Ez a legjobb családi autó! SEAT Alhambra teszt
SEAT Alhambra 2.0 TDI DSG Eco Style teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Alap benzinese után belépő dízelével, automata váltóval és izmos felszereléssel is nálunk járt a SEAT Alhambra. Így fokozottan kívánatos.
Kecses vonalaival jól leplezi valós méreteit az Alhambra, az első-hátsó parkolóradarért mindenképp megéri 100 ezer forintot kifizetni. Az első utasok feje fölött ki is nyitható, de az egész utastér hosszán végigfutó, elektromos rolóval árnyékolható panorámatető a Style Advanced csomag része
Sokat dob a külsőn a Style Advanced csomaggal járó, krómkeretes oldalablaksor, a rugózás az utóbbihoz tartozó, 17 colos alufelnikkel sem túl feszes
Benzinesével is imádtukaz Alhambrát, de a takarékosabb és erőteljesebb, valamint fényűzőbben felszerelt turbódízel a teszthét során újabb és újabb pozitív meglepetéseket okozva egyértelműen kiérdemelte a legjobb családi autó címet.
Kezdjük a megjelenéssel, a Style csomaggal még önmagában nem jár ilyen elegáns megjelenés, mint a tesztautóé, de a Style Advanced 17 colos alukerekeivel, sötétített hátsó ablakaival, panorámatetejével, valamint a 142 500 forintos „Króm csomag” által adott fém tetősínnel, valamint csillogó fém oldalablak-szegélyezéssel ez a példány sokkal prémiumosabb, mint a korábban próbált. Folytatja a luxusautós fílinget, hogy az oldalsó tolóajtók és a csomagtér méretes hátfala (271 250 forintért) elektromosan, távirányítással mozgatható. Így aztán parkolóban kellően fel lehet vágni ezen funkciókkal, de ami sokkal fontosabb: nem kell attól tartani, hogy például egy törékeny anyukának túl nagy erőmutatvány lenne valamelyik nyílászáró mozgatása.
Óriási a belső szélesség, a műszerfal átgondolt, pakolóhelyek rejtett helyeken az első ülések alatt és a középső sori székek előtt a padlóban is kínálkoznak
Leghátul sem büntetés utazni, a hátrajutáshoz a középső sori külső székek egy mozdulattal dönthetők és csúsztathatók előre, a második sorban egyébként mindegyik szék tologatható, szabályozható támladőlésű. A legelső fotelekben több órás utazások is kényelmesen tudhatók le
Érintőképernyős, precíz, tolatókamerát is adó, SD-kártya alapú és csakis első-hátsó parkolóradarral elérhető, 313 750 forintos extra a navigáció
Az utastér – ha itt egy kicsit finomabb kialakítással is – de korábbi tesztünk után nem nagy meglepetés, ám hajtásláncával bőven tartogat érdekességeket a próbált példány. Míg korábban a belépő,150 lóerős, 1,4 literes, turbós benzinest vallattuk, most a „mindössze” 140 lóerős, de tekintélyesebb, 320 Newtonméter nyomatékú, belépő turbódízelt kaparintottuk meg, ráadásul az opciós, 6 fokozatú, dupla kuplungos, kormánykerékről is kapcsolható DSG-váltóval és az Ecomotive-csomaggal járó stop-start-elektronikával. Indítás után ez kissé kellemetlenebb és hajszányit magasabb hanggal jár, mint a TSI, de rezgései minimálisak. Városban nagyjából ugyanolyan (50 km/óránál 58 dB(A) zajszintet mutat a dízel, mint a benzines, ám országúton a TDI Alhambra nem csak a TSI-nél, hanem az összes eddig mért tesztautónknál (beleértve egyebek mellett a Mercedes-Benz CLS-t is) csendesebbnek bizonyult. Ez alapvetően határozza meg a luxusautós, ám a rendelkezésre álló tér miatt inkább higgadt guruló nappalis vezetési élményt.
Könnyedén, egy-egy mozdulattal és sokféle módon variálható a 267-2430 literes csomagtér. Okos kialakításra vall, hogy a kalaptartó a hatodik, hetedik ülés mögé is betehető, az elakadásjelző a csomagtérajtóban kapott helyet
Mindegyik ablak egy érintésre végigfutó, 1,5 literes palackokat is bíró rekesz az első és a hátsó ajtókba is került
Nyugodt gázpedál kezeléssel a DSG-váltó igazából sokszor lefulladás közeli, akár 1000-1200/perc fordulatokat alkalmaz, nyilván tudja a dolgát, noha érezhetően, de villámgyorsan kapcsol, gázpedál taposásra minden esetben élénken indul meg az óriási, 4,9x1,9x1,74 méteres, 1,73 tonna önsúlyú monstrum, aminek mindössze 5,7 l/100 km a gyári vegyes fogyasztási értéke. Nálunk sem volt sokkal torkosabb, városi, autópályás és országúti használatban 6,5 l/100 km tesztátlagot mértünk. Ez alapján az Alhambra nem csak felettébb kifinomult, hanem takarékos családi vagy akár üzleti utaztatónak számít, ám a 2.0 TDI DSG Style 9 905 500 forintos alapára és a tesztautó extrákkal növelve bő 11 milliós vételára miatt vélhetően sokaknak luxuscikk marad a SEAT csúcs-egyterűje.
a potkerek az hol van??? vagy ha nincs is de a helye megven???