Egy MINI nyárra: itt az új kabrió
Bemutatkozott a MINI Cabrio harmadik generációja
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Új nyár, új MINI Cabrio. Bár most még csak a tél jön, de már tudjuk, hogy a következő szezon egyik sztárja lesz a vászontetős MINI.
A legújabb Mini Cabrio nagyobb, erősebb és finomabb is elődjénél, de a hangulata semmit sem változott
Amióta MINI a Mini, van belÅ‘le kabrió is. A sportos kisautóiról ismert angol márka már a BMW részeként csiszolja tovább a múltidézÅ‘nek szánt, de az idÅ‘ múlásával formailag teljesen önálló jelenséggé lett prémium kisautót. A harmadik generációs modern MinibÅ‘l most megjelent kabrió ismét magának tudhat egy teljesen egyedi, pontosabban mondva egyszereplÅ‘s kategóriát. Nevezetesen Å‘ az egyetlen kicsi prémiumkabrió. A kisautóméret persze relatÃv, mert a 2016-os modellévű mini az elÅ‘djéhez képest majd tÃz centit, 98 millimétert nÅ‘tt. A szélesség is gyarapodott 44 millimétert, a magasság 7-et, de Ãgy is igen alacsony, csak 1415 milliméter. A kocsi teljes hossza 3821 milliméter, de az arányai nem változtak, hiszen az új UKL platformot használva a tengelytáv is nyert 28 millimétert.
Csukva is jól mutat, de nyitva az igazi. Nemcsak a tükörházakat, de a vászontetőt is lehet kérni a brit zászló mintájával
A háromajtós alap Minihez hasonló a zárt tetÅ‘s kabrió sziluettje, de ennek lemez helyett teljesen hátranyÃló vászonteteje van. A nyitás elektromos, 18 másodpercet vesz igénybe a mozdulat, és 30 km/órás sebességig elvégezhetÅ‘. Aki a praktikumra hajt, azt biztos nem hatja meg a Mini Cabrio 25 százalékkal 215 literre bÅ‘vült, ülésdöntéssel bÅ‘vÃthetÅ‘ csomagtartója, pedig ez is szép fejlÅ‘dés. A külsÅ‘ növekedésével az utastér is tágasabb lett, ahogy a többi új MINI-ben, itt is lehet majd érezni a nagyobb fej-, váll- és lábteret, és nÅ‘tt a székek ülÅ‘felülete is.
A beltér a háromajtóst idézi, a csomagtér meg egész használható méretű lett
Mindemellett - ahogy ez a márkánál már szokás - az új kabriót még ragyogóbb szÃnekben, még extrább dekorelemekkel és kárpitokkal lehet kérni, mint elÅ‘djét. A motorok is újak, de csak az elÅ‘dhöz képest, mert a három- és ötajtós új MINI-bÅ‘l már ismerjük mindet. Az alap itt a Cooper 136 lóerÅ‘s, 1,5 literes, háromhengeres turbós benzinmotorja. A Cooper S kétliteres négyhengeres, szintén turbós és 192 lóerÅ‘vel valódi sportkocsis menetteljesÃtményekre lesz képes még kabrióként is. DÃzelek közül a belépÅ‘ 116 lóerÅ‘s, a Cooper SD kétliteres 170 lovas, az itthon nem árult One meg feltehetÅ‘leg kabrió formában sem lesz hazánkban kapható, de más piacokon az a 102 lovas 1.2-es lép elÅ‘ kedvezÅ‘bb árú belépÅ‘modellnek. A forgalmazás jövÅ‘re kezdÅ‘dik, igazán jót idén már úgysem lehetne vele autózni.