Ez lesz Európa kedvenc Peugeot modellje?

A 3008 a márka legkelendőbb modellje volt, vajon az új nemzedék is lehet ilyen népszerű?

Merőben más irányba indult el a 3008 harmadik generációja, hiszen az eddigi klasszikus SUV formát egy kupésabb formaterv váltotta fel, és búcsút mondtak a kizárólag belsőégésű motoros modelleknek. Így is sikeres lehet a 3008?

Kulcsfontosságú modell a Peugeot életében a 3008, hiszen az előző generációból az elmúlt 7 évben több mint 1,3 millió példány fogyott, ezzel pedig a márka legkelendőbb modellje. Éppen ezért bátor lépés volt a formatervezőktől, hogy megpróbáltak más irányba mozdulni az új nemzedékkel, és kupés vonalakkal felruházni az autót. A dimenzióiban is tetten érhető a változás, hiszen jóval hosszabb és valamivel magasabb lett, ellenben egy picivel keskenyebb.
Hirdetés
Az utastérben a már jól ismert i-Cockpit rendszer köszön vissza, viszont a második generációval ellentétben itt már egyetlen nagy, 21 colos kijelző került az sofőr elé, amely a digitális műszeregységet és a multimédiát is magában foglalja. Emellett kicsit lentebb egy másik érintőképernyő is található, amelyre gyorsgombokat lehet kirakni egyéni preferencia szerint. A kettő között az indítógomb és az irányváltó kapott helyet, utóbbi a Stellantis már ismert megoldása, viszont a megszokottal ellentétben nem a középkonzolra tették. Azon csupán az elektromos kézifék, az üzemmódválasztó, illetve néhány gyorsgomb és tekerő található rengeteg tárolóhely ölelésében. Motorfronton is eltér az új 3008 az elődtől, hiszen az értékesítés első szakaszában csak elektromos kivitelben lesz elérhető, és később is csak hibridekkel bővül a kínálat. Ez főként a vadonatúj STLA Medium Platformnak köszönhető, a Peugeot SUV-kupéja az első modell, amely erre épül. Háromféle hajtáslánccal kínálják majd a belsőégésű motor nélküli verziót, a belépő szintet egy 208 lóerős jelenti elsőkerék-hajtással és 73 kilowattórás akkumulátorral, de ugyanezzel a teleppel elérhető lesz összkerekes változat is 316 lóerővel, a kettő között pedig a Long Range verzió jelenthet alternatívát, amely a WLTP szerint 700 kilométeres hatótávot kínál. A két villanymotorral felszerelt és a fronthajtású a kisebb akksival egyaránt 525 kilométert ígér.
Hirdetés
Na, de a legfontosabb kérdés: milyen az új e-3008-cal közlekedni? A franciaországi menetpróbán az elsőkerék-meghajtású, 208 lóerős, 345 newtonméter nyomatékkal felvértezett változatot próbálhattuk ki. A hegyvidékes tájon remek élmény volt a szerpentineken kanyarogni vele, amely főként a feszes futóművének köszönhető. Az úttartása stabil, hevesebb kormánymozdulatokra sem imbolyog az autó. Az i-Cockpit rendszert gyakran éri a kormány pozíciója miatt kritika, ám itt nem kell ölbe venni, hogy a kijelzőkből is látszódjon valami. Az ülések pedig nem csak anyaghasználatukban, hanem kialakításukban is kiválóak. Normál módban egyébként kifejezetten nyugodt jármű, de még ilyenkor is azonnal megugrik a menetpedál lenyomásakor, viszont Eco módban jóval ráérősebb, míg Sport módban még közvetlenebb a gázreakció, vagyis a "villanyreakció". Az út végén 14,7 kWh/100 kilométeres fogyasztást mutatott a szoftver, amely egy picivel a gyári 14,1 kWh/100 km felett van, de a valós hatótávra és fogyasztásra úgyis a mélyrehatóbb teszt fogja megadni a választ. Jelenleg nincs még hivatalos magyarországi árlista a 3008 harmadik generációjához, viszont előzetes tervek már igen, amelyek alapján a belépő szintű hibrid modell a 136 lóerős 1,2 literes motorjával valahol 12-13 millió forint környékén indulhat a belépő Allure felszereltséggel. A tisztán elektromosak ennél drágábban lesznek, a 208 lovas 525 kilométeres hatótávval nagyjából 17 millió forintról kezdődhet.
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?