Elektromos postások Németországban

Elektromos VW Caddy-t tesztel a Német Posta

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az alacsony napi futásteljesítményhez bőségesen elég a blue-e-motion modell hatótávja.

Tíz darab elektromos hajtású Caddy blue-e-motion tesztelését kezdte meg a Volkswagen Haszonjárművek a Német Posta kézbesítőivel együttműködésben. Július és szeptember között Potsdamban illetve a stahnsdorfi kézbesítőközpont környékén hajtják majd a járműveket, és legfőképp azt vizsgálják, hogy a rendkívül gyakori megállásokkal járó üzemeltetés milyen hatással van az autó hajtására. A Német Posta mintegy húszezer benzines Caddy-t használ nap mint nap, s ezek 80 százaléka alig 50 km-es utat tesz meg naponta, a sok megállás miatt alig 5 km/órás átlagsebességgel. Maximális terheléssel ez akár 35 l/100 km-es fogyasztást is eredményezhet, de az általánosan jellemző érték is tíz liter felett jár, ezzel szemben a Caddy blue-e-motion benzinre átszámított áramfogyasztása alig két liter száz kilométerenként.
„A Caddy blue-e-motion autók használata mindennapi munkánk során fontos ismeretekkel gazdagíthatja az elektromos gépkocsik fejlesztőit. Elektromos hajtású autóinkkal alacsony zajszint mellett, üzemanyag-fogyasztás nélkül és a „zöld” áram használatával száz százalékig széndioxid-semleges módon kézbesíthetjük a leveleket és a csomagokat. Fontos, hogy e tevékenységünkkel ily módon nem terheljük tovább környezetünket káros anyagok illetve zaj kibocsátásával, ami a konszern egészére kiterjedő, emissziós értékeink aktív mérséklését célzó GoGreen környezetvédelmi programunk alapvető eleme is“ – fejtette ki Uwe Brinks, a levélkézbesítési részleg vezetőségének tagja, a próbaüzem felelőse.
A Volkswagen Haszonjárművek Caddy blue-e-motion modelljét 85 kW (115 LE) teljesítményű elektromos motor hajtja, végsebességét 120 kilométer/órára szabályozza le az elektronika. Lítium-ion akkumulátorai mintegy 110 kilométer hatótávot adnak, ami a kézbesítői üzem keretei között bőségesen elegendőnek bizonyul. A Caddy blue-e-motion 550 kilogramm hasznos teherbírása a padlózata alá épített akkumulátor következtében 230 kilogrammal marad el a hagyományos Caddy furgonokétól, raktere azonban megőrizte 4,2 köbméteres térfogatát. A kézbesítői állomások udvarán speciális töltőállomásokat alakítottak ki, amelyeken az éjszaka folyamán feltölthetők a járművek akkumulátorai.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?