Ez az elmúlt 85 év legkönnyebb Bentley modellje

A negyedik generációs Supersports 500 példányban készül majd, az előrendelés már elindult.

100 évvel az első Bentley „Super Sports” megszületése után ismét visszatér az ikonikus típusnév a Bentley kínálatába – a márka története során negyedszer. Az új Bentley Supersports a Continental GT -re épül, de annál jóval könnyebb.

A Supersports a Bentley történetének egyik legikonikusabb elnevezése, amely pontosan 100 évvel ezelőtt, 1925-ben jelent meg először a 3 Litre modellen, egy erősebb motor és egy rövidebb (így könnyebb) váz kíséretében. Az lett az első Bentley, amely képes volt elérni a 100 mérföld/órás sebességet. A „Super Sports” másik meghatározó jellemzője nem más, mint a ritkaság – mindössze 18 példány készült belőle.

Évtizedekig nem is jelent meg újra az ikonikus típusnév a Bentley modelljein, mígnem 2009-ben, a Continental GT első generációjából újjászületett a Supersports: korának leggyorsabb kétüléses Bentley-je volt, amely 100 kilogrammal nyomott kevesebbet az alapváltozatnál. 2017-ben újabb, még gyorsabb Supersports érkezett a Continental GT második generációjából, immár 6,0 literes, ikerturbós W12 motorral és 710 lóerővel. Ebből a teljesítmény előtti főhajtásként 710 példány készült.

Az aktuális Supersport pedig  666 lóerős, 800 Nm-es nyomatékot kínáló, ikerturbós 4,0 literes V8-as erőforrása egy nyolcfokozatú, duplakuplungos váltón keresztül kizárólag a hátsó kerekeket hajtja. Karbon-kerámia fékrendszer, a Manthey Racinggel együttműködésben kifejlesztett új, 22 collos, könnyűfém, kovácsolt kerékszett, valamint egy teljes Akrapovič titán kipufogórendszer tartozik az alapfeleszereltséghez, és opcionálisan akár Pirelli Trofeo RS abroncsok is választhatók. Az autó 0-ról 100 km/h-ra 3,7 másodperc alatt gyorsul, végsebessége pedig körülbelül 310 km/h.

Az új Supersports csaknem fél tonnával könnyebb, mint a Continental GT: üres tömege 2000 kilogramm alatti. A legnagyobb tömegcsökkentést a hajtáslánc adja, hiszen a kizárólag belső égésű motoros és hátsókerék-hajtású elrendezés kevesebb alkatrészt igényel. A tető, amely normál esetben alumínium, most karbonból készült: ezáltal csökken a tömeg és alacsonyabbra helyeződik az autó súlypontja. A hátsó ülések elhagyásával szintén jelentős tömeget spóroltak, a hangrendszert pedig kizárólag az első ülésekhez igazították. Azon vezetéstámogató rendszerek elhagyásával is sikerült tömeget faragni, amelyek egy vezetőközpontú GT esetében nem szükségesek.

Minden Supersports modellt egyedileg számoznak meg a gyár elhagyása előtt, az ügyfelek pedig kérhetnek konkrét számot is az 500 közül, melyeket kézzel készítenek Crewe-ban.  A premierje Dubajban lesz, 2026 januárjában, ám a megrendelések leadása már javában zajlik, de az ügyfelek a konfigurációikat csak márciusban tudják az igényeiknek megfelelően véglegesíteni. A gyártás 2026 negyedik negyedévében kezdődik, az első kiszállítások 2027 elején várhatók.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre