Igen, ő az – gyári képeken és videón a Renault Talisman

Hivatalos: itt a Renault vadonatúj középkategóriása, a Talisman

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Renault a Lagunánál nagyobb és feljebb pozicionált Talismannal szeretné megmutatni erejét Európának. A részletek alapján ez sikerülhet.


A Renault hivatalosan is bemutatta legújabb modelljét, a középkategóriás Talismant. A cég dizájnfőnöke már egy évvel ezelőtt beszélt a Renault új stratégiájáról. Ennek lényege, hogy dacára a csökkenő eladásoknak, nem vonulnak ki a középkategóriából. A Renault Laguna már kora és jellege miatt sem volt versenyképes szereplő a D-szegmensben, a nála is eggyel nagyobb Latitude gyártása meg már korábban leállt. A Renault a Peugeot-hoz hasonlóan két legyet üt egy csapásra, így ahogy a 407-est és a 607-est leváltotta az 508-as, úgy a Talisman is rálicitál a Lagunára, sőt tudásban a Latitude-re is.
Hirdetés


Elődeihez képest a Renault Talisman kívül-belül teljesen új, alapjait a Renault-Nissan cégszövetség közös CMF platformja adja. A hossza 4,85 méter, szélessége 1,87 m, magassága 1,46 m, míg a tengelytávja 2,81 méter - ahogy az előzetes hírben is szerepelt. Nem ámítás, hogy 608 literes a csomagtartó, ráadásul 60:40 arányban tovább bővíthető a kapacitása. És a legjobb, hogy a Talisman kellőképpen érdekes, egyben szép formát kapott, rajta minden mai Renault-s stílusjeggyel. A kocsi orrát a vékony, LED-es technikájú fényszórók és a hatalmas jelvény határozzák meg. A kifutó Lagunával ellentétben van rendes hűtőmaszk is, a C alakú LED-es nappali menetfények meg szó szerint és képletesen is világosan jelzik a márkaidentitást.

Oldalnézetből hangsúlyos az övvonal és a küszöb fölötti fény-árnyék vonal is, az ablakkeretet krómozás díszíti. A Talismannak talán a hátulja lett a legegyedibb. A vékony LED-es fénycsíkból kirajzolódó hátsó lámpák és a csomagtérfedél vízszintes éle egyszerre adnak modern és dinamikus karaktert a kocsinak. A beltérben az Espace-ban már látott formák, megoldások és anyagok fogadnak.

A Renault szerint 25 liternyi tárolórekesz hivatott a holmijainkat elnyelni, a hátsó lábtér 262, a fejtér meg 855 milliméteres. Az első ülések tíz irányba állíthatóak, a háttámlájuk is lehet fűtött és a hat memóriahelyen lehet a beállításokat tárolni, ha többen is vezetnék az autót. Az alapverziókhoz 4,2 colos központi kijelző jár, a drágább kivitelek meg a 8,7 colos érintőképernyővel szerelt R-Link 2 infotainment rendszert kapják.

A francia cég zászlóshajójába a TCe 150 és a TCe 200 nevű benzines turbómotorokat lehet majd kérni, mindkettőt hétfokozatú EDC duplakuplungos automataváltóval. Dízelek közül a leggyengébb 110 lóerős, de van 130 és két turbóval 160 lovas dCi is a kínálatban. Előbbi kettőhöz hatfokozatú kéziváltó jár, de rendelhető a hétfokozatú EDC, míg a legerősebb dízel alapból ennek hatfokozatú változatával jár majd. Szintén az Espace-tól ismert Initiale Paris változat lesz az elérhető legjobban felszerelt csúcskivitel, nappabőr kárpittal és egyedi dekorelemekkel.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 15:51
    Permalink

    Kérlek tisztelettel, a mai Volkswagen Passatok igen tettszenek, mivel is nem a folyékony szobrászat mezsgyéjén lettek kidolgozva. A Giulia-t pedig inkább kinézete okán vontam be a történetbe. Az előző Alfa formaterv jobban tetszett, ami-ha jól emlékszem, a 159 névvel lett illetve.-

  • 2017.10.28. at 15:51
    Permalink

    Ez egy érdekes felvetés részedről, papíron nem egymás konkurensei de ha árban hasonlók lesznek lehetséges hogy olyan 2000ccm3 kategória alatt és körül lehetnek azok is.
    A Giulia duplaturbos Ferrari féle motoros is lehet 500+le prémiumkategóriás Audi a4/BMW3/MercedesC konkurens, a Talisman VW Passat,FordMondeo.. mégha méretileg is hasonlók lesznek, ezt nem néztem.
    Alapba a Giulia hátsó kerék hajtású 3-as Bmw konkurens, a Talisman meg Passat, ha ezeket Passatot a 3-as BMW-vel össze tudod hasonlítani vásárlói szemszögből akkor konkurensek, de amúgy technikailag nem.
    8-10 évesen meg a Giulia egy lehajtott technikai hülyegyerekautó lehet, a Talisman meg egy lehajtott sedan talán ha lesz később 250 le belőle, mint a mai Passatok amik optikai hülyegyerek autók lettek a népnevelés révén.

  • 2017.10.28. at 15:51
    Permalink

    Igen! Végre egy igazán ízléses, csodaszép szedán, most a Renault-tól! A hátsó rész kifejezetten briliáns lett, ezen traktusból is a lámpák fogtak meg.
    Ezek a ledes fények vadak, erre már nem mondhatja az átlagember sem, hogy nem fér el benne, minek után
    608 literes csomagtartó, s még megfejelve ezt a bődületes befogadó méretet + ban még összesen 25 literes tárolórekesz kapacitás van a Talisman-ban. Erre már ne mondja senki azt, hogy nem pakolható!! Aki meg napi szinten mikrókat, hűtőket meg tv-t vesz, vagy Uram bocsá szobafestő, ne ilyen kaliberű meg ne ebből a szegmensből válasszon autót.

    Ez a Renault Talisman talizmánként ragyog már most, úgy 8-10 évesen tuti ezt veszem, mivel az Új 4 ajtós Alfa Romeo Giulia nekem kevésbé jön be mint a Talisman. Kiváló lett!!!

Vélemény, hozzászólás?