Elbúcsúzott a szívómotortól a Caterham Seven

Egy Final Edition széria állít emléket a kétszáz lóerő fölé húzott Ford blokknak

A látszatra múltban élő Caterham is halad a korral, illetve küzd az emisszióval, ami a kétliteres motor pályafutásának végét jelenti.

Európa ezen részén túlságosan furcsa és drága játékszernek tűnik a Caterham, noha hazájában komoly rajongótábora van a manufaktúrának. A modell a Lotus Seven típusból eredeztethető, ami 1957-ben tartotta bemutatóját. Az eltelt közel 70 évben mit sem változott a koncepció, sallangmentes, kizárólag a vezetési élményre koncentráló modellek gördülnek ki a brit műhelyből. Ehhez a szemlélethez jól passzol az egyszerű, pörgős szívómotor, azonban ennek most vége. A Caterham Seven életpályája nehezen bontható generációkra, inkább a meglévő konstrukció folyamatos fejlesztésével lesznek egyre jobbak és korszerűbbek az egyes modellváltozatok. A Seven 485 2014 óta kapható, az 560 kilós autót egy kétliteres Ford motor mozgatja 228 lóerővel. A minimális tömeghez bőven elég ekkora teljesítmény, a százat 4,1 másodperc alatt futja, a végsebesség 224 km/h. Hiába a maroknyi darabszám, a Caterham sem kerülheti ki a szabályokat, így most egy 85 példányos Final Edition int búcsút a Ford motornak.
Hirdetés
A sima 485 60 példányban készül, normál és nagyméretű karosszériával is választható. Az autó különlegességét a speciális árnyalatok és a búcsúszériára utaló feliratok hivatottak biztosítani. A 485 CSR 25 darabos szériát kap, a drágább változat csak a nagyobb kasztnival készül, a hátsó felfüggesztés független, a kerekek 13 helyett 15 colosak. Emellett elől hűtöttek tárcsafékek, az első rugókat pedig a karosszéria takarja. Az utolsó kiadás már rendelhető, az alapár átszámítva 26 millió forint.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?