor gondolom nem véletlenül hasonlít rá annyira.

  • 2017.10.28. at 13:56
    Permalink

    ..kicsit technokrata, mint az Audi, de szerintem nagyon jol nez ki, plane az övvonal kis emelkedese a hatso kerek felett.
    Ezt eltalaltak a franciak, az biztos.

Vélemény, hozzászólás?